Cotidianul

UE ne refuza din nou valoarea taxei auto

de     Cotidianul
Miercuri, 4 iulie 2007, 0:00



Taxa nu mai este discriminatorie, dar reprezentantii Comisiei sint nemultumiti de citeva prevederi.

Se are in vedere schimbarea prevederilor privind vechimea, perioada de amortizare care, in viziunea Ministerului Finantelor, este de 20 de ani, iar CE o vrea de 12 ani, si a modului in care scade taxa, reprezentantii Comisiei dorind o scadere mai rapida in prima perioada“, a spus Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.

In primul rind, Comisia ar vrea ca taxa sa scada mai accelerat incepind inca din prima luna de vechime a autoturismului. In al doilea rind, forul european solicita ca taxa minima sa se plateasca pentru o masina mai veche de 12 ani, considerind ca aceasta este durata maxima de viata a unui autoturism.

Reprezentantii Comisiei nu au fost multumiti nici de punctul de vedere trimis de APIA ca raspuns la cererea CE. „Au solicitat o situatie privind aplicarea taxei auto de la APIA, dar nici pozitia acesteia nu i-a multumit. In consecinta, reprezentantii APIA s-au plins ca li s-au cerut date care nu sint luate in considerare“, a mai aratat Adrian Ciocanea.

In aceasta perioada, specialistii celor doua parti, romana si europeana, poarta discutii pentru a gasi o solutie de compromis.

„Nu este vorba de o respingere. Comisia solicita in continuare unele informatii. Discutiile continua pina se va ajunge la un compromis“, ne-a declarat Daniela Daraban, consilierul ministrului Finantelor, Varujan Vosganian. Romania ar trebui sa satisfaca solicitarile Comisiei inainte de jumatatea acestei luni, cind expira termenul de doua luni avut la dispozitie in acest sens.

Comisia a declansat procedurile legale impotriva tarii noastre la jumatatea lunii martie. Daca Romania va continua sa incalce dreptul comunitar si dupa acest termen, Comisia poate aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, care va lua o decizie ce devine obligatorie pentru statul roman, putind chiar amenda Romania.

La inceputul anului, Comisia Europeana a anuntat ca va initia procedura legala impotriva Romaniei in cazul taxei pentru prima inmatriculare, considerind ca masura nu respecta normele europene, in pofida discutiilor intense purtate anterior cu autoritatile romane. In martie s-a intrat in cadrul procedurii de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare).

Comisia a cerut expres modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentind ca reglementarile actuale sint discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.

Forul a solicitat Romaniei, in scrisoarea de raspuns la modificarile transmise de autoritatile de la Bucuresti la sfirsitul lunii mai, sa modifice taxa auto pentru a reflecta mai bine deprecierea in timp a valorii masinilor, oferind si o serie de sugestii referitoare la clarificarea si definirea exacta a unor termeni privind taxa auto.

La sfirsitul lunii mai, Ministerul Economiei si Finantelor a transmis CE o noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare, care prevede niveluri de pina la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi.

Ulterior, Comisia a solicitat Bucurestiului si o analiza a preturilor din piata auto, pentru a vedea ritmul in care scad in Romania preturile masinilor in functie de vechime, studiu elaborat cu ajutorul APIA. Pe baza documentului, Comisia urma sa se pronunte asupra concordantei noilor niveluri ale taxei propuse de Guvern cu realitatea din teren.

In proiectul de calcul au fost introduse noi prevederi pentru masinile cu vechimi de sub un an, cum ar fi o luna, trei luni sau sase luni, in conditiile in care formula actuala nu prevede astfel de diferentieri.

Vosganian se declara recent foarte increzator ca expertii Comisiei vor fi de acord cu noua formula propusa de Guvern.

Orice s-ar intimpla, guvernantii au decis deja politic ca o noua taxa de prima inmatriculare nu va fi introdusa pina la 1 ianuarie 2008. Pina atunci se vor pastra actualele niveluri. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul anului si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului.

Un articol de Mihaela Radu, Ionut Tudorica, Florin Cepraga
Integral in Cotidianul






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


77 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by