In acelasi timp, de multi ani, ARBOmedia are un cuvant greu de spus pe piata publicitatii, reprezentand de-a lungul timpului canale media importante.

Si in prezent, ARBOmedia abordeaza piata privind inclusiv pe termen lung, prin accentul pus pe publicitatea online si pe publicitatea in presa scrisa locala - ambele intr-o dezvoltare puternica in Romania.

Ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro a discutat cu Silviu Ispas, Managing Director ARBOmedia, despre planurile ARBOmedia, dar si depre piata de publicitate in general, cu accent pe publicitatea online si pe nisele media.

Desi are in portofoliu in mod constant si canale media radio & tv, ARBOmedia este recunoscuta pe piata si pentru portofoliul sau consistent in zona de presa scrisa (nationala si mai ales locala) si internet.

Pare evident ca mizati pe dezvoltarea presei locale si pe cresterea capacitatii internetului romanesc, care este strategia ARBOmedia pe termen mediu?

Dezvoltarea proiectului de presa locala a inceput in anul 2003, iar in prezent ARBOmedia are in portofoliu 40 de titluri. Negocierea cu publicatiile locale a avut la baza mai multe criterii printre care, apartenenta la BRAT, auditarea SNA, orientarea catre business, precum si ocuparea pozitiei de lider sau locul doi.

Avand aceste avantaje, ARBOmedia poate oferi advertiserilor canale de comunicare eficiente si corespunzatoare standardelor pietei.

ARBOmedia a prevazut dezvoltarea pietei online in 2001, cu mult timp inainte ca aceasta sa de dezvolte, cand a si inceput sa construiasca un departament dedicat. Din punct de vedere strategic ARBOmedia a contribuit la cresterea acestui segment de advertising, a lansat trenduri in Romania si a creat profesionisti.

Obiectivul nostru pe termen scurt, mediu si lung este acelasi: posibilitatea de a oferi advertiserilor un mix complet de comunicare pe segmente bine definite.

ARBOGroup s-a implicat si financiar in presa locala din Romania, depasind practic limitele de regie. Credeti in orientarea centralizata a marilor advertiseri spre abordarea consumatorilor la nivel local sau mizati mai mult pe oferirea de solutii profesioniste de publicitate unor companii locale?

Aceste doua criterii nu se exclud unul pe celalalt. Profesionalismul de care ARBOgroup da dovada vine din acumularea experientei, precum si din dorinta de a oferi solutii complete pe masura nevoilor advertiserilor. ARBO reprezinta un model de centralizare a marilor adveriseri in Romania.

In ultimii ani piata locala s-a dezvoltat foarte mult, asa cum si advertiserii isi orienteaza businessuirle spre local.

Politica ARBO este de a oferi servicii profesioniste clientilor de publicitate la nivel national prin ARBOmedia, ARBOevent, ARBOvision, Alliance Media, iar la nivel local prin intermediul publicatii care fac parte din grupul EMI Deuthland

(Ziarul de Iasi, Viata Libera - Galati, Obiectiv de Vaslui, Monitorul de Cluj, Monitorul de Sibiu, Monitorul de Alba, Monitorul de Medias).

Exista interes pentru ARBOmedia si in alte domenii precum mobile media, outdoor, indoor?

ARBOmedia este intr-un moment de expansiune si sunt vizate si alte medii pentru completarea serviciilor oferite. Directiile strategice le vom face publice la momentul oportun.

In acest moment, inclusiv in zona TV, aveti in portofoliu canale media de nisa. Ajuta aceasta targetare a audientei in atragerea clientilor si cum vedeti evolutia niselor in media, direct legat si de orientarea advertiserilor?

In ultima vreme canalele de nisa s-au dezvoltat foarte mult oferind atat adevrtiserilor cat si consumatorilor de media posibilitatea sa aleaga.

Diversificarea canalelor media pe nise foarte clar targetate determina advertiserii sa caute solutii de comunicare eficiente. ARBOmedia poate propune advertiserilor mixul de comunicare avand la indemana aceste medii.

Integral in Smart Financial