Linia lui clasica si frumoasa este de ajuns ca sa intelegi de ce MX-5 este cel mai iubit si cel mai vandut roadster al tuturor timpurilor. Nici unei alte masini moderne nu i-a revenit onoarea de a conserva atat de frumos si atat de firesc spiritul clasic al automobilului asa cum a reusit Mazda prin acest cabriolet.

Acesta este fabricat la Hiroshima si lansat in urma cu 18 ani la Chicago. Fara indoiala, insa, MX-5 ramane si in ziua de azi decapotabila suprema.

Ajunsa, in anul 2005, cand a fost prezentata la Salonul Auto de la Geneva, la cea de-a treia generatie, MX-5 a evoluat, in aproape doua decenii, atat din punct de vedere stilistic, cat si mecanic, fara insa ca asta sa-i stirbeasca vreun pic personalitatea remarcabila.

Prima generatie, fabricata intre 1989 si 1993 si vanduta in peste 400.000 unitati, a pornit cu un motor de 1.6 litri, ce a fost inlocuit, in 1994, de un propulsor ceva mai puternic - 1.8 litri, valabil astazi pe cele trei versiuni - Emotion, Challenge si Revolution (exclusiv pentru Revolution mai este prevazuta motorizarea de varf, de 2.0 litri).

Bucuria de a o conduce, in special vara, este totul la MX-5. Este uluitor cum, dupa aproape 20 de ani de la lansare, aceasta masina inca atrage ca un magnet privirile trecatorilor, chiar si pe strazile Bucurestiului, un oras unde aparitia unei masini, oricat de sofisticate, nu mai este nici o surpriza.

Integral in Gandul