Martin Kleinbrod, directorul general al Continental Romania, unul dintre cei mai mari investitori germani din industria componentelor auto, spune ca dezvoltarea economica a Romaniei transforma piata locala dintr-o destinatie de productie, intr-o potentiala sursa de sustinere a marjelor de profit si prin desfacerea directa a produselor fabricate local.

"Din cauza cresterii economice a tarii, a cresterii rapide a costurilor, in special a costurilor cu salariile, si a lipsei de forta de munca, Romania este vazuta acum mai mult ca o piata atractiva pentru desfacere decat ca o locatie pentru o facilitate de productie", a declarat Martin Kleinbrod, directorul general al Continental Romania.

Spre exemplu, Continental vinde circa 8% din productia de anvelope realizate la Timisoara pe piata romaneasca.

Majoritatea producatorilor internationali din industrie prezenti in Romania isi dezvolta in continuare facilitatile de productie instalate in Timisoara, Arad, Sibiu sau Brasov, principalele orase care au reusit sa atraga, la jumatatea anilor 1990, investitiile de start-up din segment.

"Totusi, exista inca zone in Romania cu un potential investitional ridicat, dar pentru acesta este nevoie de o colaborare mai stransa intre autoritati si investitori pentru alegerea unor locatii potrivite pentru dezvoltarea echilibrata a zonelor in discutie", a precizat Kleinbrod.

Integral in Ziarul Financiar

de Alexandru Anghel