Generali Asigurari a subscris, in primul semestru al acestui an, un volum total de prime brute de 189 milioane lei, cu 41% mai mult comparativ cu aceasi perioada a anului precedent, se arata intr-un comunicat de presa al asiguratorului.

Asigurarile de viata au generat prime brute subscrise in valoare de 27,7 milioane lei, iar asigurarile generale - prime brute de 161,3 milioane lei, in crestere cu 54% si respectiv 40% fata de rezultatele obtinute in perioada similara a anului trecut.

Potrivit informatiilor transmise de asigurator, din totalul de prime brute subscrise la asigurarile de viata, 20,5 milioane lei provin din contractele individuale, iar restul de 7,2 milioane lei sunt aferente asigurarilor de grup.

Cele mai vandute tipuri de asigurari din portofoliul companiei au fost asigurarile auto, urmate de asigurarile de cladiri si continut, precum si de asigurarile de viata individuale.

“Rezultatele financiare obtinute sunt peste asteptari, avand in vedere faptul ca in primul semestru s-a realizat deja 66% din obiectivul propus pentru intreg anul 2007. De asemenea, trebuie remarcat faptul ca in aceasta perioada Generali Asigurari a obtinut profit”, a declarat Tudor Moldovan, directorul general al companiei.

In primul semestru al anului 2007, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat majorarea capitalului social al Societatii, prin aporturi in numerar, de la 50 milioane lei la 120 milioane lei, prin emiterea unui numar de 700 milioane de actiuni nominative cu o valoare nominala de 0,1 lei fiecare.

De asemenea, incepand cu 18 iunie 2007, a fost lansata o noua varianta a asigurarii auto Casco, care prevede si introducerea obligatorie a fransizei. Acesta varianta continua imbunatatirea produsului, care a inceput in martie 2007 prin introducerea claselor de risc in functie si de profilul conducatorului auto.

„De asemenea, autorizarea in luna iulie a noii societati Generali Fond de Pensii, care va administra un fond de pensii obligatorii, este o alta etapa strategica importanta de dezvoltare, ceea ce demonstreaza faptul ca in Romania exista un potential considerabil in ceea ce priveste asigurarile si serviciile financiare, iar Grupul Generali are o strategie foarte bine conturata pentru expansiunea si consolidarea pe aceasta piata”, a completat Tudor Moldovan.

Obiectivele principale ale companiei raman in continuare lansarea de noi produse de asigurare, incheierea unor noi parteneriate cu bancile, mentinerea cotei de piata si, nu in ultimul rand, imbunatatirea profitabilitatii, in concordanta cu directia de dezvoltare strategica a Grupului Generali la nivel global si regional.

Potrivit raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) privind piata asigurarilor din Romania in 2006, Generali Asigurari a subscris anul trecut prime brute in valoare de peste 298 milioane lei, cota de piata a companiei ajungand la 5,21%.

Generali Asigurari este parte a grupului international Generali, reteaua teritoriala a companiei fiind compusa din 84 de agentii. Generali Grup are 315 companii consolidate, dintre care 126 de holdinguri financiare si 113 societati de asigurare, peste 40 de milioane de clienti in intreaga lume si 66 000 de angajati.

In 2006, Generali Grup a inregistrat o cifra de afaceri de 64,5 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.