Lumile virtuale in general, si Second Life in particular, au reprezentat subiectul principal de discutie la al patrulea summit anual organizat de Universitatea Stanford din Statele Unite, scrie presa internationala.

Evenimentul aduna principalii directori executivi din industria IT pentru a dezbate evolutia tehnologica la nivel global si impactul acesteia auspra economiei si comertului.

Potrivit lui Rosedale, puterea de procesare necesara pentru a sustine o lume virtuala complexa este enorma, iar pana in 2017 vor fi sute de milioane de servere care vor rula lumi virtuale - un numar ce eclipseaza puternica infrastructura pe care o administreaza in prezent gigantul Google, cel mai puternic motor de cautare pe Internet.

Oficialul Linden a precizat ca a intentionat sa creeze un mediu asemanator Internetului, in care oamenii sa aiba o libertate completa, insa tehnologia si suportul hardware nu i-au permis acest lucru pana in 1999.

El a asemanat evolutia nivelului de adoptare Second Life cu inceputurile primelor companii pe Internet in 1996, cand unii intreprinzatori aveau succes online, in timp ce altii nu.

Lasand la o parte aceste urcari si scaderi ale jocului, Rosedale a mai spus ca 1,3 mil. dolari (947.729 euro) sunt cheltuilti zilnic pentru cumpararea diverselor obiecte virtuale din Second Life.

Un articol de Sabin Popescu

Integral in Ziarul Financiar