Potrivit NewsIn, documentul va ajunge pe masa guvernului in maximum o saptamana si va fi aprobat in septembrie.

"Guvernul Romaniei a stabilit ca singura modalitate de a avea o industrie turistica buna se poate face print-un plan de dezvoltare a turismului," a declarat la lansarea Master Plan-ului Harsh Varma, directorul in cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).

In document se sutine ca programul de dezvoltare a turismului trebuie orientat in urmatoarele directii:

  • weekend turistic, cultura, recreere, circuitul turistic in Bucuresti
  • turism cultural, natura, ecoturism, ski, si turism balnear in Transilvania
  • plaja, recreere, turism balnear pe litoralul Marii Negre
  • turism cultural, ecoturism, natura, ski in Bucovina
  • turism cultural, natura, ecoturism in Maramures
  • natura, ecoturism si turism de recreere in Delta Dunarii

    "Fondurile din care pot fi realizate planurile din strategia pentru turism sunt cele 150 de milioane euro destinate relansarii brandului in Romania, promovarii destinatiilor turistice si accentelor de informatii precum si fondurile de pana la 700 milioane euro
    destinate proiectelor derulate de Autoritatea Nationala pentru Turism. Pentru a utiliza cele 700 milioane de euro proiectele vizate trebuie sa se incadreze in prevederile Master Planului pentru Turism", a declarat Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale.

    Ea a afirmat ca documentul are in aceste moment peste 10.000 de pagini si ca varianta sa finala va fi inaintata guvernului.

    Strategia elaborata de specialisti prevede ca, pentru dezvoltarea turismului romanesc, pietele prioritare sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franta, Italia si Statele Unite, iar cele secundare sunt Peninsula Scandinava, Benelux, Spania, la care se adauga piete de oportunitate precum China si Japonia.