Un cititor avertizeaza

Zbor low-cost spre Sicilia: jumatate de zi intarziere, aterizare in cealalta parte a insulei

de V. O.     HotNews.ro
Joi, 5 iulie 2007, 0:00



Compania aeriana low-cost MyAir s-a jucat, saptamana aceasta, cu nervii pasagerilor care doreau sa ajunga in Sicilia, plecand din Bucuresti, dupa cum ne-a semnalat un cititor care nu doreste sa-si dezvaluie identitatea. In plin sezon turistic, MyAir a jonglat atat cu programul zborurilor, cat si cu destinatiile, schimbate din cauza unor intarzieri mari la plecare.

Potrivit cititorului in cauza, compania avea programat un zbor pe ruta Bucuresti-Catania (Sicilia) pentru miercuri, 4 iulie, ora 11.50. Cu doar cateva zile inainte, cititorul - care rezervase bilete pentru zborul respective - a fost informat ca plecarea a fost amanata, tot pentru miercuri, dar inainte de miezul noptii.

Iar cu o zi inainte de plecare a fost instiintat ca a fost schimbata si destinatia, avionul urmand sa aterizeze la Palermo, deoarece Aeroportul din Catania ar fi fost inchis.

In cele din urma avionul a plecat cu o intarziere si mai mare (bine dupa miezul noptii).

Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Aeroportului din Catania au declarat ca acesta a fost deschis de miercuri, 4 iulie, ora 6 a.m. pana joi, 5 iulie, ora 1 a.m.

Altfel spus, zborul de la Bucuresti nu ar fi avut cum sa se incadreze in program, data fiind ora tarzie a plecarii. Ajunsi la Palermo, pasagerii au fost nevoiti sa mai petreaca ceva timp pe drum, trebuind sa traverseze, practic, Sicilia.

La randul lor, contactati de HotNews.ro, reprezentanti de la biroul de presa al MyAir si de la reprezentanta companiei de pe aeroportul din Bucuresti si-au declinat competenta de a confirma, infirma sau oferi detalii despre acest zbor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


780 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Care ar fi problema? (Joi, 5 iulie 2007, 18:01)

    sile [anonim]

    Credeam ca asemenea riscuri sunt de la sine intelese cand e vorba de companii low-cost. Ba chiar e de apreciat ca pasagerii au fost instiintati dinainte; de obicei raman sa astepte pe aeroport.
    In plus, avand in vedere ca in articol 'se vorbeste de rau' o firma, ar fi fost poate util sa se precizeze cam care este procentajul acestor cazuri la MyAir, poate chiar comparativ cu alte firme.
    Cat despre 'au aterizat pe alt aeroport pentru ca cel initial era inchis', ma lasa complet in ceata. Ce ar fi trebuit sa faca?
  • 0 (0 voturi)    
    office-ul? (Joi, 5 iulie 2007, 18:14)

    qschilo [anonim]

    "reprezentanti de la biroul de presa al MyAir si de la office-ul companiei de pe aeroportul din Bucuresti". Cum adica office-ul? birou, reprezentanta...chiar e asa de greu?
  • 0 (0 voturi)    
    zobruri amanate (Joi, 5 iulie 2007, 18:26)

    Nae [anonim]

    Saptamana trecuta zborurile de vineri si duminica seara Paris-Bucuresti au fost comasate duminica la pranz. O placere sa fii prins in Paris fara bani si fara cazare, sa astepti zborul ...
  • 0 (0 voturi)    
    Nici cu BLUEAIR nu e diferita problema... (Joi, 5 iulie 2007, 20:07)

    Ana [anonim]

    Am calatorit de cateva ori cu aceasta companie si NICIODATA,dar ABSOLUT NICIODATA nu au fost punctuali in ceea ce priveste ora de plecare a avioanelor.Sa mai zic si de faptul ca,chiar daca ai cardde fidelitate,caruia i se face atata reclama de catre aceasta companie,NU iti trec punctele corespunzatoare calatoriei pe acest card???E inutil,nu-i asa???Lipsa de cuvant si de onoare,e clar!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Companii low-cost si companii de orar (Joi, 5 iulie 2007, 20:35)

    Cornel Bucur [anonim]

    Nu inteleg de ce presa din Romania se vaita mereu de "problemele" companiilor low-cost si raporteaza cu mare tam-tam fiecare intarziere si fiecare aterizare pe un aeroport apropiat. Companiile low-cost nu sunt companii de orar. Preturile lor sunt preferentiale, conditiile lor sunt preferentiale si sunt trecute in conditiile pe care clientul le accepta cand cumpara biletul. Nu inteleg de ce atata vaicareala, cand riscurile respective sunt incluse in serviciul oferit din start si oricum in cazuri precum cel de fata, compania a facut maxim posibil pentru a duce macar clientul la (sau aproape) de destinatie.

    Spre deosebire de companiile low-cost mari (RyanAir), care ar fi anulat pur si simplu zborul si nu ar fi facut refund, cel putin comapniile low-cost care opereaza din est incearca sa ofere ajutor alternativ, chiar si atunci cand nu au birouri in aeroporturile respective (RyanAir nu are birouri nicaieri si am fost martor la ce se intamplat cu una din cursele lor pe aeroportul din Charleroi - au anulat pur si simplul zborul, nici n-aveai cui sa te plangi, si cu asta basta. in schimb, o alta companie low-cost ne-a transportat cu autocarele pana in Amsterdam si ne-a adaugat altui zbor la aceeasi destinatie initiala).
  • 0 (0 voturi)    
    terminati cu prostiile (Joi, 5 iulie 2007, 20:46)

    zburator [anonim]

    Am zburat cu multe companii romanesti si straine, nici una low cost, si am avut intarzieri la plecare de nenumarate ori. Aceste intarzieri sunt de obicei cauzate de traficul aerian, vreme, intarzieri ale altor curse de unde trebuie sa vina pasageri, ori alte cauze independente de compania care efectueaza zborul. Iar daca aeroportul de destinatie era inchis, ce era sa faca aceasta companie? Sa parasuteze pasagerii? Sa anuleze zborul? Nu vedeti ca aberati?
    Sunt din ce in ce mai dezamagit de hotnews, care nu se multumeste sa faca reclama, dar probabil face si servicii de antireclama.
  • 0 (0 voturi)    
    low cost (Joi, 5 iulie 2007, 21:01)

    anonim [anonim]

    Sa nu credeti ca altii nu ar avea intarzieri, am zburat nu de mult cu Air Lingus (Taromul din Irlanda) si am plecat cu o ora intarziere cu toate ca nu e companie low-cost, chiar si altii mai mari de ex. Lufthansa mai intarzie din cand in cand. Nu ma mir ca se intampla asa ceva la cat de mult a crescut nr. zborurilor in ultimii ani in Europa. Sper sa fie doar faptul ca intarzie un dezavantaj la companiile low-cost si nu siguanta scazuta.
  • 0 (0 voturi)    
    nu va impacientati (Joi, 5 iulie 2007, 21:42)

    zburator [anonim]

    Toate companiile se supun acelorasi reguli in ceea ce priveste siguranta pasagerilor si certificarii pilotilor. Abaterile de la reguli duc la anularea licentei de operator aerian. Nimeni nu se joaca cu asa ceva. Asa ca sper sa nu vad pe hotnews vreun articol cum ca asa si pe dincolo, ca la low-cost avioanele sunt legate cu sarma, blablabla. Pe aeroport traficul este coordonat de aceeasi echipa de controlori de trafic pentru toate companiile, nu pleaca nimeni cand vrea. De regula cand se da peste cap programul, se da la toti, nu doar la low-cost. Repet, am zburat cu multe companii si am avut intarzieri de mai multe ori decat am plecat la timp, in ultima vreme din ce in ce mai des. Sunt tot mai multe zboruri si asta este consecinta.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fiti incantati cand o companie intarzie ... (Joi, 5 iulie 2007, 21:42)

    ALex [anonim]

    Faptul ca avioanele intarzie este un semn ca:

    1) Se fac procedurile de verificare, chiar daca acestea uneori sunt mai anevoioase.
    2) Controlorii de trafic aerian pastreaza distanta de separatie atat pe verticala cat si pe orizontala intre avioane si nu incarca excesiv culoarele de zbor.
    3) Se face controlul la bagaje.
    4) Nu se forteaza aterizarea sau decolarea in conditii meteo nefavorabile.

    Dupa cum vedeti, toate aceste aspecte sunt in favoarea sigurantei dumneavoastra. Nu uitati ca mai bine mai tarziu decat niciodata. Va spun cu mana pe inima - invat pentru licenta de zbor si desi zburam pe un aeroport mic care are cam 20 de avioane in total, nu exista data cand sa nu plecam cu intarziere si asta pentru ca vrem sa fim siguri ca ajungem teferi, controland temeinic toate ungherele avionului si repetand procedurile de cateva ori ca in caz de urgenta sa le aplicam corect de prima data.
  • 0 (0 voturi)    
    (Anti)reclama - sufletul comertului (Joi, 5 iulie 2007, 21:42)

    Romanul zburator [anonim]

    Asa cum s-a precizat intr-un post anterior, conditiile de calatorie cu o companie low-cost sunt mult diferite de cele cu o companie normala, in general mult mai restrictive priving refund-ul, rebooking-ul samd. Din moment ce ai cumparat bilet la o asemenea companie se presupune ca ai acceptat toate aceste conditii. Calatoresc mult cu astfel de companii si s-a intamplat de multe ori ca zborurile sa fie intarziate (conditii meteo, avion intarziat de pe un alt segment) sau chiar anulate. De fiecare data insa am fost anuntat cu ceva timp inainte (asa cum s-a intamplat si in cazul de fata) si mi s-au oferit alternative, fie rebooking la urmatoarea cursa, fie refunding, iar daca aceste alternative nu mi-au convenit, de fiecare data cei de la call center mi-au oferit si alte solutii de genul rebooking gratuit pt o alta data, chiar daca avionul era aproape plin (cei care zboara low-cost stiu ca in astfel de conditii un bilet poate costa chiar mai mult decat unul la o companie obisnuita) sau chiar rebooking gratuit pt o alta cursa decat cea anulata, dar care era zbor de legatura. Variante exista, trebuie doar sa le cauti.

    Asa ca draga pasagerule anonim, nu te mai plange, erau niste riscuri pe care ti le-ai asumat din start. Oricum, procentul de intarzieri/anulari e destul de mic in raport cu volumul traficului, chiar daca vorbim de o companie mai mica de genul My Air (renascuta din cenusa defunctului Volareweb). Cine apreciaza avantajele low-cost va ignora acest text (nu il pot numi articol) si va zbura in continuare cu astfel de companii.

    Iar pt Hotnews, am citit un nou text foarte slab, in spiritul care va caracterizeaza. Patetic...
  • 0 (0 voturi)    
    drepturi (Joi, 5 iulie 2007, 22:45)

    Anca [anonim]

    http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/information_ en.htm

    Aceasta este legislatia in vigoare privind drepturile pasagerilor.

    Trecem peste comentariile care se leaga de un operator sau altul si intram in miezul problemei: avem drepturi.

    Stiu ca e greu sa ne obisnuim cu ideea, dar este cazul sa terminam cu atitudinea de oameni condusi de altii, care asteapta ca lucrurile sa li se intample. Tot respectul pentru pasagerul care a luat atitudine si contactat hotnews. Pasul urmator e o plangere oficiala la Protectia Consumatorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    drepturi 2 (Sâmbătă, 14 iulie 2007, 13:23)

    Vlad [anonim]

    salutare

    tot ceea ce am invocat este faptul ca apropos de drepturi trebuia sa fim anuntati!!!
    Acesta este unul dinter drepturi

    Ok.. lowcost (desi pretul era identic cu Alitalia si Lufthansa).... ni l-am asumat... dar asta nu inseamna ca terbuie sa pierd 1 zi dus si 1 zi intors

    Unul dintre pasageri
  • 0 (0 voturi)    
    indignat (Luni, 10 septembrie 2007, 11:08)

    marius [anonim]

    mai zburatorilor si altii.....
    1. daca nu va plac articolele Hotnews, nu e obligatoriu sa le cititi
    2. observ ca deja vi se pare normal ca aceste intarzieri sa existe (apropo: patetic esti dumneata domnule roman zburator. daca iti dadeau o pereche de aripi zburai si cu alea, ca doar pe acestea le avea momentan compania la dispozitie)
    3. daca nu luati atitudine (nu ma refer doar la cursele aeriene) o sa fiti calcati toata viata in picioare (ceea ce si cred ca se intampla)
    4. toate procedurile de verificare se fac in timp util pt. a nu intarzia zborul
    5. apropo ati calatorit si alta parte decat Europa (ce ziceti de Asia, Australia, America de Nord si de Sud)

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by