Cod Rosu. Bitum fierbinte. Strazi in reparatii. Praf si excavatoare. Sunt elementele infernului bucurestean. Pe majoritatea strazilor-santier din Bucuresti nu s-a lucrat luni.

Dar oare ce prefera oraseanul? Sa vada drumarii la munca pentru ca astfel vor scapa mai repede de traficul sufocant intalnit pe majoritatea soselelor importante? Sau santiere pustii din motive caniculare?

Poate ca cel mai cumplit cosmar al soferului de Capitala este un drum in inima Colentinei.

Colentina parasita
Foto: HotNews.ro

Pe o distanta de cativa kilometri, drumul este sugrumat de lucrarile de reabilitare. Dar si trotuarele sunt sparte si parca abandonate asa de firmele contractante.

La jumatatea lunii iunie, Primaria sectorului doi a amendat firmele care trebuia sa execute lucrarile, pentru intarzierea termenelor. 31 iulie este ziua in care primul tronson al lucrarilor, Obor-Doamna Ghica, trebuie finalizat.

In acest moment, cu doar sapte zile inainte de termen, pe mijlocul drumului zac mormane de

sine de tramvai, iar trotuarele sunt in continuare sparte.

La bloc
Foto: HotNews.ro

In jurul orei 11 pe santier nu se afla nici un muncitor. Asadar, ce prefera oare soferul bucurestean: muncitori feriti de canicula sau trezirea din traficul de cosmar?

Unul din taximetristii din zona intersectiei Mihai Bravu cu Calea Mosilor are un raspuns fulger.

“Sa munceasca. Asta trebuie sa faca. Decat sa sufere la semafoare cateva zeci de mii de oameni zilnic mai bine se mobilizeaza si termina mai repede. Sa lucreze in ture mai scurte, poate ar fi o solutie”, spune taximetristul cu gatul infasurat in traditionalul prosop.

Intreaga lucrare de reabilitare a Colentinei trebuie finalizata in iulie 2008.

Pe Mosilor - o alta zona cu probleme, lucrarile sunt aproape de finalizare, cel putin pe ruta Obor-Carol. Asfalt bun, granita intre sina de tramvai si carosabil fiind perfecta. Pe Mosilor vechi insa, totul e o ruina. Lucrarile urmeaza sa se finalizeze la iulie 2008.

Stefan cel Mare si ruinat

Soseaua Stefan cel Mare are toate sansele sa devina cosmarul numarul doi al Capitalei.

Reabilitarea liniilor de tramvai si a drumului vor sugruma circulatia pe o perioada de cinci luni de zile. Astfel, pricipala legatura intre nordul si sudul Bucurestiului va deveni impracticabila pentru intreaga perioada ramasa din 2007. In jurul orei 11:30, muncitorii firmei responsabile cu lucrarile erau de negasit.

"Nu i-am mai vazut dupa ora 11.00. Pana atunci au muncit in draci, au muncit si azi-noapte, dar cred ca sefii lor i-au trimis fortat in pauza pe caldura asta", spune un sofer care face zilnic traseul Colentina - Piata Victoriei.

La Pasajul Basarab se lucreaza in focul iadului

Groapa de 15 de metri pe Dinicu Golescu
Foto: HotNews.ro

Dar oare ce se intampla in zona in care se efectueaza lucrarile la proiectul despre care se crede ca ne va cruta pe viitor nervii si culoarea parului? La Pasajul Basarab se lucreaza. Pe intreaga distanta intre Dinicu Golescu si podul Grozavesti echipele de muncitori sprag, sapa si masoara.

Un tanar de putin peste 25 de ani incearca sa distruga betoanele in locul carora urmeaza sa fie instalat unul din stalpii de sustinere a soselei suspendate. Infipt in picamer, cu muschii umflati de parca ar avea alergii, executa sarje de 5-10 minute, timp in care creierii i se zguduie odata cu betonul.

Alaturi de el, un alt "robot", de data asta mai in varsta, cara in lopata bucatile de beton.

Pe soseaua Orhideelor, buldozerele astupa gaurile ramase in urma demolarii maghernitelor. Zona este un veritabil focar de infectie. Case pline de gunoaie si sobolani urmeaza sa fie distruse; in curand, putinii locatari ai zonei urmeaza sa fie la randul lor evacuate. Pana atunci insa, mai e rost de produs.

“Iti dau o fata, frumosule?” intreaba o doamna tatuata pe brate si face semn spre una din camerele alaturate.

Intrarile din nord si sud sunt paralizate

Poarta Sudului
Foto: HotNews.ro

Atat in zona aeroportului Baneasa, cat si in zona Oltenitei din Bucuresti, lucrarile fac traficul aproape imposibil.

Daca pe Oltenitei la ora 10 dimineata nu era nici tipenie de om, la Baneasa, zona in care se mai plimba la miez de noapte premieri si ministri, lucrurile par sa se miste.

Ambele porti de intrare in cetate sunt aproape impracticabile.

Martin, un student ceh de 23 de ani, se aflala cea de-a sasea vizita in Romania in ultimii patru ani.

“E o enigma totala pentru mine. Drumul de la aeroport spre centru e in constructie inca din 2003 si pare sa nu se mai termine niciodata. Aveti un mod foarte interesant de a primi turistii”, spune Martin razand.

Cat despre soferii autohtoni, ei par sa nu mai conteze. Nervii lor sunt atat de elastici, incat nimanui nu-i pasa cat mai rezista. Sudalmile revarsate in cozile interminabile sunt, deja, parte a normalitatii bucurestene.