Bussines Standard

Taxa de prima inmatriculare tripleaza afacerile Weltauto

de     Business Standard
Marţi, 3 iulie 2007, 0:00



Weltauto, marca sub care Porsche Romania isi desfasoara activitatile de rascumparare si vanzare de automobile second-hand, aproape si-a triplat numarul de contracte incheiate in primele cinci luni ale anului fata de perioada similara a lui 2006.

Evolutia vine pe fondul scaderii importurilor de masini uzate din cauza introducerii taxei de prima inmatriculare la inceputul anului, Weltauto lucrand numai cu automobile de pe piata interna, deja inmatriculate.

Porsche este cel mai mare importator de masini din Romania. In perioada ianuarie-mai 2007, dealerii Weltauto au incheiat 723 de achizitii si 652 de vanzari de masini uzate, in total fiind vorba de 1.375 de contracte. Spre comparatie, pana la sfarsitul lunii mai 2006 au fost inregistrate 301 achizitii si 260 de vanzari, ceea ce reprezinta un total de 561 de contracte.

"Cresterea se datoreaza, in cea mai mare parte, extinderii retelei de parteneri Weltauto. Acum avem 12 locatii, insa, pana la sfarsitul anului, numarul va creste pana la 20", a declarat pentru Business Standard Horatiu Moldovan, brand manager Weltauto. Reteaua va fi extinsa la 35 de locatii pana la finele lui 2008.

Activitatea de vanzare de masini second-hand a Weltauto nu a fost afectata de introducerea taxei de prima inmatriculare pentru masinile second-hand, importate dupa 1 ianuarie 2007.

"Weltauto ofera servicii de buy-back si lease-back (rascumpararea masinii uzate de la client si utilizarea sa de catre dealer ca un avans pentru achizitionarea uneia noi - n.r.)", explica Moldovan.

Pana la sfarsitul anului, Weltauto si-a bugetat incheierea a peste 2.000 de contracte, in conditiile in care stocul mediu lunar al firmei este de 350 de masini, iar 200-250 dintre acestea se vand in fiecare luna.

Ultimele date disponibile arata ca importurile de masini second-hand au scazut cu 20-25% in primul trimestru al anului, pana la 18.000 de vehicule.

"Eu cred ca taxa de prima inmatriculare ar trebui sa aiba valori mici pentru a nu creea distorsiuni in piata.

Cea mai buna solutie ar fi introducerea unei taxe de mediu care sa fie platita de toti posesorii de masini in functie de gradul de poluare al autovehicului cu care circula", spune Gheorghe Anghel, director al EurotaxGlass's, cea mai mare companie europeana pentru furnizarea solutiilor si serviciilor de consultanta pentru domeniul auto.
integral in Bussines Standard








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


466 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by