Cine nu crede ca din software oferit gratis se pot castiga zeci de milioane de dolari se insala. Iata exemplul Mozilla, o fundatie non-profit infiintata in 2003, care doi ani mai tarziu era nevoita sa-si adauge o subsidiara care sa gestioneze milioanele de dolari profit, sa coordoneze activitatile de R&D si marketing pentru produsele si tehnologiile gratuite/open source marca Mozilla.

Totul a inceput in urma cu doar patru ani, cand zece pasionati de software au hotarat sa duca mai departe proiectul Mozilla, apartinand unei companii aflate in pragul falimentului. S-au constituit in Fundatia Mozilla si au creat Firefox - aplicatia vedeta a proiectului Mozilla, in fapt un browser web.

Noua "poarta de acces la Internet", web browserul oferit 100% gratuit, s-a dovedit mai buna, mai sigura, mai avansata fata de Internet Explorer, aplicatia similara oferita de Microsoft ca parte a sistemului de operare Windows.

Editia lunii august a revistei go4it! dezvaluie ca, din momentul aparitiei in scena "open-source & free software", Firefox a muscat continuu din cota de piata a Microsoft Internet Explorer.

Zecile de milioane de dolari (circa 70, dupa unele estimari) castigate de Fundatia Mozilla de pe urma Firefox au venit, mai toate, din partea gigantului Google - rival temut al Microsoft. Parteneriatul dintre Mozilla si Google prevedea ca motorul de cautare implicit din Firefox (atat din pagina de start, cat si din bara de cautare integrata) sa fie Google Search.

integral in Gandul