Nota de fundamentare a unei hotarari de guvern prin care se aloca aproximativ 4 milioane euro judetului Dambovita, din fondul de rezerva bugetara aflat la dispozitia Guvernului, semnata de trei ministri si aprobata de Executiv in urma cu doua saptamani, spune negru pe alb ca Renault nu are posibilitati financiare.

Printr-o intelegere anterioara, suma trebuia investita de francezi intr-un obiectiv al armatei, la Titu. Mai mult, documentul sustine ca nici Consiliul Judetean Dambovita, partener de afaceri cu arabul Fahti Taher in Parcul Industrial Mija, nu are bani pentru sustinerea investitiei.

Guvernul a ales sa ia bani de la contribuabili pentru a salva bugetele unor entitati care obtin profituri in Romania.

Bugetul judetului Dambovita a fost suplimentat cu 13,037 milioane lei din fondul de rezerva bugetara la dispozitia Executivului, potrivit unei hotarari de guvern aprobate in urma cu doua saptamani. Suma urmeaza sa fie utilizata pentru realizarea unui hangar de aeronave si a unei platforme betonate pe amplasamentele puse la dispozitie de Ministerul Apararii.

Investitia are termen de realizare de 18 luni, conform celor dispuse de Ministerul Apararii prin documentatia tehnico-economica, astfel incat lucrarile de realizare a hangarului de aeronave vor demara in semestrul II al anului 2007 si vor fi finalizate in trimestrul IV 2008, in functie de modul de esalonare pe trimestre a fondurilor repartizate judetului Dambovita, se arata in HG aprobata in 18 iulie 2007.

Armata da terenul si cere hangar

Care este legatura intre Ministerul Apararii, Renault si Consiliul Judetean Dambovita si de unde a aparut aceasta cerere a armatei, satisfacuta cu bani de la buget? Anul trecut, Renault a anuntat ca vrea sa investeasca in Romania intr-un centru de proiectare, denumit Renault Technologie Centre.

Locul ales pentru infuzia a circa 100 milioane euro in urmatorii doi ani - in centrul de inginerie regionala care va dezvolta vehicule si organe mecanice fabricate ulterior la diverse uzine Renault din lume - a fost orasul Titu, din judetul Dambovita.

De mentionat ca Renault Technologie Roumanie devine astfel al doilea centru de inginerie Renault, din punct de vedere al importantei, dupa cel din Franta.

Pentru realizarea investitiei, era insa nevoie de un teren si de cladiri pe care autoritatile locale nu le aveau. De aceea, prin Hotararea Guvernului nr.

1661/2006, o parte din imobilul apartinand Unitatii Militare (UM) 1537 situat in localitatea Titu-Boteni a fost transmis din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Apararii in domeniul privat al judetului Dambovita si in administrarea Consiliului Judetean.

Prin Anexa numarul 3 la hotararea de guvern mentionata, Consiliului Judetean Dambovita i s-a impus sa construiasca un hangar de aeronave si o platforma betonata pe amplasamentele puse la dispozitie de Ministerul Apararii.

Dupa incheierea protocolului de predare-primire a imobilului din localitatea Titu-Boteni, inregis-trat sub numarul A 9522/10358/ 28.12.2006, Consiliul Judetean Dambovita a aprobat concesionarea acestuia prin Hotararea nr. 27/13.03.2007.

In urma licitatiei publice organizate in data de 28.03.2007, imobilul a fost adjudecat de societatea comerciala Renault Technologie Roumanie SRL, firma romaneasca prin care producatorul de automobile francez Renault construia aici Centrul de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si studii de inginerie pentru automobile.

Terenul pe care urmeaza sa fie dezvoltat proiectul a fost preluat in concesiune, pentru o perioada de 49 ani, in schimbul unei redevente anuale de 123.000 euro.

Integral in Saptamana Financiara