Business Magazin

LCD-ul a luat fata plasmei

de     Business Magazin
Marţi, 7 august 2007, 0:00



Televizoarele cu plasma si cele cu cristale lichide au inceput sa atraga tot mai mult atentia consumatorilor romani, in special dupa eliminarea taxelor vamale la import. Deocamdata, LCD-urile sunt preferate plasmelor, dar si unele, si celelalte mai au pana sa ameninte dominatia pe piata a televizoarelor cu tub catodic.

Daca vorbim de diagonale mai mici de 100 de centimetri, utilizatorii nu prea au de ales“, raspunde scurt Ovidiu Bejan, directorul de vanzari si marketing al Genco, distribuitor Samsung in Romania, lasand de inteles ca optiunea in acest caz o reprezinta televizoarele cu cristale lichide (LCD), intrucat diagonala televizoarelor cu plasma porneste de la 94 de centimetri.

„Plasmele au costuri de fabricatie extrem de ridicate comparativ cu LCD-urile, ceea ce nu justifica gama cu diagonale sub aceasta dimensiune“, spune Bejan.

In schimb, oferta pe segmentul televizoarelor cu cristale lichide, care se pot usor adapta unui living sau unui dormitor de apartament nu prea spatios, este destul de variata la capitolul diagonale, plecand de la 48 de centimetri si ajungand la 58, 66 sau 81 de centimetri.

Daca se pune si problema determinarii unei diagonale optime in functie de spatiul din living, distanta dintre canapea si televizor ar trebui sa fie de cel putin 3 ori mai mare decat diagonala televizorului, „ideal fiind multiplicatorul 5, astfel incat plasma sau LCD-ul sa aiba o pozitionare buna in living si sa poata permite o vizionare de calitate a filmelor sau emisiunilor de televiziune“, conform lui Bejan.

„Ponderea neta a vanzarilor este in favoarea televizoarelor LCD, care reprezinta 80% din totalul pietei, restul de 20% apartinand televizoarelor cu plasma, iar aceasta tendinta nu este una doar la nivel local“, spune Bobby Durbac, director de marketing in cadrul BenQ Romania.

„In ultima perioada, cristalele lichide au luat avans in toata lumea, datorita cresterii diagonalelor si tehnologiei din ce in ce mai avansate.

LCD-urile se pozitioneaza pe piata ca echipamente potrivite atat pentru uz casnic, cat si pentru mediul business.“ Traian Cristea, directorul general al PCFun, magazin online care comercializeaza electronice, are chiar o estimare mai indrazneata, conform careia, dupa un scurt varf al cererii de plasme la sfarsitul anului trecut, acum LCD-urile ar detine 90% din piata televizoarelor cu ecran plat.
Integral in Business Magazin

de Anca Arsene






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


79 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by