Last.fm, radioul social pe care multi dintre noi il folosesc sau l-au folosit, a anuntat un deal oficial cu Sony-BMG pentru transmisia on-line a pieselor detinute de gigantul muzical. Last.fm are deja deal-uri cu EMI, Warner si o serie de label-uri indie. Singurul gigant muzical ramas pe din afara deocamdata e prin urmare Universal Music.

Last.fm isi bazeaza succesul pe o inovatie in acelasi timp utila si spectaculoasa: playlist-ul se realizeaza in functie de comportamentul userilor - deci clicurile pe care acestia le dau ca sa ajunga la piese care le plac. E ceea ce Last.fm promoveaza ca “social music revolution”, revolutia sociala a muzicii.

Din cate inteleg, Last.fm difuza si anterior piese din catalogul Sony/BMG. Faptul ca Sony/BMG se bazeaza pe Last ca pe o unealta de marketing ar putea insemna si ca mecanismul de ascultare va fi parazitat de “recomandari” si alte alea? Recent, radioul a fost achizitionat de CBS contra a peste 200 de milioane de euro.

dezbate pe blogul lui Comanescu