Situatia de la Aeroportul Baneasa se complica. Vilele arabilor, construite pe axul pistei de aterizare a Aeroportului International Bucuresti-Baneasa (AIBB), au autorizatie de constructie! Ridicate in momentul in care statul roman a inchis aeroportul pentru a demara lucrarile de modernizare (in valoare de cateva zeci de milioane de euro), casele arabilor au ocupat zona speciala de balizaj.

Astfel, vilele sirianului Sijri Aimn fac inutila investitia statului deoarece, fara sistem de balizaj, niciun aeroport din lume nu poate functiona. Grav este ca autorizatiile de constructie au fost date pe blat, fara vreun aviz al Autoritatii Aeronautice! Astfel, cazul devine penal, cu implicatii foarte grave.

Si mai grav este ca, acum, vilele puse pe directia axului pistei, in calea avioanelor, nici nu mai pot fi demolate asa usor.

Ziarul Gandul a prezentat in urma cu doua zile situatia ciudata care a aparut la AIBB. Profitand de modernizarea aeroportului si a pistei acestuia, Sijri Aimn - sirian cu cetatenie romana - s-a apucat sa ridice doua vile la 500 de metri de pista de aterizare/decolare.

Ridicata pe un etaj plus mansarda, vila calca zona de balizaj a aeroportului. Iar - conform normelor internationale - in acea zona nu trebuie cultivat nici macar porumb. Cu toate acestea, sirianul a batut recordul - in nici sase saptamani a construit doua case. Iar, conform proiectului, stalpul de balizaj de la 800 de metri ar trebui sa-i fie pus sirianului in sufragerie.

Al doilea stalp i-ar intra pe veranda, colt cu bucataria, iar al treilea - pe gazonul curtii. In dreapta proprietatii lui Aimn se mai ridica un complex de sase vile care rup din spatiul de protectie al sistemului de balizaj.

In spatele vilelor lui Sijri Aimn mai e un alt sirian cu o alta vila. Si asta e pusa pe teritoriul unde ar fi venit stalpii de balizaj. Astfel, in acest moment, sistemul de balizaj de la Baneasa nu prea mai are vreo sansa sa fie montat.

Balizajul este unul dintre cele mai importante sisteme de securitate a zborului, acest sistem fiind cel care indica pilotilor pozitia pistei de aterizare in functie de directia zborului. Mai mult, modul in care sirienii si-au construit vilele la 500 de metri de pista, chiar pe axul acesteia, face ca o mica eroare de pilotaj sa se transforme in catastrofa.

Asta, deoarece la inaltimea caselor ridicate, o venire la aterizare cu cativa metri mai jos ar insemna raschetarea acoperisurilor vilelor.

de Razvan Popa

integral in Gandul