Pentru a-si consolida pozitia pe piata de profil, inainte de a ataca pozitii superioare ale clasamentului, unii dintre marii jucatori au demarat ample campanii de achizitie.

Este cazul diviziei de agregate-betoane a grupului francez Lafarge, care negociaza anul acesta preluarea mai multor companii mici producatoare de beton.

In 2007, compania are la dispozitie un buget de investitii de 200 milioane de euro, suma care va putea fi suplimentata la nevoie.

Lafarge Agregate-Betoane, care are o cota de 4% pe piata de profil din Romania, vrea ca prin achizitiile anuntate sa-si dubleze productia de betoane in cel mult patru ani. Un milion de tone de beton anual indica o pozitie solida pe o piata, a declarat pentru Business Standard Bruno Roux, presedinte al diviziei din Romania. ""

"Ne gandim la achizitia unor societati de pe aceasta piata a betoanelor. Suntem in negocieri cu mai multe societati. Am demarat acum si lansarea mai multor exploatari noi in Bucuresti si am cautat sa ne dublam capacitatile de productie betoane la Iasi", a spus Bruno Roux.

El a mai adaugat ca bugetul de investitii pe acest an prevede si asemenea achizitii. Compania doreste ca o eventuala achizitie sa se incadreze in bugetul programat. Bruno Roux nu a exclus insa o suplimentare a bugetului, fie pentru acest an, fie pentru anul viitor.

"Pe piata suntem inca o companie de talie mica si ne-am propus ca in patru ani sa devenim unul dintre marii jucatori pe sectorul de betoane", a adaugat reprezentantul companiei franceze.

Lafarge Agregate-Betoane a mers pe aceasta politica de achizitii inca de la intrarea pe piata din Romania, beneficiind de plusul tehnologic si de numarul mare de companii de pe piata presate de concurenta. La nivel global, grupul francez Lafarge este cel mai mare producator de ciment.

Grupul, care a intrat in Romania in urma cu zece ani, a investit pana in prezent mai mult de 350 milioane de euro.

Bruno Roux a aratat ca, in alte tari in care Lafarge este prezenta, are productii de circa un milion de metri cubi betoane pe an, spre deosebire de Romania, unde productia este la jumatatea acestei valori. El a aratat ca acest nivel de productie va putea fi atins si in Romania, in urmatorii patru ani.

"Vedem in Romania o piata atragatoare, conforma criteriilor noastre de dezvoltare. In patru ani putem deveni un jucator important si apoi putem aplica o politica ampla de dezvoltare, insa pentru aceasta va fi nevoie de un efort mare, mai ales pe partea de resurse umane in care investim mult actualmente", a mai spus Roux.

Un articol de Ovidiu Lefter

Integral in Business Standard