Lungimea versiunii hatchback, de 4,77 metri, o depaseste cu aproape cinci centimetri pe cea a modelului anterior. Atat sedanul, cat si breakul - celelalte doua verisiuni de caroserie disponibile - sunt chiar mai mari. Latimea a crescut si ea spectaculos, cu aproape opt centimetri.

Diferenta fata-spate

Un alt detaliu pe care fotografiile il camufleaza si pe care drive-testul de prezenare organizat de Ford in aceasta saptamana, pe traseul Bucuresti-Constanta si retur, l-a revelat este designul.

Mai precis, diluarea impresiei puternice pe care o lasa partea frontala odata cu parcurgerea caroseriei cu privirea. Gradul de atractivitate a unei masini difera de la om la om, dar cu cat am cantarit mai mult subiectul, cu atat a parut mai limpede ca posteriorul noului Mondeo nu a fost la fel de inspirat desenat.

Meniu ca la telefonul mobil

Interiorul este cu adevarat urias. Scaunele mari si confortabile, cu reglaje ample, impreuna cu bancheta generoasa pot gazdui cinci adulti de dimensiuni medii. Bordul foarte frumos realizat poate oferi un reper in ceea ce priveste ergonomia comenzilor.

In mare parte, materialele folosite sunt de buna calitate, insa pe ici pe colo, plasticul tare si lucios, imprumutat parca de la jucariile ieftine, isi face aparitia. Contrastul izbitor ii poate deranja pe aceia care sunt din cale afara de pretentiosi.

Lunga lista cu echipamente cuprinde o multime de gadgeturi si sisteme hi-tech. Centrala HMI, care poate fi accesata in genul meniului telefoanelor mobile prin intermediul butoanelor de pe volan, este o reusita.

Ford ofera optional sistemul IVDC, care permite setarea suspensiei pe trei moduri: sport, confort si normal, dar si farurile autoadaptive (care lumineaza in curbe pe directia virajului). Pilotul automat adaptiv ajuta la mentinerea vitezei de croaziera, dar si a unei distante de siguranta fata de masina din fata prin franarea automata.

Un articol de Cristian Ionescu

Integral in Evenimentul zilei