Ministerul francez al educatiei ar vrea sa cenzureze filmul lui Cristi Mungiu. Sau nu. Sau poate.

de Ioana Avadani     Blog de dat cu capul
Duminică, 8 iulie 2007, 0:00



Ministerul Educatiei din Franta nu prea stie cum sa procedeze cu filmul lui Cristian Mungiu, “4 luni, 3 saptamini si 2 zile”, sustine site-ul Rue 89si oscileaza intre dorinta de a-l cenzura si presiunea realizatorilor de film.

Filmul a fost premiat la Cannes de catre “Le jury de l’education nationale”. Conform textelor oficiale, filmele astfel premiate trebuie se fie “semnalate” profesorilor si elevilor si trebuie insotite de materiale didactice ajutatoare - recte editate pe DVD.

Cu toate acestea, ministerul a decis sa nu editeze DVD-ul si sa nu dispuna difuzarea lui in scoli “din cauza duritatii deliberate intr-un subiect foarte intim si in virtutea principiului precautiei”.

Membrii juriului au criticat vinerea trecuta aceasta decizie si in sprijinul lor s-a ridicat si Societatea Realizatorilor de Film. Ei au acuzat faptul ca decizia guvernului da cistig de cauza lobby-ului grupurilor anti-avort.

Ca urmare, ministrul Educatiei, Xavier Darcos a “suspendat” decizia de interzicere a reproducerii pe DVD a filmului lui Mungiu, dar a declarat ca va cere avizul Comisiei nationale de clasificare si ca va lua o hotarire finala numai dupa aceea. Intilnirea ministrului francez cu realizatorii de film si cu membrii Comisiei este programata pentru inceputul saptaminii viitoare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


86 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    MUNGIU SARACU (Duminică, 8 iulie 2007, 21:36)

    Radu Falca [anonim]

    Ce sa mai zicem despre un film mediocru,sa nu ne imbatam cu apa plata pt.acest premiu, acordat pe criterii de "politicaly correct",adica i-a ma si tu ca ati intrat in UE....in ultimii ani au luat "palme d or" chinezi,iranieni,vietnamezi,de te miri ,si cum au luat asa au disparut. Din pacate sau fericire filmul lui Nemescu are intr-adevar substanta si calitati pur cinematografice,pe cand Mungiu a venit cu o tema sordida de impresionat occidentalii in pauza de pranz.....Asta este
  • 0 (0 voturi)    
    mult zgomot pentru ... (Duminică, 8 iulie 2007, 21:53)

    the [anonim]

    o stire dubioasa, preluata de pe un blog dubios.
    Indiferent de valoarea ... (sau nu ... sau poate ...) filmului lui Mungiu, e ridicol sa credem ca poate sa ajunga o discutie de genul asta subiect pe o agenda guvernamentala ... ca nu suntem la taraba Tariceanu ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ceausescu e una, avortul e alta! (Duminică, 8 iulie 2007, 22:57)

    MC [anonim]

    Am uitat sa pun titlu la comentariul trimis acum 2 minute
  • 0 (0 voturi)    
    niste cacanari (Duminică, 8 iulie 2007, 23:41)

    Fane [anonim]

    Ai dreptate Radu, ca e un film PC, dar nu pt ca ar fi un cadou de bun venit cu ocazia aderarii. Oricine face un film cu ce-bun-e-avortul, ce buni sunt poponarii, etc. e premiat.
    Acesti Mungii fac parte din categoria activistilor care daca s-ar fi perpetuat regimul trecut, poate ar fi 'combatut bine' pe alte teme.
    Mi-a fost intotdeauna greata de artisti care au exploatat oportunitati de ordin politic conjunctural. Asta nu mai e arta. E prostitutie.
  • 0 (0 voturi)    
    Fane nici n-a vazut filmul si deja trage concluzii (Luni, 9 iulie 2007, 1:24)

    fane [anonim]

    Nea pseudo-Fane, nu cred ca te-am vazut la TIFF. Esti sigur ca ai vazut filmul, te-a patruns fiorul liric si te-ai cerut la buda?
    Altfel nu-mi explic afirmatia "niste cacanari".
    Incearca sa exporti matale "Niste tarani", sa vedem daca europenii or sa-l accepte pe Dinu Sararu.
    Apoi mai putem discuta.
  • 0 (0 voturi)    
    Hmmm (Luni, 9 iulie 2007, 8:08)

    Gaspy [anonim]

    Pe de o parte ma bucur ca un film romanesc are atata succes (sa fi vazut ce review-uri tari a primit si Moartea D-lui Lazarescu de la americani...) pe de alta parte trebuie sa-i dau dreptate macar in parte lui Fane.

    432 este un film politically correct. E la moda sa vorbesti despre drepturile homosexualilor, despre libertatea femeii de a face avort, despre cat de nociva este religia (ma refer la crestinism; e la moda sa fii budist de exemplu). E cam ca la Eurovision - daca exploatezi un subiect la moda, ai sanse in plus.

    Referitor la tema articolului, e intr-adevar delicat. Nu cred ca e un film recomandabil scolarilor, pe de alta parte sunt impotriva cenzurii de orice fel.
  • 0 (0 voturi)    
    bai RADULE Falca bai (Luni, 9 iulie 2007, 9:06)

    lilu senilu [anonim]

    tu mai bine pune mana pe o carte de gramatica si dup-aia da-ti cu parerea, sau foloseste doar calea orala (daca intelegi ce vreau sa spun)
    si tu Fane, cu cine ai face film? oricum tot porno iese, orice ai incerca. mare-i ciuda asta ma.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce cred eu despre 432... (Luni, 9 iulie 2007, 10:31)

    Cristi [anonim]

    Este usor prematur sa ne pronuntam despre acest film care nu a putut fi vazut decat la TIFF. Cred ca singurul care l-a vazut ar fi @5.

    Nu cred ca este un film politically correct, sau el putin asta e impresia pe care mi-am facut-o pana acum, dupa ce am citit inclusiv cateva interviuri de-ale lui Mungiu. Cred ca el a vrut un film care sa nu fie nici-nici, care sa nu contina judecati - asa de altfel gandeau toti atunci: din cauza deciziei asteia a lui Ceausescu mor fete tinere, se umple tara de copii nedoriti etc. etc. Nimeni in periaoda aia nu isi punea problema ce reprezinta avortul, care este un subiect extrem de delicat, si este faorte rau sa fie abordat cu raspunsuri gata formulate.

    Pe de alta parte, cred ca Mungiu a ales acest subiect si fiindca stia ca "merge" la occidentali, si mai ales la criticii de film din Vest. Credeti ca un alt film tratand despre crimele comunismului ar fi avut un succes cat de cat comparabil? nicidecum: atitudinea fata de el ar fi oscilat intre o tacere totala si acuzatii PC. Despre "Balzac si micuta croitoreasa chinezoaica" ziarele l'Humanite" sau "Le Monde" nu au suflat o vorbulita, desi era un film frumos, sensibil, si care in plus avea o atitudine magulitoare fata de cultura franceza.

    Asadar, Mungiu a stiut ce se "apreciaza": tema avortului, cadre lungi (mai ca as vorbi de reteta); pana sa vad filmul insa, n uas vorbi despre un film pe reteta, lipsit de calitati. Dar sunt de acord cu Radu Falca: filmul lui Nemescu, pe care l-am vazut, cred ca e mult mai bun.

    In rest, de vazut ce fel de filme o sa faca pe viitor Mungiu: film PC sau filme cu si despre oameni, cum a facut pana acum.
  • 0 (0 voturi)    
    re: lui Gaspy (Tu numesti asta cenzura?) (Luni, 9 iulie 2007, 10:42)

    Nick [anonim]

    Tu numesti asta cenzura?

    Daca un exhibitionist vrea sa vina in fata casei cu copii sau adolescenti sa ne arate ce are el, sa-l lasam fiindca altfel practicam cenzura?!??

    Exista zone in care a vorbi despre cenzura este absolut nepotrivit.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by