Cresterea artificiala a preturilor in turism ar putea elimina Romania de pe piata, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Intarirea leului comparativ cu principalele valute liber convertibile aduce esportatorilor pierderi care depasesc marja de castig.

Intarirea leului nu se datoreaza performantelor economiei nationale, ci interventiilor speculative, care avantajeaza importatorii, se arata in comunicatul ANAT.

Avand in vedere ca in aceasta perioada se incheie majoritatea contractelor pentru incoming pentru anul 2008 si ca majoritatea hotelierilor solicita preturi in lei ce includ o crestere de minim 10 la suta prin raportarea la un leu intarit, ANAT isi exprima ingrijorarea cu privire la succesul pe care il poate avea Romania ca destinatie pentru turistii straini, in conditiile in care nu se bucura de

cea mai buna imagine, iar concurenta in zona este acerba si exista suficiente alternative. Prin aceasta crestere artificiala de preturi, Romania va iesi din piata, se arata in comunicatul ANAT.

Intarirea leului naste vrajba intre hotelieri si agentiile de turism atunci cand se pune problema suportarii pierderilor. “Nici unii, nici ceilalti nu sunt vinovati pentru ce au contractat cu un an in urma, cand cursul era 3,5 RON pentru 1 Euro.

Dar nici nu este normal ca hotelierii sa factureze la cursuri interne artificiale, mult peste nivelul BNR, producand putinilor touroperatori care mai indraznesc sa aduca turisti straini pierderi substantiale, apreciaza Julian Andrei, presedintele Comisiei de Incoming ANAT.

Masura pe care o propune ANAT pentru a diminua efectele acestei situatii o reprezinta cota zero TVA pentru Incoming.