Iar unul din beneficiarii tranzactiei este chiar Costel Onoriu, din neam de lautari, acum lansat in lumea imobiliarelor.

Despre Costel Onoriu se mai cunoaste ca are unele din cele mai puternice relatii in lumea interlopa si in „zona tiganeasca”. „Eu construiam un bloc langa sediul AVAS din Baneasa. Imobilul e pe numele meu si pe numele unui amic.

Cat am construit am atarnat un banner acolo. Iar bannerul ala dadea fix in sediul AVAS. Se vedea perfect de la biroul directorului. Asa ca m-au contactat”.

Costel Onoriu povesteste cum a mai bifat o afacere de succes: dupa ce si-a pus afisul publicitar pe constructie si a fost „filat” de greii AVAS, s-a negociat pretul si s-a semnat contractul. Dar asta numai dupa ce a avut loc o licitatie unde pretul a scazut „de la 21 de euro pe metrul patrat, atat cat ceream eu”.

Asa se face ca AVAS a luat blocul (subsol, parter si sase etaje) cu 15,72 euro, evitand astfel pretul de 20 de euro pe metrul patrat impus de samsarii zonei. Smenul e, insa, altul - AVAS va da (din bani publici) 4,3 milioane de euro pentru noul sediu fiindca va „domicilia” acolo cinci ani.

Poanta e ca autoritatile europene au impus Romaniei, de demult, ca problema privatizarilor sa fie rezolvata cat mai curand.

Conform unui plan pus la punct de catre Guvern, aceasta problema urmeaza a fi solutionata in nici trei ani. AVAS-ul, deci, si-a prevazut niste cheltuieli pentru chirie in conditiile in care aceasta institutie nu prea va mai avea nimic de facut.

In plus, AVAS a luat decizia de a se muta pe bani in noul sediu de lux dintr-un spatiu pe care, in prezent, nu plateste nimic.

Oficialii AVAS au explicat aceasta mutare, paguboasa pentru bugetul statului, prin faptul ca actualul sediu a fost transferat la Ministerul Administratiei si Internelor la fel ca si alta cladire in care isi desfasoara activitatea, iar sediul care le-a fost repartizat necesita reparatii majore

„AVAS a primit in administrare un sediu situat in Calea Victoriei nr.

218, sector 1 Bucuresti, imobil care insa nu a putut fi utilizat in conditiile in care nu corespunde cerintelor minime de securitate in constructii si nu este amenajat si dotat in vederea gazduirii personalului, arhivelor si bazei logistice a AVAS,

necesitand ample activitati de consolidare, amenajare si dotare, ce ar fi durat foarte mult si ar fi implicat costuri ridicate”, este raspunsul formulat de oficialii AVAS.

AVAS si-a propus pentru acest an incasari de aproximativ 360 milioane euro. Jumatate din aceasta suma este prevazuta a veni din viitoarele privatizari.

Iar sumele obtinute se vor duce... tot pe confort. Pentru salariile personalului au fost prevazute aproape 30 milioane euro (cu 50% mai mult decat anul trecut) in timp ce cheltuielile materiale cu servicii, administrare, privatizare si valorificare a activelor sunt de 114 milioane euro.

Daca la aceste cheltuieli adaugam si viitoarea chirie care ajunge anual la aproape 900 mii de euro, veniturile din privatizare prognozate sunt ca si cheltuite.

Mai mult decat atat, odata cu mutarea, conducerea AVAS a decis sa cumpere o dubita cu care sa-si transporte mobila la noul sediu! Asa ca - pe motiv ca-si innoieste parcul auto - se va organiza o licitatie pentru achizitionarea a 19 autovehicule si o furgoneta.

Directorul de comunicare al institutiei, Adriana Tran, ne-a explicat ca cele 19 autovehicule sunt destinate reinnoirii parcului auto, in timp ce furgoneta ii va ajuta pe angajatii institutiei sa se mute dintr-un sediu in altul.

Integral in Gandul