Profesori romani pentru copiii emigrantilor din Spania

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Marţi, 17 iulie 2007, 0:00



30.000 de elevi romani care invata in Spania vor putea opta, din toamna, pentru optionale de limba, cultura si civilizatie romaneasca. Ministerul Educatiei din Romania va organiza selectia si finantarea cadrelor didactice care vor preda orele optionale, dar inca nu se stie cum si cat vor fi platiti profesorii romani.

Ministrul Cristian Adomnitei si ministrul spaniol al Educatiei, si omologul sau spaniol, Mercedes Cabrera Calvo - Sotelo au semnat, miercuri, o declaratie comuna prin care cele doua ministere sustin introducerea cursurilor optionale de limba, cultura si civilizatie romana in scolile din Spania pentru elevii romani.

„Ministerul spaniol mentioneaza ca va conlucra pentru implementarea proiectului-pilot in unitatile de invatamant incepand cu anul scolar 2007-2008.
Ministerele educatiei din fiecare regiune autonoma a Spaniei vor stabili de comun acord cu MECT numarul de scoli, numarul de profesori si localitatile unde se vor desfasura cursurile extracurriculare” se arata intr-un comunicat transmis de Ministerul Educatiei.

Potrivit documentului, partea romana se angajeaza sa transmita spre consultare autoritatilor spaniole competente continutul cursurilor si materialele didactice necesare. Ministerul Educatiei din Romania va organiza selectia si finantarea cadrelor didactice care vor preda orele optionale.

De asemenea, va examina posibilitatile de includere a cadrelor didactice respective in diverse activitati scolare sau de mediere culturala. Predarea cursurilor de limba, cultura si civilizatie romana va fi monitorizata de o comisie infiintata de cele doua institutii implicate.

Potrivit Biroului de presa al Ministerului Educatiei, in Spania invata aproximativ 30.000 de elevi romani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


1449 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    jenantilor (Marţi, 17 iulie 2007, 14:19)

    ... [anonim]

    D-na (d-ra) jurnalista, nu toti romanii din Spania sunt capsunari. Credeti ca informatia din articolul asta era incompleta daca nu ii faceati pe toti capsunari? Sau asa e mai interesant, nu?
    Asta e jurnalism de mahala. Pun pariu ca pers care a scris articolul se mai indulceste din cand in cand cu cate o manea...
  • 0 (0 voturi)    
    Limba Oficiala (Marţi, 17 iulie 2007, 14:45)

    Spaniolu [anonim]

    Sa le fie rusine! Cum indraznesc sa invete in alta limba decat limba oficiala! Vin in Spania sa lucreze la negru si dupa ce s-au asezat bine mersi ar dori sa faca o a doua Romanie aici? Sa nu uite unde au venit si sa invete in limba oficiala a tarii, ca pana la urma urmei locuiesc intr-un stat de drept! Daca nu le place, sa plece in RO!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pt. @1 (Marţi, 17 iulie 2007, 14:50)

    Marlena [anonim]

    Eu nu am citit in articol nimic de capsunari (nici macar nu apare acest cuvant iar "emigrat" doar in titlu, alta data citesc mai cu atentie articolul. Ce este insa interesant e faptul ca nu se specifica pe ce criterii vor fi acesi acei profesori, cum si de unde.
  • 0 (0 voturi)    
    LIMBA LU ... (Marţi, 17 iulie 2007, 15:02)

    ANTI-SPANIOL [anonim]

    Pai ma..tu deja te crezi spaniol? ai venit din varfu muntelui, sa ne faci tzara de rusine,..si te crezi spaniol? TU ESTY CAPSUNAR...nu noi;)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt de acord!! (Marţi, 17 iulie 2007, 15:11)

    Id [anonim]

    Si eu traiesc de ceva timp in Franta,legal,bineinteles,si,cu toate acestea,nu as concepe sa pretind nu stiu ce drepturi si scoli in limba romana(chiar daca romanii ar reprezenta aici cateva milioane de oameni).Venind in tara altuia,trebuie sa o respect din TOATE punctele de vedere,in special al legilor si al limbii ei...Limba mea o pot vorbi cu conationalii de aici;in rest,limba franceza!PUNCT.
  • 0 (0 voturi)    
    Greseala (Marţi, 17 iulie 2007, 15:13)

    Iancu [anonim]

    Cred ca e o greseala ca statul roman sa plateasca pentru profesori din bani contribuabililor din Romania. Si oricum pentru binele copiilor totusi ar fi bine sa mearga in scoli cu predare in limba spaniola, ca doar asa o sa se realizeze intr-o tara in care se vorbeste limba spaniola.
  • 0 (0 voturi)    
    Greseala (Marţi, 17 iulie 2007, 15:14)

    iancu [anonim]

    Cred ca e o greseala ca statul roman sa plateasca pentru profesori din bani contribuabililor din Romania. Si oricum pentru binele copiilor totusi ar fi bine sa mearga in scoli cu predare in limba spaniola, ca doar asa o sa se realizeze intr-o tara in care se vorbeste limba spaniola.
  • 0 (0 voturi)    
    OARE E CORECT ? (Marţi, 17 iulie 2007, 15:30)

    VALAL [anonim]

    ORARE E CORECT SA NE OCUPAM DE CEI CE AU PARASIT TARA, MOTIVUL NU CONTEAZA, ATATA TIMP CAT INSUSI PRESEDINTELE TRAGE UN SEMNAL DE ALARMA CA INVATAMANTUL IN TARA E INTR-O STARE JALNICA. NU CUMVA GUVERNANTII AU PRIETENI SI NEAMURI CARE ACUM AU OCAZIA SA DEVINA "PROFESORI CAPSUNARI" FIIND PLATITI DE CATEVA ORI MAI MULT DECAT PROFESORII DIN TARA.
    DUPA MINE , CINE A PLECAT SA-I FIE DE BINE SI SA NE LASE IN PACE. M-AM SATURAT DE LECTII DATE DE TOTI FUGARII, INDIFERENT DE MOTIVELE CE LE-AU AVUT.
  • 0 (0 voturi)    
    Re: #3 (Marţi, 17 iulie 2007, 15:42)

    ... [anonim]

    Titlul articolului a fost schimbat, din "Profesori romani pentru copiii 'capsunarilor'" (asa era acum o ora) in cel care se poate citi acum. Apreciez...
  • 0 (0 voturi)    
    Creati conditii decente in tara (Marţi, 17 iulie 2007, 16:09)

    alexandra [anonim]

    Stimati guvernatori romani,

    Creati locuri de munca, conditii decente de trai si totul va reveni la normal, fara batai de cap.Ganditiva la consecintele plecarii acestor romani din tara ( copii ramasi fara parinti in tara, generatii de copii a nimanui, nu se pot lua impozite si taxe pe castigul lor,cum va fi legea pensionarii pentru aceasta categorie ? )

    Ganditi si sa auzim de bine !

    Alexandra
  • 0 (0 voturi)    
    Minoritati (Marţi, 17 iulie 2007, 16:14)

    UnUngur [anonim]

    Bine ca pentru maghiari din tara nici placute bilingve nu vreti sa le dati, dar alora care nu platesc impozite in Romania le duceti si profesori.
    Ca doar ungurii sunt buni de plata, dar sa taca... Iar din bani lor ce au platit pe impozit se pot finanta "fratii" din Spania si Republica Moldova.
  • 0 (0 voturi)    
    Acu' sa tii! (Marţi, 17 iulie 2007, 16:25)

    Goe [anonim]

    1. sa vedeti cum vor zburda profii incompetenti si pilosi in dulcea si insorita spanie... mor de nerabdare sa vaz criteriile de selectie! de parca ar conta...

    2. de ce sa aiba acolo nevoie de profi romani? nu le e destul ca au in sange toate pacatele romanilor, le mai trebuie si profi de "civilizatie" romaneasaca...

    3. "capsunari" si nimic mai mult! cei care fac si altceva in spania au un alt statut si mai au si copiii in scoli decente, fara puseuri de orgoliu identitar de doi bani, intre o manea si un mititel...
  • 0 (0 voturi)    
    Goe... si coruptia iremediabila a sistemului educational (Marţi, 17 iulie 2007, 17:28)

    fane [anonim]

    Cred ca ai dreptate, la fel cum s-au gasit destui pilosi ca sa ocupe joburlie de acum cativa ani, de $500, se vor gasi spagari destui care sa vrea sa castige in euro in schimbul incompetentei lor didactice.
    Printre ei, cei care nu au fost prinsi copiind la concursul de titularizare, pentru ca au rezolvat direct cu comisia de corectare.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru cei care sunt impotriva (Miercuri, 18 iulie 2007, 9:17)

    Luciano [anonim]

    Sa nu uitam ca asa-zisii "capsunari" trimit bani in Romania, si nu putini. De multe ori s-a spus ca banii lor contribuie la echilibrarea balantei comerciale si la cresterea economiei romanesti. Pe de alta parte, studierea limbii, a culturii si civilizatiei romanesti ii va ajuta pe copii sa-si pastreze identitatea nationala si culturala, si probabil multi dintre ei se vor intoarce.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru alexandra.. (Miercuri, 18 iulie 2007, 9:28)

    claudel [anonim]

    da asa este alexandra! imi place cum gandesti numai ca nu cred ca guvernatorii vor asculta ceva.... sunt si vor fi mereu hotzii societatii romane si e greu sa scapi de toata mafia din tzara, asa ca trebuie incetul cu incetul...
  • 0 (0 voturi)    
    limba, cultura si civilizatie romaneasca (Miercuri, 18 iulie 2007, 11:04)

    Cristina [anonim]

    Ar fi bine ca toata lumea sa citeasca cu atentie articolul. Este vorba de obiecte optionale de limba, cultura si civilizatie romaneasca predate in scolile spaniole si nu de a invata in limba romana. Daca invatamantul din tara nu ar duce lipsa de nimic si nu am mai avea ce face cu banii ar fi o masura excelenta. In acest moment de mare coruptie in Ministerul Invatamantului cred ca masura vine sa serveasca interesele copiilor, nepotilor etc. inspectorilor din Ministerul Invatamantului. Vom vedea cine vor fi cei selectati......
  • 0 (0 voturi)    
    pt minoritati (Miercuri, 18 iulie 2007, 20:18)

    aurelian [anonim]

    Eu stiu ca in Romania maghiarii se bucura de un tratament decent si au acces la invatamant in limba maghiara la toate nivelurile de scolarizare . Comunitatea de romani din spania depaseste numarul maghiarilor din Romania si cum tara noastra este una europeana, nu vad nimic anormal in propunerea facuta. Sunteti cam rautacios!
  • 0 (0 voturi)    
    replica (Vineri, 20 iulie 2007, 11:25)

    florin [anonim]

    Daca termenul capsunar are o conotatie negativa, atunci singura capsunareasa sunteti dvs, doamna Liana Anghelescu!
  • 0 (0 voturi)    
    spania (Vineri, 20 iulie 2007, 13:03)

    ralu [anonim]

    desi imi surade ideea de a ocupa un post de profesor in spania, trebuie sa recunosc ca nu e corect fata de cei ramasi acasa. profesorii sunt foarte prost platiti in romania si nu e normal ca statul sa-i plateasca mai bine pe cei care pleaca.
  • 0 (0 voturi)    
    predarea limbii romane (Vineri, 27 iulie 2007, 23:23)

    popescu marieta [anonim]

    EU SUNT UNUL DIN INVATATORII CARE AU PLECAT DIN ROMANIA PENTRU A CASTIGA PUTIN MAI BINE LASAND ACASA UN COPIL CARE SA STUDIEZE IN TARA LUI IN SPERANTA UNUI VIITOR MAI BUN .CEA MAI MARE PARTE A COPIILOR ROMANI CARE INVATA IN SPANIA SE DESCURCA GREU SAU DELOC CU CITITUL SI SCRISUL IN LIMBA ROMANA .PENTRU ROMANIA ACESTI COPII SUNT PIRDUTI NU CRED CA SE VOR MAI INTOARCE IN TARA .AR FI UN LUCRU BUN SA POATA STUDIA CEVA IN LIMBA ROMANA ACEASTA MASURA ESTE BINEVENITA.
  • 0 (0 voturi)    
    Profesori romani pentru copiii emigrantilor din Spania (Miercuri, 1 august 2007, 21:41)

    DUMITRU MARIA [anonim]

    Parerile sunt impartite vis-vis de acest subiect. Eu ma declar extrem de interesata de acest anunt. Sunt profesoara de geografie, am 26 de ani si vorbesc bine limba spaniola. Daca sunteti mai bine informati, poate ma contactati la nr de tel 0742 262 895 sau pe : mary_picho@yahoo.com
  • 0 (0 voturi)    
    sunt pro (Joi, 2 august 2007, 16:26)

    madalina toader [anonim]

    1. pt domnul''ungur'': :) romanii nu pretind in spania ce pretindeti dumneavoastra in romania de atatia ani de zile!!!
    2. locuiesc in spania de 3 ani. am terminat facultatea in romania, romana -engleza , si sunt mai mult decat interesata. am plecat din tara pt ca in romania sanse de reusita nu prea aveam. stiti f bine cate posturi de profesor sunt anuntate oficial in fiecare an si cati bani trebuie sa dai ca sa ocupi un post. si am preferat sa vin aici, sa lucrez ca menajera pe bani buni. dezonorant?? poate, insa in speranta ca timpul imi va oferi o sansa.iar pt cei ce se declara contra le spun un singur lucru: noi aici nu am implorat mila, am muncit pt ce avem. nu toti, e adevarat. dar suntem oameni f inteligenti, culti, educati. daca ati cunoaste doar 10 % din nivelul sistemului educational spaniol v-ati speria. am predat engleza unui baietel si m-am ingrozit. asa ca daca tot suntem aici, trebuie sa ne imbunatatim macar educatia.
  • 0 (0 voturi)    
    parerei impartite (Joi, 2 august 2007, 20:15)

    dany [anonim]

    Sunt absolventa a Facultatii de limba romana(specialitatea romana-franceza)si sincer si maine as pleca daca as fi singura.Insa familia,cei doi copii si sotul nu pot inlocui nici banii si nimic altceva.Ar fi foarte bine ca cei din minister sa faca altceva,sa ne mai puna ceva la salariu,altfel o sa plece mult mai multi romani in afara.Am prietene care sunt deja plecate in Spania si castiga bine,acum cu siguranta multe cadre didactice vor invada tarile europene.UN SFAT:TINETI ROMANII IN ROMANIA!
  • 0 (0 voturi)    
    Profesorilor din spania (Vineri, 3 august 2007, 14:46)

    Camelia Stanila [anonim]

    Ar fi o mare realizare,si tot odata un drept european.Sunt profesoara de geografie si muncesc in Catalunia .Aici lucrez intr-o fabrica si nu-mi este rusine cit timp ma descurc mult mai bine ca in tara ,Normal ca i-mi doresc sa lucrez ca profesoara. Am lucrat in tara ,foarte greu asa ca am hotarit sa plec. telefon 600616297
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Vineri, 3 august 2007, 22:58)

    mary [anonim]

    Sora mea a terminat Faculatea de Litere specializarea romana-franceza in anul 2004 cu media 9.60 la buget , acum lucreaza in Spania si desigur ar dori sa poata practica acolo meseria pentru care s-a pregatit dar nicaieri nu am vazut o adresa sau o institutie unde sa se poata adresa in acest scop, sau poate se asteapta sa se ocupe toate locurile cu pile si cunostinte fara un concurs sau o testare. Va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa trimita un CV sau unde sa se adreseze in Spania pentru a afla conditiile necesare ocuparii acestor posturi. Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    profesori in spania (Miercuri, 8 august 2007, 13:42)

    simona stoian [anonim]

    Buna tuturor,
    Sunt si eu profesoara de limba franceza in Romania de 4 ani si sincer va spun ca as pleca oricand pentru un salariu mai bun. Important e sa fii apreciat pentru ceea ce faci.
  • 0 (0 voturi)    
    irealizabil (Sâmbătă, 11 august 2007, 4:24)

    Adrian [anonim]

    Anul trecut in Madrid sa incercat demararea unui proiect asemanator iar rezultatul a fost ca s-au inscris o multime de profesori dar nu au reusit sa faca nimic din lipsa elevilor.
  • 0 (0 voturi)    
    smecherie (Luni, 27 august 2007, 22:24)

    daniel [anonim]

    In loc sa cheltuiti banii pe prostii mariti salariile dascalilor din tara.Sunt inginer ,atat eu cat si sotia,am muncit din greu pentru a ajunge unde am ajuns si a ne castiga respectul si aprecierea celor din jur,a munci nu este o rusine indiferent de ceea ce muncesti,rusinos este sa faci politica in romania sau sa ramai sa-i furi pe cei multi.suntem destui aici cei care avem studiile echivalate(referire la cei cu studii superioare) si am putea face acest lucru dar fara ajutorul statului roman.nu aveti ce sa faceti cu banii?va dau eu o sugestie.mariti salariile,luati inapoi romtelecomul,rompetrolul si tot ceea ce ati dat pe ochi frumosi si prietenii.un calduros salut de la toti romanii(capsunarii)din spania pentru adevaratii capsunari din tara:doamnei anghelescu si prietenilor nostrii care guverneaza ROMANIA.CAPSUNARI DIN TOATE TARILE UNITIVA!
  • 0 (0 voturi)    
    mai,unungur!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Luni, 27 august 2007, 22:37)

    ana [anonim]

    nu sunt deacord sa aduca profi din romania pt copii din spania,cei care traim aici nu vrem asta,e bine sa mai stii o limba in plus si mai ales limba tarii care te-a adoptat si ti-a dat o paine ,noi cei de-aici ii respectam pe spanioli,dar voi ungurii din romania ii respectati pe romani si limba lor?si apoi romanii care sunt plecati aduc destula valuta in tara ,voi mai bine taceti si invatati romaneste !!!!,eu cand cumpar paine in romania vreau sa citesc paine pe magazinul de paine ,ca-i grau romanesc ,placutele du-te in ungaria si atarna-le unde vrei
  • 0 (0 voturi)    
    profesorii (Miercuri, 29 august 2007, 14:53)

    Mrs. Antonescu [anonim]

    Sa invieze hitler si sa fie profesorii facuti sapun... asa cum au fost facuti evreii aia comunisti
  • 0 (0 voturi)    
    Este o sansa minunata pentru copiii romani (Marţi, 9 octombrie 2007, 10:03)

    rodica romeghea [anonim]

    De ce nu? nu va dati seama ca acesti copii se vor intoarce intr-o buna zi in tara lor si le va fi rusine ca nu au nici cele mai minime cunostinte despre limba, cultura si civilizatia tarii lor?
    Ba mai mult cred ca nu ar strica daca ar invata istoria si geografia Romaniei, sa cunoasca de unde vin si cine sunt stramosii lor. Sunt foarte de acord pentru-ca traiesc in Spania si mai mult de atat am o fetita care merge aici la scoala. Este foarte adevarat ca nivelul de invatamant din Spania este mult mai scazut dacat in Romania, si normal ca vreau mai mult pentru copilul meu, si de ce nu si pentru mine. Sunt absolventa a facultatii de Jurnalistica, specializarea comunicare si relatii publice 2007, si ar fi grozav sa pot preda aici si sa putem face ceva pentru copii nostrii.
  • 0 (0 voturi)    
    Este o sansa pentru noi toti (Marţi, 9 octombrie 2007, 10:18)

    Rodica Romeghea [anonim]

    Da este adevarat ca parerile sunt impartite. Insa atunci cand nu traiesti aici(Spania) nu simti pe pielea ta ce inseamna sa ai un copil la scoala si sa vezi ca cu fiecare zi se indeparteaza tot mai mult de limba si de tara lui. Li se impune sa vorbeasca numai spaniola si la scoala si acasa, astfel incat acesti copii treptat vor uita de tot ce inseamna a vorbi corect limba romana. Ma tem pentru ziua in care ma voi intoarce acasa si copilul meu nu va sti sa se exprime corect in limba lui ,ca sa nu mai vorbim de scris (gramatical).Ma straduiesc sa o ajut sa nu uite si vorbim numai romaneste dar nu e de ajuns. De aceea mi se pare o idee extraordinara ceea de a li se introduce limba romana. (desi nu ar strica si istoria si geografia Romaniei). Pentru noi adultii ar fi inca o sansa de a obtine un servici decent si destul de bine platit. Spre exemplu as fi incantata sa pot prede aici in Spania. Am terminat Facultatea de Jurnalistica, specializarea comunicare si relatii publice(2007), si locuiesc in apropierea orasului Toledo.Daca cineva ne poate ajuta pe toti cei care suntem cu studii superioare ar fi grozav.
    • 0 (0 voturi)    
      profesori romani (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:15)

      mariana [anonim] i-a raspuns lui Rodica Romeghea

      pareri impartite si poate vrei o opinie in plus, nu te speria, ai putin timp daca ai terminat in 2007 in ro, eu am trecut prin asta, sunt aici din 2000 segundo de eso a invatat aici in barcelona din clasa i am trecut prin framantarile tale mereu ziceam ca o sa-mi duc in tara copilul sa faca scoala ca aici nu fac nimic, iar in plus aici ivata in catalana, limba lui "peste" ce sa faci cu ea ? e drept nu acumuleaza informatii ca in ro dar ii educa cu bunul simt, ecologie si ceva mai presus de tot respect pt celalalt, ceea ce in ro este un termen necunoscut. carentele limbii romane exista e adevarat, poti recupera ceva citind carti, dar te asigur ca cititndu-l pe ispiresu nu-i dezvolti limbajul, il duci in urma cu doua secole. uita-te la tv. si vezi cati "prezentatori" se exprima fatal, ca urmare nu au ajuns acolo pe merit; romania nu se va schimba daca va dori sa lucreze in ro va stranage bani si va cumpara un post, asa ca "tranquila".
  • 0 (0 voturi)    
    informatii (Duminică, 20 septembrie 2009, 20:45)

    Daniela [anonim]

    Sunt profesor in Atena ma poate informa si pe mine cineva cum sunt platiti profesoriicare predau la scolile din strainatate.Am fost anuntata ca dosarul meu a fost aprobat de catre minister,cu cine sa iau legatura????


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by