Proprietarii site-ului de stiri NowPublic.com si-au anuntat ambitiile de a transforma pagina in "cea mai mare agentie de presa din lume" cu ajutorul continutului furnizat de reteaua sa de "jurnalisti cetateni", relateaza AFP.

Acestia au anuntat luni o investitie de 10,6 milioane de dolari pentru a-si atinge scopul. In acest moment, NowPublic numara peste 120.000 de „reporteri”, in 140 de tari.

„Reporterii” vor fi remunerati

Unul dintre pionierii „jurnalismului cetatenesc”, NowPublic se bazeaza pe informatii (text, imagini, clipuri video) furnizate de oameni obisnuiti, martori ai unor evenimente notabile. Afacerea originara din orasul canadian Vancouver se poate deja lauda cu o crestere de audienta de 35a pe luna.

„Va promit ca, intr-un an si jumatate, NowPublic va fi, gratie afluentei de vizitatori, cea mai mare agentie de presa din lume”, a declarat pentru AFP cofondatorul Len Brody.

Cei zece milioane de dolari investiti de firma Rho Ventures vor fi folositi pentru a-i remunera pe „reporteri”, deocamdata benevoli, ai NowPublic si pentru a dezvolta un sistem de localizare geografica, pentru a asigura contactul cu un colaborator al site-ului atunci cand participa in timp real la un eveniment.

„De exemplu, daca cineva gaseste o bomba intr-o statie de metrou din Londra sau un virus este detectat in cantina Google, iar mass-media traditionale nu au acces rapid la aceste evenimente, noi putem gasi martori care sa ne furnizeze informatii in timp real”, explica Brody. In acest moment, continutul paginii web este furnizat in intregime de reteaua sa de „reporteri”.

integral in EvZ