Mai mult, micutii obezi sau supraponderali isi dubleaza meniul dupa un astfel de moment, arata un studiu realizat de cercetatorii de University of Liverpool, citat de „Fox News”.

Specialistii au monitorizat 60 de copii cu varsta intre 9 si 11 ani, cu greutati diferite carora li s-au aratat o serie de reclame la mancare si jucarii, urmata de desene animate. Impactul cel mai mare a fost asupra copiilor obezi, care si-au marit meniul cu aproximativ 134%.

Supraponderalii au mancat cu 101% mai mult dupa vizionarea reclamelor, in timp ce micutii cu o greutate normala, cu 84% mai mult.

Infarct la 30 de ani

Copiii sunt cei mai vulnerabili in fata publicitatii deoarece au o putere de selectie limitata, sustin expertii

„Primesc bani de la parintii care nu mai au timp sa le faca sandviciuri si cumpara produsele care ii atrag cel mai mult. De cele mai multe ori, aceste alimente sunt foarte dulci si au multe grasimi. Reclamele participa la cresterea numarului de copii obezi.

La acest factor se adauga si sedentarismul”, afirma Tiberiu Mogos, medic primar diabet nutritie si boli metabolice la Institutul „N. Paulescu”, din Bucuresti.

Aditivii alimentari din aceste produse pot duce la alergii, intoleranta digestiva, diabet zaharat, imbatranire vasculara, guta sau cancer. „Speranta de viata la obezi este mai mica decat la o persoana cu o greutate normala. Obezii pot face infarct la 30 de ani.

De asemenea, cancerul de san si de prostata sau atacul vascular cerebral, diabetul sau hernia de disc sunt afectiuni care apar mai devreme la obezi”, completeaza Alina Jiletcovici, medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice la Cabinetul de diabet zaharat si obezitate Mosilor, din Bucuresti.

Dulciurile cu jucarii, atractie maxima

„Nici adultii nu au o cultura a mancarii. Daca au acumulat frustrari din cauza ca in copilarie nu au avut acces la anumite alimente, sunt tentati sa le cumpere acum. Copilul va imita gestul parintilor”, afirma Cristiana Levitchi, psiholog la Spitalul de Copii „Victor Gomoiu”, din Bucuresti.

Pericolul este cu atat mai mare daca produsele sunt promovate de personaje din desene animate sau daca sunt insotite de jucarii.

Un articol de Ramona Samoila

Integral in Evz