Romania este o piata "strategica" pentru grupul financiar olandez ING, foarte importanta, avand in vedere ca doar in cateva luni va ajunge la 20% din numarul total al clientilor de pensii private din Europa Centrala si de Est ai companiei.

"Piata romaneasca de pensii private este unul dintre proiectele strategice pentru noi.

Avem o fereastra de oportunitate de patru luni (intre 17 septembrie si 17 ianuarie, cand toti angajatii sub 35 de ani vor trebui sa aleaga un fond privat de pensii - n.red.), in care obiectivul este sa atragem un milion de clienti", a declarat Jacques de Vaucleroy, membru al boardului executiv al ING, responsabil de asigurari pentru Europa.

ING are circa 6 milioane de clienti in Europa Centrala, dintre care 4 milioane contributori la fondurile de pensii private si restul detinatori de polite de asigurare, deci cei un milion de clienti din Romania vor reprezenta 20% din total pe pensii private.

Vaucleroy, unul dintre cei noua membri ai Boardului executiv al ING, urmareste foarte de aproape piata autohtona in aceasta perioada. "Am fost pregatiti pentru start la 1 august, dar din pacate data a fost amanata (pentru 17 septembrie - n.red.). Sa speram ca va fi respectat noul termen", a mentionat executivul ING.

De Vaucleroy spune ca este greu de estimat cand va fi atins primul miliard de euro in active administrate pe piata romaneasca. "Spre deosebire de celelalte piete din Europa Centrala si de Est, in Romania procentajul de contributie este foarte mic, de 2% in primul an".

ING a adus pana acum la capitalul companiei de pensii peste 50 milioane de euro si mizeaza pe atragerea a 35.000 de agenti de marketing. "Vom investi multi bani in Romania. Angajamentul nostru va fi foarte puternic", a mai spus oficialul ING, fara sa dea mai multe detalii.

Integral in ziarul Financiar