Raport SAR: Drumurile din Romania fac multe victime si irosesc bani

de V. O.     HotNews.ro
Joi, 2 august 2007, 0:00










Documente:
Raportul SAR 'Drumuri in lucru'
(02.08.2007) PDF
Sumarul raportului SAR
(02.08.2007) DOC

Traficul local in Romania este concentrat in mod excesiv pe drumurile nationale, iar autostrazile, desi utile, nu sunt totdeauna prioritatea numarul 1 si nu reprezinta solutia la toate problemele, arata un raport SAR pe politica de transport din tara, dat publicitatii joi.

Potrivit documentului, geometria defectuoasa a sectoarelor de drum, lucrarile de intretinere intarziate, lipsa centurilor ocolitoare in multe orase se numara printre motivele pentru care sansa de a muri intr-un accident pe un drum din Romania este de 40 de ori mai mare decat media UE.

Studiul, intitulat “Drumuri in lucru? Raport sectorial SAR pe politica de transport din Romania”, arata ca doar cu o fractiune din costurile alocate constructiei de autostrazi ar putea fi refacuta urgent reteaua de drumuri judetene si locale, care sa preia mare parte din traficul existent.

Documentul arata, totodata, ca in Romania costurile de constructie pe kilometru de autostrada sunt duble fata de alte tari din centrul si estul Europei, precum Polonia sau Ungaria. Iar unele cheltuieli de intretinere si operare sunt duble chiar si fata de cele din UE sau SUA.

SAR apreciaza ca strategiile de autostrazi si drumuri expres, anuntate pentru perioada 2007-2013, sunt fanteziste, deoarece presupun o capacitate de absorbtie prin investitii de 2-3 miliarde de euro pe an, capacitatea reala nedepasind niciodata 500 de milioane de euro.

Documentul mai sustine ca, in structura institutionala actuala, CFR si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) sunt practic in faliment pe actualele fluxuri financiare si, in loc sa functioneze independent, sunt afectate anual de schimbarile politice din Ministerul Transporturilor.

De asemenea, se face simtit un transfer accelerat al traficului dinspre calea ferata catre sosele, tendinta care, daca va continua, va face ca serviciul CFR Pasageri sa ramana fara cerere solvabila inainte de 2020.

Avem bani dar nu sunt proiecte

Spre deosebire de anii ’90 principala problema cu care se confrunta autoritatile in acest moment este lipsa unor proiecte pe care sa se poata cheltui finatarile existente.

Una din cauzele acestei situatii este lipsa unor manageri competenti care sa poata trasa o strategie coerenta de proiecte care sa absoarba banii.

Solutia propusa de Ministerul Transporturilor este externalizarea managementului proiectelor de infrastructura.

“Este greu sa ne pastram specialistii care de multe ori pleaca spre companiile private”, spune Septimiu Buzasu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transportului.

Referitor la costurile exagerte ale proiectelor din Romania comparativ cu alte state din aceasta zona a Europei, Buzasu nu are o explicatie.

“Exista niste costuri ascunse, pe care nu mi le explic, care fac ca banii cheltuiti pe kilometru sa fie mai multi decat in alte state”, a mai precizat Buzasu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


201 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    of, matematica (Joi, 2 august 2007, 12:26)

    Andrei [anonim]

    Deschizand raportul se poate vedea ca de fapt sansa e de 13 ori mai mare: asta daca faci raportul intre rapoartele accident/deces la noi si media UE
  • 0 (0 voturi)    
    Mai e si... (Joi, 2 august 2007, 12:38)

    Arbaces [anonim]

    Mai e si incapacitatea politiei sa se dispuna astfel incat sa mentina ordinea in trafic uneori chiar ignoranta si trecerea lor cu vederea e ingrozitoare, dar mai e si indisciplina si mentalitatea cu care romanii intra in trafic, eu zic ca aici e stricaciunea cea mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    Unde mai pui ca nici militia nu-si face treaba (Joi, 2 august 2007, 12:43)

    geo [anonim]

    toti vor spaga sa-si mareasca burta cat mai mult !!!
    in loc sa fluidizeze, sa asigure o cat mai buna desfasurare a traficului rutier
  • 0 (0 voturi)    
    Plus necivilizatia soferilor, a romanilor in general (Joi, 2 august 2007, 12:47)

    vasi [anonim]

    nu avem educatie rutiera ca in vest, nu exista civilizatie, doar faruri si claxoane.
    90% sunt niste sinucigasi pe sosele ca au luat carnetul pe spaga data la politia foarte corupta si incapabila de nimic
  • 0 (0 voturi)    
    e multi... (Joi, 2 august 2007, 12:49)

    Vali [anonim]

    ca #2, si degeaba... nenea, ce treaba are politia rutiera cu politica de administrare / dezvoltare a infrastructurii rutiere in Romania? Asta tine STRICT de CNADNR, sau, ma rog, de managementul CNADNR, management care e varza. Sunteti penibili!
  • 0 (0 voturi)    
    MARINARU' si durmurile! (Joi, 2 august 2007, 12:49)

    Florin [anonim]

    Va mai aduceti aminte ca a fost odata un idiot care lucra pe la transporturi si ne-a informat ca in Romania nu sunt justificate constructia de autostrazi fiindca nu are el 15.000 de autovehicule pe zi?! Eibine, daca idiotu' deschidea si ochiul amortit sa citeasca o previziune a specialistilor ar fi putut sa constate (cu uimire cred!) ca pana termina el constructia culoarelor "negociate" (tot de el! - barbatul!) s-ar fi umplut si autosrazile cu cca 15.000 de vehicule!
    Ei ce ziceti de chestia asta!
    Pe cand domnule basescu, noi cei care va intretinem prin impozite si taxe, o sa avem dreptul sa conducem pe autostrazi?
  • 0 (0 voturi)    
    Lipsesc buni conducatori de proiect (Joi, 2 august 2007, 12:55)

    Florian [anonim]

    Ce cred ca lipseste sunt conducatorii de proiecte foarte competenti. De exemplu accesul catre Dobrogea/Constanta.

    In acelasi timp se fac alandala lucrari la reteaua CFR (5+ ore Buc-Cta) iar lucrarile la autostrada sunt oprite la Fetesti ce genereaza gatuiri si congestii pe cel mai complicat sector de drum. Cine programeaza lucrarile in acest fel incat sa blocheze accesul la un intreg judet este iresponsabil sau profund incompetent. Ma gandesc daca nu cumva aceste lucruri se intampla in mod voit. De ce sa ne gandim la altele (situatia reala, drepturi, etc) cand putem sta ocupati cu probleme zilnice ale vietii.

    Alt exemplu: drumul national Curtea de Arges - Rm. Valcea este complet inchis de mai bine de doi ani!!! Nimeni nu- l repara. Cred ca acest lucru ar trebui sa intre in domeniul penal ca sabotare a economiei. Deasemenea DN Campulung Muscel - Curtea de Arges are o portiune de care se trece foarte greu si nu se repara de vreo 4 ani!

    Sunt sigur ca exemplele sunt mult mai multe.
  • 0 (0 voturi)    
    murim, dar nu gandim (Joi, 2 august 2007, 12:57)

    never back in romania [anonim]

    infrastructura e proasta. dar nu numai asta e cauza numarului mare de victime. si soferul roman e la fel de prost. e foarte nervos, foarte "destept", foarte grabit - intotdeauna mai grabit decat cel de langa el, foarte vulgar si mai ales complet diferit fata de un sofer din occident.
    si politia e foarte proasta, ca sa nu zic aporoape inexistenta. in afara de vanatoarea de amenzi=fonduri, nu ii interezeaza sub nicio forma siguranta rutiera. "mortu` e de vina"
    mai avem inca si foarte multe masini proaste, multe chiar cu ITP-uri la zi, avizate de RAR si pe care politia nu le vede.

    ultima care mai poate muri in romania este speranta ca se va schimba ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    sansa de a muri (Joi, 2 august 2007, 13:35)

    sempere [anonim]

    m-am amuzat la exprimarea din articol "sansa de a muri intr-un accident pe un drum din Romania este de 40 de ori mai mare decat media UE".
    Ce "norocosi" suntem noi romanii ca avem asa o ..."sansa".
  • 0 (0 voturi)    
    stire incorecta (Joi, 2 august 2007, 13:35)

    oana [anonim]

    UN CITAT: "Carnagiu pe sosea la Mangalia. Patru morti
    Un autoturism de lux cu patru pasageri care circula cu mare viteza spre Mangalia a izbit frontal, joi dimineata, la intrarea in oras, un microbuz de transport persoane. Toti cei patru din masina au murit pe loc. Trei persoane din microbuz sunt ranite. Martorii oculari spun ca autoturismul de lux circula cu cel putin 150 de km la ora. Acesta s-a rupt in doua.
    HotNews.ro, 02 aug 2007 | mai mult" - VA ROG, acordati mai multa atentie subiectelor publicate pe Hotnews. Autoturismul de lux era o Dacie berlina galbena, foarte veche. Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cui ii pasa de calitatea soselelor??? (Joi, 2 august 2007, 13:38)

    unudepenet [anonim]

    voi credeti ca ii pasa cuiva de calitatea soselelor noastre?? suntem naivi. e vorba numai de spaga. se face licitatie pt o autostrada de 500km. isi depun candidatura firme cu renume care cer 4-5 mil$ pe km construit. isi depune candidatura si bechtel care cere 9 mil$ per kilometru. bechtel castiga. :)))) presupunand ca au umflat pretul cu 4 mil$ pe km, ori 500 km, rezulta nu mai putin de 2miliarde de parai care se intorc inapoi la "binefacatorii" psd-isti care le-au acordat contractul. basca ca bechtel foloseste ca antrepenori pt a construi autostrada tot firme ale psd-eilor, deci banii se intorc tot la ei. cam asa se invart banii in tara asta. nu cu lopata, ci cu basculanta.
  • 0 (0 voturi)    
    pt #8 (Joi, 2 august 2007, 13:39)

    dan [anonim]

    Eu sunt un sofer prost/nervos/grabit... si recunosc asta... si mai recunosc ca nu e un comportament civilizat.... dar ce reactie sa ai cand dai din groapa in groapa si-ti distrugi masina.... cand stai dimineata minute bune in trafic fara sa misti un metru... si cand mai trece si o blonda cu volanu' lipit de gat fara nici o treaba cu sofatul... ???

    Daca s-ar crea si la noi conditiile din UE... poate altfel o sa stea treaba.... si mai sunt multi de daca....

    ...oricum mai rau decat orice.... sunt "romanii" aia destepti.... asa ca tine cu mentalitatea de "never back in romania"... alea sunt adevaratele gunoaie ale tarii... iar partea buna e ca macar de genul asta de gunoaie scapam fara nici un efort.....

    macar nu mai comenta nimic de tara asta si stai in m m acolo unde ai ajuns...
  • 0 (0 voturi)    
    bun cu CFR - sa nu mai fie solvabil. (Joi, 2 august 2007, 13:40)

    Un vizitator [anonim]

    De ani buni circul doar cu masina. Am aflat insa ca un drum pe litoral (din Bucuresti) cu trenul costa la fel ca si cu masina.

    Pai si de ce sa dau atatia bani la tren cand merg cu AC in masina si fac tot 5+ ore ?
    Biletele de tren ar trebui sa fie super ieftine, si se decongestioneaza imediat autostrada spre CT. Caci isi fac calcule toti, iar 1mil totusi nu e o suma de neneglijat.

    Solutii sunt berechet :) dar oameni competenti si dornici sa faca treaba de calitate (pt care sa fie si platiti ca atare adica, nu cu cateva sute de euro).. Foamea de bani duce la scaderea respectului fata de ceilalti oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    SAR (Joi, 2 august 2007, 13:41)

    Vali [anonim]

    SAR vine de la....?
  • 0 (0 voturi)    
    pentru dl. politist vali de la #5 (Joi, 2 august 2007, 14:12)

    mircea [anonim]

    (6) In cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, In conditiile legii.

    Adica politia e aia care trebuie sa traga la raspundere pe administratorul drumului, ceea ce nu face.

    Noi nu suntem penibili, dar un eventual aparator al politiei ar putea deveni foarte usor :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Stire incorecta, Oana (Joi, 2 august 2007, 14:15)

    mircea [anonim]

    Nu era dacie, ci ford Mondeo. dar ai dreptate, nici aia nu e de lux. fii vigilenta in continuare.
  • 0 (0 voturi)    
    Obtinerea permisului!!! (Joi, 2 august 2007, 14:18)

    Comunitaru [anonim]

    Stie cineva dintre cei care citesc aceste articole cite permise se obtin " pe bune" si cite pe spaga? Amploarea fenomenului este incredibila in chiar si in conditiile actuale in care coruptia pare a nu avea limite. Probabil ca acum citiva ani procentul celor care luau permisul " pe sub mina" era de ordinul citorva unitati.. Azi lucrurile stau invers. Suma se stie si este aproape batuta in cuie: 150 euro la examen inainte sa dai traseul...Sansele sa mai iei permisul fara aceasta taxa sint aproape nule....Alo ... doi si-un sfert..se aude la voi?
  • 0 (0 voturi)    
    pt Andrei (cu of, matematica) (Joi, 2 august 2007, 14:20)

    Anna [anonim]

    Citeste footnote de la sumarul executiv ca sa vezi de unde vine cifra de 40 (de 3 ori mai multe sanse decat in UE sa ai accident, de 13 ori mai multe sanse sa mori daca ai avut accidentul; combinat, ai sanse de 40 de ori mai mari decat in UE sa pleci de acasa si sa nu mai ajungi niciodata la destinatie)
  • 0 (0 voturi)    
    Avem politie corupta si popor necivilizat (Joi, 2 august 2007, 14:33)

    jaga [anonim]

    cu asta am spus totul
  • 0 (0 voturi)    
    Civilizatie (Joi, 2 august 2007, 15:06)

    Gabe2006 [anonim]

    Civilizatia vesticilor trece in mare parte si prin buzunar. Daca nu te poti intelege cu militistul fiindca iti pune catuse pentru dare de mita, daca iti trage amenda pe loc fara sa clipeasca, daca i-ar interesa cat de putin siguranta participantilor la trafic, daca nu ar inventa ceva sa te opeasca, daca, daca, daca ... atunci lucrurile s-ar schimba drastic. Din pacate situatia e mai mult balcanica si mai putin vestica.

    Frica te face un pic mai civilizat. Romanii care ies afara in vest conduc la fel ca acasa? :) Ei bine, nu!
  • 0 (0 voturi)    
    Incompetenta, prostie plus coruptie (Joi, 2 august 2007, 15:06)

    Ioan [anonim]

    Astazi maretia unei natiuni este data de marile proiectele de infrastructura, spre deosebire de antichitate, cand templele, amfiteatrele sau piramidele erau masura.
    Nenea Iancu ne-a aratat acum peste o suta de ani fata adevarata, de forma fara fond a acestei natii lipsita de ambitii si de maretie.
    Causescu a facut coloane "marete" din BCA pe B-dul Victoaria Socialismului...

    Sansa noastra, ca indivizi ce avem o fereastra de timp numita viata este sa incercam sa ne detasam si sa traim in alte parti. Cat trebuie sa mai astept sa nu mai traversez Pitestiul intr-o ora, de exemplu, sau sa fac 11 ore pina la Arad ca sa intalnesc reteau europeana de autostrazi.

    Stire de astazi: fostul ministru al transporturilor, dl. Miron Mitrea si-a cumparat o vila de 450.000 Euro in Austria. Oare cu cat sange curs pe soselele astea nenorocite de drumuri s-a manjit acest domn pentru a respira aerul curat al Alpilor?
  • 0 (0 voturi)    
    @12 (Joi, 2 august 2007, 15:06)

    sorin [anonim]

    la ce-ti foloseste, ma, sa fii nervos?
    Bun, stim cu totii cum stau lucrurile. Asta inseamna
    sa-mi iei fata in trafic, sa blochezi intersectia (cand ai putea astepta sa plece cei ce au trecut deja?),
    sau sa stai pe trecerea de pietoni,
    in loc sa opresti cu un metru inainte?
    te deranjeaza "blondele" speriate in trafic?
    Pai de-alte tine le sperie, claxonatule, ca doar asa
    stiti sa va defulati, frustrati de mana a patra!
    Nervos n-ai decat sa fii cu nevasta-ta, daca te suporta.
    Pe strada e loc public, si fiecare trebuie sa se comporte
    civilizat. sau n-ai auzit de asta?
    cat despre "never back in romania", asteapta intai sa stai mai
    mult pe-afara, sa vezi atunci cum ii dai dreptate lui nr. 8.
    Eu m-am tot intors in ultimii 10 ani, si m-am ingrozit de
    fiecare data. si asta din cauza celor ca tine, care crapa de
    ciuda daca altuia ii e putin mai bine (pe munca lui).
  • 0 (0 voturi)    
    Drumul Cluj-Dej (Joi, 2 august 2007, 15:51)

    Alui [anonim]

    De fiecare data cand vin in Romaia sunt nevoit sa circul pe drumul "european" de la Cluj la Dej. De doi ani si ceva dumul a fost practic distrus de lucrarile de reparatii care s-au facut. Am citit nu demult ca 4 oameni au murit intr-un accident cauzat de o masina care a iesit de pe drum (bordurile au 10-15 cm inaltime) si a intrat pe contrasens, din cauza ca soferita a tras de volan prea mult stanga. Cum arata drumul? Plin de "praguri" de 10-15cm formate de straturile de astfalt turnate in benzi lungi de 50-60 de metri. "Valuri" de 15-30cm la trecerea peste podete. Diferente de nivel intre benzi de 10cm. La fel si la margine, drumul este supra-inaltat, cum am spus mai inainte. In luna iulie am fost in concediu in Corfu la un hotel de 4 stele. Doua dintre familile de acolo erau din Cluj iar barbatii erau "drumari". Ce preturi erau la hotelul respectiv? 3.000 de euro pentru doau persoane pentru doua saptamani (fara copii). Cred ca respectivele familii au platit 4.000 de euro fiecare.
    Luna asta am de trecut din nou pe acolo. Reparatiile trebuiau terminate in luna iulie. Sa vedem. Oricum daca nu se rezolva o sa reclam la B.E.R.D. care a contribuit la finantarea lucrarilor. La cei de la guvern le-am scris in iarna (la Berceanu si Tariceanu), dar nu mi s-a raspuns nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Lucrari care dureaza prea mult (Joi, 2 august 2007, 16:06)

    Alexandru [anonim]

    Intre Sibiu si Bucuresti sunt trei gatuiri de trafic datorate unor lucrari. Avand in vedere intensitatea traficului intre cele doua puncte eu cred ca lucrarile ar trebui sa se desfasoare intr-un ritm mai sustinut. Cred ca ar trebui sa se lucreze si noaptea pentru ca lucrarile sa se termine cat mai repede. Dupa ce stai la trei cozi in cele trei puncte esti tentat sa recuperezi timpul apasand pedala de acceleratie. Nu mai spun ca trecerea prin Sibiu e dificila iar lucrarile la centura ocolitoare a Sibiului s-au oprit si nu se stie pentru cat timp. De centura e nevoie si la Pitesti dar acolo parca se mai misca cate ceva ...
  • 0 (0 voturi)    
    hahaha.. (Joi, 2 august 2007, 16:43)

    claudel_irlanda [anonim]

    haha ati fost foarte comici baieti! mor de ras de commenturile voastre =)))) asta imi place cel mai tare pe hotnews! sa citesc comments de la diferite persoane ca fac pipi pe mine de ras si curg lacrimile =))) exemplu nr 12 si nr 9 =)) comici tare de tot!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Soselele Romaniei. (Joi, 2 august 2007, 16:44)

    Ioan Moldovan [anonim]

    O solutie cat se poate de simple: Dati anunt in toate mediile de informare :" Cautam specialisti in drumuri si poduri, salariul in functie de studii si cunostinte." Specificati , nu neamuri........
    Va garantez ca veti avea mare succes. Adevaratii meseriasi nu pre au loc de lichele si de neamuri.Parerea mea este ca Romanii sint foarte priceputi si inventivi.Se aude PM
  • 0 (0 voturi)    
    ritmul de lucru (Joi, 2 august 2007, 17:06)

    ovidiu [anonim]

    la noi se lucreaza intr-o dulce nepasare,pe DN 1 Brasov-Sibiu de vineri de la prinz pina luni la prinz nu misca nimeni un pai,nici in restul zilelor de lucru nu se streseaza. In Austria se turna asfalt duminica noaptea ca la noi in ajun de campanie electorala .Autostrazi Romania,peste vreo 10 ani poate!
  • 0 (0 voturi)    
    Trains (Joi, 2 august 2007, 17:27)

    Rupert Wolfe Murray [anonim]

    If we are serious about the threat of global warming (and a 25m rise in sea levels) we need to reduce our carbon emmissons by investing massively in railways. In other words, roads need to stop being the top priority in transport policy and the vast sums of money they consume needs to be invested in railways instead. This is true for all 27 EU Member States, not just Romania. Apart from the eco-argument, no road building programme anywhere has ever been able to keep up with spiralling car sales. Trains and bikes are the future. Roads will be useless in 10 years time when the oil will be running out.
  • 0 (0 voturi)    
    Trains are the future, not roads (Joi, 2 august 2007, 17:28)

    Rupert Wolfe Murray [anonim]

    If we are serious about the threat of global warming (and a 25m rise in sea levels) we need to reduce our carbon emmissons by investing massively in railways. In other words, roads need to stop being the top priority in transport policy and the vast sums of money they consume needs to be invested in railways instead. This is true for all 27 EU Member States, not just Romania. Apart from the eco-argument, no road building programme anywhere has ever been able to keep up with spiralling car sales. Trains and bikes are the future. Roads will be useless in 10 years time when the oil will be running out.
  • 0 (0 voturi)    
    For Rupert (Joi, 2 august 2007, 18:24)

    Ovi [anonim]

    No, roads will not be useless in 10 years time, because cars would not run on oil anymore by then.
    On the other hand, I don't think it's fair to sustain such "eco-arguments" in a country such as Romania, where there are barely 2 highways (autostrazi), when other European countries have hundreds.
    If we have to be ecologists, let's at least do it in a correct and equiatble manner for everybody... I know it's hard
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi, nu sosele reparate (Joi, 2 august 2007, 23:54)

    marius [anonim]

    Stimati SAR-isti, cred ca dupa dvs, solutia ar fi drumuri judetene si comunale, daca se poate neasfaltate si pe care din cand in cand sa apara cate un tractor/caruta/betiv.
    Diferenta intre autostrada si sosea este ca nu ai intersectii in cara sa nu se dea prioritate, ci doar benzi de preselectie. Pe autostrada nu te poate lovi cel care a depasit fara sa se asigure sau a calcat linia continua, pentru sensurile de mers sunt bine separate de parapeti. Bineinteles ca poate sa ia foc miristea si politia sa se sperie si sa fuga, dar per ansamblu PROBABILITATEA DE ACCIDENT PE AUTOSTRADA E DE VREO 10 ORI MAI MICA, DESI VITEZELE SUNT MARI. Pe autostrada e mai usor sa conduca oricine, chiar si cei cu carnetele luate pe spaga. Problema e ca la noi se incepe totul si nu se termina nimic. La demarare in 2003 era vorba ca Bechtel termina in 2007. Intre timp am renegociat doi ani de zile obtinand dublarea pretului si termenul promis e 2013
  • 0 (0 voturi)    
    asumarea raspunderii (Vineri, 3 august 2007, 9:09)

    dionis [anonim]

    Nu cred ca era necesar acest raport. Cine umbla cat de cat cu masina vede cu ochiul liber ca situatia este cea prezentata, nu este nevoie de nu stiu ce specialisti si secretari de stat. Singurii care nu vad si nici nu-i intereseaza sunt cei alesi de noi sa rezolve aceste probleme. Singura rezolvare a problemei este raspunderea penala pentru nerezolvarea proiectelor prezentate in campania electorala de catre candidati. Scurt.
  • 0 (0 voturi)    
    Politia :))) (Vineri, 3 august 2007, 11:27)

    Radux [anonim]

    Nu pot spune ca sunt un sofer prea civilizat dar macar ma stradui. Anul trecut am avut carnetul suspendat pt alcoolemie peste limita, n-am nici o scuza, cand am fost oprit de politie shi dupa ce am suflat in fiola politistul a izbucnit ...... "Bah dar nu puteai sa spui ca-i baut ... c-o rezolvam intre noi ... acum nah tre sa-ti iau carnetul ca nu pot sterge din memoria aparatului .... Uite bah la asta ce-a facut .... ne scoteam shi noi...."

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by