Agentiile de publicitate McCann Erickson si Graffiti BBDO au castigat cate un trofeu de aur, iar TBWA Merlin a fost premiata cu argint la festivalul de publicitate de la New York. Gala de premiere va avea loc saptamana viitoare, cand se vor anunta castigatori si din alte tari.

Printre finaliste se numara si alte agentii romanesti - Cohn&Jansen/Ashley&Holmes si GAV/Scholz&Friends -, care insa nu au castigat cu niciuna dintre lucrarile inscrise in concurs.

Aur pentru McCann si Graffiti

McCann Erickson a castigat aur la sectiunea Print, Design si Outdoor cu lucrarea „Nasa”, realizata pentru supele Maggi, si argint la sectiunea radio, cu spotul „Marilyn”, pentru acelasi client. Totodata, McCann Erickson a avut cele mai multe campanii (patru) care au ajuns in finala festivalului de la New York.

Graffiti BBDO a castigat o medalie de aur la sectiunea Print, Design si Outdoor cu lucrarea „History in brief”, realizata pentru revista „Dosarele istoriei”. Campaniile cu care cele doua agentii s-au inscris in competitie nu sunt foarte cunoscute publicului roman.

Avand foarte putine aparitii, lucrarile se inscriu la ceea ce publicitarii numesc „fantome” - reclame fara scop comercial, create special pentru festival.

In ultimul an, monitorizarile arata o singura prezenta a reclamei Maggi premiate la Print in „Jurnalul National”. Cat despre „Dosarele istoriei”, printurile au aparut odata in revista „Le monde diplomatique” si intr-un numar din B24 Fun.

„Dosarele istoriei” este chiar un client de festival. Lucrari din 2005 pentru „Dosarele istoriei” au castigat argint la editia din acel an a festivalului de la New York. TBWA a castigat cu o reclama pentru PlayStation2, de asemenea cu foarte putine aparitii in presa.

integral in EvZ