Incepand cu mijlocul anului 2008, Audi va introduce cea mai ecologica tehnologie diesel pe modelele sale de serie. Noile motoare TDI, cu sistemul de emisii foarte scazute, combina performantele spontane si puterea superioara a propulsoarelor TDI actuale cu un consum de combustibil excelent si emisii incomparabil de scazute.

Intr-adevar, acestea se vor clasa sub nivelul celor mai stringente limite de emisii, care vor fi aplicate in Europa in curand. Pentru Audi, celebrul motor TDI este un element de baza al strategiei de tehnologie integrata. „Intentionam sa consolidam statutul TDI ca forma de propulsie foarte eficienta.

In viitor, vom lansa variantele „e”, care sunt proiectate pentru un consum de combustibil optimizat la modelele de volum - indiferent ca vor fi motoare TDI sau pe benzina, cu tehnologia extraordinara TFSI”, a declarat Rupert Stadler, Presedinte al Consiliului Managerial AudiAG.

Audi si-a inceput strategia TDI pentru 2008 cu noile unitati V6 de 3,0 litri, care echipeaza Audi A4 si Audi Q7. Dezvoltand 240 CP si 500 Nm pentru Audi A4, respectiv 550 Nm pentru Audi Q7. Modele aditionale vor veni in curand, Audi dorind sa extinda noua tehnologie si catre alte clase de vehicule si categorii de putere pana la nivelul anului 2010.

Inginerii de dezvoltare de la Audi au incorporat o serie noua de masuri inovatoare pentru cea mai recenta generatie TDI: noul sistem common-rail piezoelectric, cu o presiune de 2.000 bar, sistemul eficient de recirculare a gazelor de evacuare si turbocompresorul optimizat reduc foarte mult emisiile de noxe.

Unele dintre cele mai importante elemente sunt senzorii din camera de combustie, care ajuta la o reglare mai precisa a procesului de combustie in motor - este pentru prima data cand astfel de senzori au fost montati pe un motor, fiind o alta inovatie Audi.

Statutul noii generatii TDI ca cel mai curat si mai tehnologizat diesel din lume este pecetluit de sistemul de emisii foarte reduse de noxe, care reduce cantitatea de oxid de azot eliberata in atmosfera cu circa 90 de procente. Acesta functioneaza pe baza unui aditiv biodegradabil, sub forma unei solutii denumite AdBlue.

Audi va lansa aceste modele noi in SUA si in Europa incepand cu a doua jumatate a lui 2008.

Rafinamentul meticulos al intregului vehicul ajuta in mod semnificativ la reducerea consumului de combustibil. Succesul acestei strategii este exemplificat cu ajutorul modelelor „e”, care sunt deja produse. De exemplu, Audi A3 1.9 TDI e, are un consum mediu de numai 4,5 litri/100 km si emisii de CO2 de 119 grame/kilometru.

In viitor, Audi va extinde gama de modele foarte eficiente, oferind atat versiuni TDI, cat si TFSI ale modelelor de serie „e”.

integral in Autonews.ro