Reportaj HotNews.ro

Ce preferam? Muncitori in canicula sau lucrari intarziate?

de Cristian Covaci     HotNews.ro
Luni, 23 iulie 2007, 0:00


Stefan cel Mare. pustiit
Foto: HotNews.ro

Cod Rosu. Bitum fierbinte. Strazi in reparatii. Praf si excavatoare. Sunt elementele infernului bucurestean. Pe majoritatea strazilor-santier din Bucuresti nu s-a lucrat luni.

Dar oare ce prefera oraseanul? Sa vada drumarii la munca pentru ca astfel vor scapa mai repede de traficul sufocant intalnit pe majoritatea soselelor importante? Sau santiere pustii din motive caniculare?

Poate ca cel mai cumplit cosmar al soferului de Capitala este un drum in inima Colentinei.

Colentina parasita
Foto: HotNews.ro

Pe o distanta de cativa kilometri, drumul este sugrumat de lucrarile de reabilitare. Dar si trotuarele sunt sparte si parca abandonate asa de firmele contractante.

La jumatatea lunii iunie, Primaria sectorului doi a amendat firmele care trebuia sa execute lucrarile, pentru intarzierea termenelor. 31 iulie este ziua in care primul tronson al lucrarilor, Obor-Doamna Ghica, trebuie finalizat.

In acest moment, cu doar sapte zile inainte de termen, pe mijlocul drumului zac mormane de
sine de tramvai, iar trotuarele sunt in continuare sparte.

La bloc
Foto: HotNews.ro

In jurul orei 11 pe santier nu se afla nici un muncitor. Asadar, ce prefera oare soferul bucurestean: muncitori feriti de canicula sau trezirea din traficul de cosmar?

Unul din taximetristii din zona intersectiei Mihai Bravu cu Calea Mosilor are un raspuns fulger.

“Sa munceasca. Asta trebuie sa faca. Decat sa sufere la semafoare cateva zeci de mii de oameni zilnic mai bine se mobilizeaza si termina mai repede. Sa lucreze in ture mai scurte, poate ar fi o solutie”, spune taximetristul cu gatul infasurat in traditionalul prosop.

Intreaga lucrare de reabilitare a Colentinei trebuie finalizata in iulie 2008.

Pe Mosilor - o alta zona cu probleme, lucrarile sunt aproape de finalizare, cel putin pe ruta Obor-Carol. Asfalt bun, granita intre sina de tramvai si carosabil fiind perfecta. Pe Mosilor vechi insa, totul e o ruina. Lucrarile urmeaza sa se finalizeze la iulie 2008.

Stefan cel Mare si ruinat

Soseaua Stefan cel Mare are toate sansele sa devina cosmarul numarul doi al Capitalei.

Reabilitarea liniilor de tramvai si a drumului vor sugruma circulatia pe o perioada de cinci luni de zile. Astfel, pricipala legatura intre nordul si sudul Bucurestiului va deveni impracticabila pentru intreaga perioada ramasa din 2007. In jurul orei 11:30, muncitorii firmei responsabile cu lucrarile erau de negasit.

"Nu i-am mai vazut dupa ora 11.00. Pana atunci au muncit in draci, au muncit si azi-noapte, dar cred ca sefii lor i-au trimis fortat in pauza pe caldura asta", spune un sofer care face zilnic traseul Colentina - Piata Victoriei.

La Pasajul Basarab se lucreaza in focul iadului

Groapa de 15 de metri pe Dinicu Golescu
Foto: HotNews.ro

Dar oare ce se intampla in zona in care se efectueaza lucrarile la proiectul despre care se crede ca ne va cruta pe viitor nervii si culoarea parului? La Pasajul Basarab se lucreaza. Pe intreaga distanta intre Dinicu Golescu si podul Grozavesti echipele de muncitori sprag, sapa si masoara.

Un tanar de putin peste 25 de ani incearca sa distruga betoanele in locul carora urmeaza sa fie instalat unul din stalpii de sustinere a soselei suspendate. Infipt in picamer, cu muschii umflati de parca ar avea alergii, executa sarje de 5-10 minute, timp in care creierii i se zguduie odata cu betonul.

Alaturi de el, un alt "robot", de data asta mai in varsta, cara in lopata bucatile de beton.

Pe soseaua Orhideelor, buldozerele astupa gaurile ramase in urma demolarii maghernitelor. Zona este un veritabil focar de infectie. Case pline de gunoaie si sobolani urmeaza sa fie distruse; in curand, putinii locatari ai zonei urmeaza sa fie la randul lor evacuate. Pana atunci insa, mai e rost de produs.

“Iti dau o fata, frumosule?” intreaba o doamna tatuata pe brate si face semn spre una din camerele alaturate.

Intrarile din nord si sud sunt paralizate

Poarta Sudului
Foto: HotNews.ro

Atat in zona aeroportului Baneasa, cat si in zona Oltenitei din Bucuresti, lucrarile fac traficul aproape imposibil.

Daca pe Oltenitei la ora 10 dimineata nu era nici tipenie de om, la Baneasa, zona in care se mai plimba la miez de noapte premieri si ministri, lucrurile par sa se miste.

Ambele porti de intrare in cetate sunt aproape impracticabile.

Martin, un student ceh de 23 de ani, se aflala cea de-a sasea vizita in Romania in ultimii patru ani.

“E o enigma totala pentru mine. Drumul de la aeroport spre centru e in constructie inca din 2003 si pare sa nu se mai termine niciodata. Aveti un mod foarte interesant de a primi turistii”, spune Martin razand.

Cat despre soferii autohtoni, ei par sa nu mai conteze. Nervii lor sunt atat de elastici, incat nimanui nu-i pasa cat mai rezista. Sudalmile revarsate in cozile interminabile sunt, deja, parte a normalitatii bucurestene.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


160 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ..... (Marţi, 24 iulie 2007, 3:24)

    Nautilus [anonim]

    Comentarii tampite. La peste 35 de grade nu prea se mai poate face vreo munca fizica grea, decat daca esti african sau arab :> nu mai punem la socoteala turnarea de asfalt fierbinte sau smoala. Poate aduc niste drumari arabi la lucru

    Daca aveau si constructorii cap, nu doar un suport pentru casca, i-ar fi pus la lucru intre 6:00-10:00 si 20:00-22:00, cand temperatura e bunicica, si rezolvau de mult. Pe ici pe colo i-am vazut si noaptea la treaba

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    Ce prostie (Marţi, 24 iulie 2007, 4:20)

    busymind [anonim]

    O intrebare mai prost spusa nu se putea.
    As dori sa sugerez autorului sa scrie aceste articole la niste temperaturi mai rezonabile si sa i-a la intrebari starea proiectelor in conditii optime de temperatura, nu de alta dar caldura ne joaca cateodata feste.
    In "ceasuri grele" toata media pune pe tapet tot felul de aiureli si concluzii fara rost. Wake-up Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi se poate. trebuie vointa (Marţi, 24 iulie 2007, 4:27)

    Lucian [anonim]

    In statul american Arizona, temperaturile depasesc zilnic 41 C, si totusi lucrarile de intretinere la autostrazi (Arizona are autostrazi, probabil cat ungaria, Cehia Austria si Polonia impreuna).
    Si totusi, in SUA se lucreaza noaptea. in general si in orasele mari, se lucreaza noaptea.
    Lucratorii de la drumuri lucreaza in timpul noptii. De ce? probabil e prea greu pentru autoritatile romane sa gandeasca de ce. Lasam aceasta intrebare un fel de enigma. Enigma pe care autoritatile de la Bucuresti nu o vor rezolva niciodata... mai ales cat oficialii noaptea stau pe la sprituri... si 21 de milioane de imbecili platesc taxe...
    Unde esti tu Tepes... si sa incepi de la Palatul Victoria, trecand pe la Parlament si terminand la Golden Slitz
  • 0 (0 voturi)    
    ce preferam (Marţi, 24 iulie 2007, 6:01)

    Andrei [anonim]

    Soferul bucurestean ar prefera ca Dorel, muncitoru' nostru national, sa munceasca seara cand e mai racoare... si nu incurca circulatia.
    Acum, ca o paranteza, nici macar atunci cand nu era canicula sau nu erau calduri foarte mari nu se spetea al nostru Dorel cu munca...
  • 0 (0 voturi)    
    nu e chestiune de preferinta (Marţi, 24 iulie 2007, 8:04)

    sempere [anonim]

    e vorba de niste oameni nevoiti sa lucreze la temperaturi dogoritoare.
    Cum adica ce preferam? Se mai poate pune o astfel de intrebare cand avem de-a face cu conditii extreme, de 43 de grade la umbra! Poate raspunde cineva cu varianta "muncitori in canicula", de parca am vorbi de niste obiecte???
  • 0 (0 voturi)    
    hoti si pacalici (Marţi, 24 iulie 2007, 8:14)

    mike [anonim]

    Mai...in Dubai am plecat la 8 dimineata la munca. La ora 12 cand am plecat la masa nu am mai gasit drumul. Era altul, nou nout! 4 ore!!!!!!!
    La noi un drum dureaza 3 ani!

    Am vazut pod - flyover - peste autostrada facut intr-o luna.... Podul de la Otopeni a durat vre-o 3 ani si a costat vre-o 20milioane de Euro?....

    Pe Burj Dubai...cea mai inalta cladire din lume fac si un etaj in 3 zile....
    La noi un bloc se construieste in 2 ani!....

    E super sa ai o firma de constructii care traieste pe banii statului. Si luna de luna mai avanseaza 1m si ma incaseaza cateva milioane de euro... Hoti!

    Si 20milioane de romani platesc... Pacalici?
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia este evidenta! (Marţi, 24 iulie 2007, 8:47)

    Mikiuta [anonim]

    Si totusi se poate lucra noaptea, iar muncitorii se pot odihni ziua, la fel cum fac de obicei. Am vazut in mai multe orase, inclusiv in Romania, ca se poate lucra noaptea, in special la curatenia strazilor. Este o solutie, trebuie si vointa!
  • 0 (0 voturi)    
    Se lucreaza si noaptea (Marţi, 24 iulie 2007, 8:53)

    Sage [anonim]

    Lucian, daca ai iesi din casa noaptea ai putea sa-i vezi ca muncesc la ore la care noi dormim de mult. La 1, 2 sau chiar 3 AM sunt executate lucrari care altfel nu pot fi facute din cauza traficului.

    Dar nu, majoritatea ne multumim cu ceea ce ne ofera reporterii la ora pranzului, atunci cand ei isi incep activitatea.
    Nu spun ca nu se si leneveste, dar haideti sa nu dam cu noroi in toata lumea.
  • 0 (0 voturi)    
    Hoti si pacalici! (Marţi, 24 iulie 2007, 8:56)

    mike [anonim]

    4 ore pentru un drum!!!!!
    Dimineata am plecat la munca la 8. La 12 cand am plecat la pranz, nu am mai gasit drumul....
    Am gasit altul nou nout!
    Se intampla in Dubai!

    Am vazut pod peste autostrada facut intr-o luna!
    In UAE!
    La noi podul de la Otopeni s-a construit in 3 ani. Si a costat 20milioane de euro :))))

    Sigur astia de la licitatii se impart in 2 categorii: hoti si pacalici!
  • 0 (0 voturi)    
    muncitori (Marţi, 24 iulie 2007, 9:27)

    claudel [anonim]

    da asa este! doriim sa lucreze seara pentru ca atuncia vor face ceva treaba in toata vara si vor reusi sa termine si sa nui mai tina pe saracii oameni in traffic atatea ore la semafoare! si sa consume benzina care ar fi putut fi folosita inca 5-10 km in plus!!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu?! (Marţi, 24 iulie 2007, 9:34)

    anca [anonim]

    pai, andrei are dreptate, oricum nu dau in branci si oricum nu se poate face nimic la 45 grade la umbra cat sunt in buc in perioada asta ... asa ca mai bine facem oficiala treaba... asa macar au si ei o scuza reala.....

    fireste, ar putea lucra noaptea, ori intr-un program ca cel sugerat de nautilus, dar pt asta trebuie bunavointa si ceva inteligenta... cuvinte care la noi sunt doar trecute in dictionar.... ca sa il faca mai stufost... ca asa da bine.....

    si o rugaminte: va rog mult, nu ne mai comparati cu americani, pt ca sunt ani lumina intre noi.... trebuie sa mai treaca inca 1000 ani sa putem face si noi ca ei.... nu imi plac, nu m-as muta in state, dar nici nu e relevanta comparatia.... asa putem comenta si de dubai, ori maroc.... tot fara termen de comparatie.... desi, cred ca sunt si ceva romani pe santierele acelea ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fim seriosi.... (Marţi, 24 iulie 2007, 9:43)

    Sogard [anonim]

    Canicula este de doua-trei saptamani, pana acum s-a frecat menta in coada de lopata. Cine locuieste in Colentina stie....
    Sa nu incercam sa gasim scuze, in lunile mai si iunie cand noaptea era racoare echipele de muncitori stateau si se uitau la luna, iar de muncit maxim doua ore. Asta este cauza pentru care s-a ajuns aici!!!
    Sa le fie rusine pentru ca-si bat joc de noi si ne chinuie zi de zi.
  • 0 (0 voturi)    
    Reporte lenes (Marţi, 24 iulie 2007, 9:58)

    x [anonim]

    Si reporterul e lucrator cu norma, si precum Dorel nu se speteste.
    I-au trebuit 10 min sa scrie tot articolul asta intre cititul mailului si "documentare" pe youtube. Noroc ca e nevoit sa vina la birou ca altfel ar fi trebuit sa mearga pe teren si sa se documenteze pentru ciorna asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Clanul dorel (Marţi, 24 iulie 2007, 10:04)

    I G [anonim]

    Asemeni lui Dorel reporterul e lucrator cu norma si tot ca Dorel nu se speteste cu munca. I-au fost necesare 10 minute intre verificatul mailului si "documentare" pe youtube pentru a scrie ciorna asta. Din fericire domnul reporter trebuie sa se deplaseze de acasa la birou si rezolva si problema documentarii cu ocazia asta.
    Articolul e pur si simplu o incercare de a scrie ceva senzational, inflamator, fara a oferi o bruma de informatie. Responsabilul de editie probabil e si el ruda cu Dorel.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol prost (Marţi, 24 iulie 2007, 10:23)

    gogutza [anonim]

    La noi este o moda ca fiecare presupus ziarist sa scoata creionu' de dupa ureche si intr-o inspiratie de zile mari sa scrie la un tap rece cu spuma ce-i mai trece lui prin capsorul lui odihnit si neganditor. Chiar daca este vorba de un subiect banal si putin controversat (toata lumea este de acord ca aceste lucrari sunt necesare si si-ar dori ca ele sa fie finalizate repede si bine) totusi dragii nostri "ziaristi" nu sunt in stare sa spuina ceva coerent.

    Este o problema de deontologie profesionala in primul rand ca sa se informeze si sa faca o prezentare obiectiva a situatiei. Cand au inceput, care a fost programul de lucru, care au fost greutatile cu care s-au confruntat etc etc etc lasandu-i pe cititori sa traga o concluzie in cunostinta de cauza.

    Domnilor, deoarece am trecut prin Colentina de multe ori pe zi, inclusiv la ore mici, va anunt ca acolo se muncea non-stop. Pe de alta parte invit pe orice ziarist / sofer etc sa lucreze intre orele 11.00 - 17.00.....
  • 0 (0 voturi)    
    Cenzura ? (Marţi, 24 iulie 2007, 10:27)

    Mimi punga [anonim]

    Comentariile ori sunt cenzurate ori aveti o problema tehnica.
  • 0 (0 voturi)    
    Cald (Marţi, 24 iulie 2007, 10:29)

    Mihai [anonim]

    Este cald, dar ei nu prea termina lucrarile nici cand e racoare afara asa ca.....sa le dea apa multa si sa munceasca, nu sa aiba cate o zi libera pe motiv de caldura, de la 7-11 si de la 18 la 23 se poate lucra fara probleme, si sunt chiar 9 ore in care se pot face multe.Pe de alta parte ne-a cam innebunit PRO-TV-u, calduri au mai fost, in 2000 daca imi aduc bine aminte si parca n-a fost atata forfota, manipulare, toata lumea ne intoxica ca e cald.
  • 0 (0 voturi)    
    ce intrebare e asta? (Marţi, 24 iulie 2007, 10:39)

    Edi [anonim]

    Poate mai invatam sa ne civilizam, sa ne mai umanizam, interesant insa ca intrebarea se pune pentru Bucuresti; Am din ce in ce mai des parerea, sau mai degraba convingerea, ca Bucurestiul a pierdut contactul cu tara, ca e o enclava plina de tot ce e mai pestrit; Problema e ca animalul asta incepe sa isi dezvolte instinctele, care nu mai au nimic de-aface cu bunul simt, compasiunea, politetea. Poate ca din cauza caldurii sau din stiu eu ce alta cauza, nu mai poti intalni decat un conglomerat de stres, griji, praf, miros de asfalt, ghena, pensionari incinsi si multa foarte multa nesimtire. Romania s-a trezit, e randul Bucurestiului sa o faca, sa accepte ca nu se poate lucra la peste 35 de grade in arsita zilei si sa nu se faca din asta un subiect de discutie; Sunt convins ca problemele sunt mult mai complexe si ca nu exista solutie simpla insa daca ne aplecam asupra fiecarei probleme pe rand si nu dam buzna, putem rezolva ceea ce ne face azi viata de zi cu zi un calvar.
  • 0 (0 voturi)    
    Noaptea (Marţi, 24 iulie 2007, 10:41)

    Alex [anonim]

    Cel mai tare ar fi sa-ti bage picamerul sub geam la 3 noaptea, asa, doar ca sa construiasca mai repede. Numai anumite lucrari sunt posibile noaptea, nu orice.... wtf?
  • 0 (0 voturi)    
    Festina lente (Marţi, 24 iulie 2007, 11:11)

    Radu C [anonim]

    Muncitorii vor sa doarma ziua, ca e cald, oamenii vor sa doarma noaptea! De muncit, in restul timpului. Hai va las, ma duc sa bag un somn....
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie de mijloc (Marţi, 24 iulie 2007, 11:47)

    taniaoff [anonim]

    Nici eu nu sunt deloc de acord cu retorica articolului : " Ce preferam? Muncitori in canicula sau lucrari intarziate?" Asta pentru ca prima parte a intrebarii nu ne priveste deloc pe noi, cei care nu stam in soare la 55 grade Celsius, caci atat indica termometrele din centrul Bucurestiului (cele care se afla in soare, nu la umbra). Asa ca nu putem avea pretentia ca ei sa lucreze intre orele 11-18, in conditiile in care nici in institutiile publice cu aer conditionat nu se lucreaza in acest interval.

    Dar se pot folosi intervalele 6-11 si 18-21, pentru lucrarile mai zgomotoase, apoi asfaltarile propriu-zise, plus alte activitati cat de cat silentioase, noaptea.

    In alta ordine de idei, sunt la fel de indignata de cum se lucra inca dinaintea venirii valului de caldura. Adica pe Mosilor se misca destul de repede, dar exista de exemplu un bulevard langa Cotroceni, cojit de 2luni jumatate, lasat pe o banda si nimic nu s-a schimbat, de fiecare data cand trec, muncitorii stau efectiv pe trotuar si nu fac nimic, eventual exista UN singur om care lucreaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazile in Arizona (Marţi, 24 iulie 2007, 12:17)

    G [anonim]

    nu-s prin cartierele de locuinte. Daca lucreaza noaptea dau lovitura linistii publice. Sau linistea in timpul noptii nu-i semn de civilizatie?
  • 0 (0 voturi)    
    despre (Marţi, 24 iulie 2007, 12:28)

    adi [anonim]

    este inuman sa spui ca ar trebui sa lucreze drumarii intre 11-18. ganditi-va ce temperatura va fi la soare azi...
    solutia clar e sa se lucreze noaptea.
    in tarile din sudul Europei, chiar si V (Franta de ex) nu se lucreaza dupa pranz pana la amiaza...cunoscuta "siesta".

    problema ca in restul timpului...se lucreaza nu se sta.
  • 0 (0 voturi)    
    nu are rost sa va faceti iluzii (Marţi, 24 iulie 2007, 12:37)

    Gimini [anonim]

    In Romania, firmele care castiga licitatiile astea nu au nici utilaje, nici oameni capabili sa termine repede o lucrare. Se lucreaza mult prea mult cu lopata, ca in evul mediu.
  • 0 (0 voturi)    
    sa lucreze noaptea... (Marţi, 24 iulie 2007, 13:44)

    catat [anonim]

    si drumurile sunt mai libere, e si mai racoare...se poate daca se doreste...
  • 0 (0 voturi)    
    Primarie fara capete... (Marţi, 24 iulie 2007, 13:47)

    robert [anonim]

    Imbecilii care conduc "destinele" orasului (hilara expresie...) isi permit sa elibereze autorizatii de lucru pe perioade cumplit de mari pentru traficul gatuit din oras. In loc sa vad cate un bulevard intreg la care muncesc "din greu" cativa muncitori, prefer sa vad santiere scurte dar cu muncitori din metru in metru. Si termene de executie reduse drastic. Dar asta nu se intampla, pentru ca in ecuatie apare si soferul bucurestean (si nu numai) al carui timp petrecut in trafic nu conteaza decat pentru el si pentru cei care ii inhaleaza noxele... Mai ca-mi vine sa pun mana pe un ou sau o rosie sa-i vizitez pe dragii mei conducatori. Dragi edili, la naiba cu voi...
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare stupida (Marţi, 24 iulie 2007, 14:29)

    facus [anonim]

    "parca ai fi un idiot amice" ar fi spus IL CARAGIALE,munceste tu in soare cind asfaltul are 70 grade C. si............ mai vorbim.
  • 0 (0 voturi)    
    ca si pana acum (Marţi, 24 iulie 2007, 14:48)

    vlad [anonim]

    Ar putea sa lucreze ca si pana acum. Adica usurel asea... :))
  • 0 (0 voturi)    
    si daca ar munci noaptea .... ? (Marţi, 24 iulie 2007, 15:30)

    guesswho [anonim]

    si daca ar lucra la toate drumurile aflate in reabilitare pe timp de noapte ...oare nu ar scrie din nou niste istetzi ca nu se pot odihni din cauza zgomotului? think again ;)
  • 0 (0 voturi)    
    @mike (Marţi, 24 iulie 2007, 16:39)

    Alex [anonim]

    "4 ore pentru un drum!!!!!
    Dimineata am plecat la munca la 8. La 12 cand am plecat la pranz, nu am mai gasit drumul...."
    Si eu patesc asa, da' noi aici in Romania-i zicem pe nume, crajma, nu munca.
  • 0 (0 voturi)    
    Penala intrebare ... (Marţi, 24 iulie 2007, 17:18)

    Mitica [anonim]

    as prefera sa muncesca asa cum sunt conditiile ,,, dar sa aibe si aer conditionat, si inghetata ...
  • 0 (0 voturi)    
    eu prefer ... (Miercuri, 25 iulie 2007, 23:10)

    cybernet [anonim]

    lucrari intarziate
    chiar daca ar fi lucrari pe canicula muncitorii ar sta la o bere rece :D

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by