De la inceputul acestui an, o data cu intrarea in vigoare a taxei de prima inmatriculare, obligatia de a o calcula revine posesorului autoturismului, acesta avand la indemana un program special afisat pe site-ul ANAF.

Pentru ca s-a constatat ca foarte multe persoane nu au acces la internet sau nu se descurca cu folosirea programului, Ministerul Economiei si Finantelor impreuna cu ANAF au hotarat ca pe langa

fiecare unitate de trezorerie care incaseaza taxa sa existe un functionar din cadrul administratiei fiscale care sa-i ajute pe contribuabili sa-si calculeze taxa.

Mai mult, pentru a veni in sprijinul bucurestenilor, la toate administratiile fiscale s-au afisat, incepand de ieri, harti care prezinta, in detaliu, toate serviciile si birourile, cu atributiile care revin fiecaruia in eliberarea documentelor.

"Sunt prezentate toate serviciile din cadrul administratiei, in dreptul fiecaruia fiind notat pe larg obiectul de activitate. De asemenea, sunt prezentate ghiseele sau birourile la care contribuabilul trebuie sa ajunga, iar pe geamurile ghiseelor sunt trecute toate actele necesare pentru obtinerea documentelor solicitate",

ne-a declarat Cristian Nicolae Stoina, directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Bucuresti (DGFP).

O alta modificare operata in activitatea finantelor bucurestene este ca atributiile privind intocmirea si eliberarea certificatelor de cazier fiscal au fost descentralizate la nivelul administratiilor fiscale de sector, eliberarea lor facandu-se pe loc, contra unei taxe de 100 de lei.

Integral in Romania libera