Am descoperit acest fapt cu surprindere, acum cateva zile, cand reprezentantii companiei de proiectare IPTANA mi-au prezentat o carte editata in anii ’60, in care era prezentata strategia de dezvoltare de autostrazi din regimul comunist", a declarat directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Mihai Grecu.

El a spus ca viziunea celor care au elaborat acest proiect s-a demonstrat in zilele noastre prin faptul ca indicatorii de trafic si directiile cele mai accentuate de dezvoltare urmeaza exact traseele pe care inginerii din deceniul sase l-au previzionat.

"In acest moment noi am demarat proiecte de constructie a unor drumuri expres pe rutele Arad - Oradea, Petea - Satu Mare - Baia Mare, Turda - Sebes, Sibiu - Fagaras si Craiova - Pitesti, care sunt necesare pentru a face fata traficului curent in aceste zone", a spus Grecu.

Totodata, el a explicat ca aceste proiecte fac parte din strategia sa de dezvoltare, care, in raport cu prioritatile anterioare ale retelei rutiere, a fost regandita complet in Transilvania, si ca implicit s-au stabilit alte rute prioritare de reabilitare a drumurilor nationale si de constructie de drumuri de legatura.

"Noi am creionat modificarile pornind de la premisa ca degeaba ai o autostrada care sa iti permita reducerea timpului de rulare intre doua puncte daca accesul la autostrada ocupa de doua ori acest timp", sustine Grecu.

Astfel, drumul Turda - Sebes va lega autostrada Transilvania de viitoare autostrada Nadlac - Deva.

Autostrada urbana "Nokia" (Gilau - Jucu) va permite accesul facil dinspre Bistrita sau Dej catre autostrada construita de Bechtel, in timp ce judetele din nord-vest vor avea cai de acces catre aceasta fie prin ruta Baia Mare - Ardusat - Cehu Silvaniei - Zalau, care va fi adus la standarde de drum expres, fie pe drumul national Satu Mare - Zalau.

Integral in Romania libera