„Veniturile din exploatare pe primul semestru prezinta o crestere de 10% fata semestrul I al anului 2006, cheltuielile de exploatare fiind cu 2% mai mari.

Pierderea prezinta o scadere de 13 ori fata de aceeasi perioada a anului trecut“, spune compania. Nivelul pierderilor inregistrate de compania nationala nu a fost dezvaluit de reprezentantii companiei.

Informatia va fi disponibila la finele acestei luni, cind rezultatele, estimative deocamdata, vor fi facute publice.

Cresterea veniturilor si scaderea pierderilor inregistrate au rezultat in urma unei majorari a numarului de pasageri transportati si a cresterii incarcarii aeronavelor.

Potrivit datelor oficiale, zborurile cu cel mai mare grad de incarcare au fost cele spre Tel Aviv, Dubai, Frankfurt, Madrid, Londra si Salonic, iar pe rutele interne, cele spre Cluj, Oradea, Timisoara si Iasi.

Pe toate aceste rute, incarcarea aeronavelor s-a situat intre 70 si 80%, peste limita minima care asigura profitabilitatea unui zbor.

Rezultatele Tarom pe primele sase luni pot fi considerate un indiciu de ameliorare a activitatii companiei, iar existenta unor pierderi nu semnifica neaparat ca acestea vor fi inregistrate pe tot anul. „Primele sase luni din an sint cele mai slabe deoarece de abia din lunile mai-iunie activitatea unei companii aeriene incepe sa-si revina.

La momentul la care se face calculul, nu toate veniturile pe primul semestru sint inregistrate“, spune Gabriel Dumitrescu, fost director general al companiei. Ceea ce conteaza este faptul ca Tarom a reusit sa atraga o buna parte din cresterea pietei datorata aderarii la Uniunea Europeana.

Anul trecut, compania a inregistrat un profit minim de 1,6 milioane de euro, datorita rezultatelor pozitive din activitatea externa. Pe rutele interne, Tarom a mers in pierdere.

In primele sase luni ale acestui an insa, activitatea pe intern a inregistrat un reviriment: 169.000 de pasageri transportati fata de doar 119.000 in primul semestru din 2006, dupa cum ne-a declarat Sorin Georgescu, directorul de marketing al companiei.

Integral in Cotidianul