Conform statisticilor multe din accidentele rutiere nu implica neaparat un impact frontal. De multe ori acesta este lateral sau un impact in partea posterioara. Daca fabricantii s-au axat in producerea unor automobile cu o structura frontala foarte rezistenta acestia se pare ca au lasat partea cu portbagajul neprotejata.

Autoritatea pentru protectia rutiera din SUA, IIHS, a efectuat recent o serie de astefel de teste cu unele dintre cele mai comercializate pick-upuri si SUV-uri de pe piata nord americana. Pentru a demonstra nivelul de siguranta IIHS a accidentat in laborator aproape 60 de SUV-uri.

Din acestea doar 17 au primit note bune si cinci un calificativ de suficient, iar restul de 37 au demonstrat ca nu ofera un nivel de siguranta acceptabil.

La categoria pick-up doar Toyota Tundra a reusit un rezultat satisfacator. Oficialii institutului au declarat ca multi constructori au introdus la modelel BMW X5, Dodge Nitro sau Suzuki XL-7 noi scaune, insa rezultatul a fost slab. Modele precum Mazda CX-7 si CX9 au primit note medii.

Cele mai slabe scaune sunt cele intalnite in modelele Cadillac SRX, Ford Ranger si Nissan Quest. Castigatorii testelor se numesc Acura MDX, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento si Mercedes clasa M.