Exista doua variante: ori angajatii de la barierele primariei instalate in vama si-au bagat banii in buzunar pe post de spaga ori suma lipsa a fost incasata „la nivel inalt”.

Taxa din vama Giurgiu a creat la inceputul lui 2007 un imens scandal. Satui sa mai plateasca „birul” impus de Consiliul Local Giurgiu, transportatorii au blocat frontiera. In urma acestei masuri, taxa a fost abolita.

Pana atunci, insa, timp de cativa ani, autoturismele, autocarele si camioanele au fost taxate cu milioane de lei vechi pentru simplu fapt ca treceau prin marginea Giurgiului.

Suma de 350 de miliarde de lei care apare ca „gaura” in documentele Primariei a reiesit dupa ce s-a comparat numarul autovehiculelor inregistrate de Politia de Frontiera cu inregistrarile contabile ale Directiei Domeniului Public din subordinea Consiliului Local Giurgiu.

Astfel, conform evidentelor stricte ale Punctului de Frontiera Giurgiu, in perioada 2004-2006 au tranzitat vama peste un milion de autoturisme, camioane si autocare. Iar in aceasta perioada incasarile din taxa de tranzit - inregistrate la capitolul venituri extrabugetare - au fost de peste 400 de miliarde.

Totalul, insa, conform inspectorilor financiari, ar fi trebuit sa fie de aproximativ 750 de miliarde de lei vechi. Diferenta nu apare in niciun document si este explicata de cei de la Directia Domeniului Public prin faptul ca nu au fost taxate autovehiculele scutite de „bir”, gen cele ale Corpului Diplomatic!

Adica, masinile cu numar de „CD” au trecut de cateva sute de mii de ori prin vama de la Giurgiu. Problema este ca Directia Domeniului Public din subordinea Consiliului Local Giurgiu nici nu are vreo evidenta a autoturismelor scutite de taxa de tranzit.

Mai mult, in perioada 2004-2005, Primaria Giurgiu a incasat sumele din taxe, dar nu a mentionat in acte din ce activitate provin acesti bani. Explicatia e aburitoare - cica se tinea evidenta contabila sintetic si nu analitic!

Primarul Lucian Iliescu este cunoscut drept cel care a impus taxa de tranzit la Giurgiu. „Primarul-taxa” s-a opus anularii „birului” si a contestat reclamatiile transportatorilor.

Lipsa celor 350 de miliarde de lei vechi il face acum pe primar sa-si aminteasca de faptul ca taxa de tranzit este de competenta Directiei Domeniului Public si nu a Primariei!

Integral in Gandul