Situatia cea mai grava este in sectorul feroviar (cu toate ca si pilotii de la companiile aeriene germane LTU si DBA au fost luni intr-o prima greva de avertisment), mai exact la compania detinuta de stat Deutsche Bahn (DB- AG),

unde mecanicii de locomotive intentioneaza sa declanseze o greva generala, avand in vedere ca nu au reusit sa se inteleaga cu patronatul asupra unei noi grile salariale.

Astfel, nemultumirile acestora sunt legate de faptul ca, in prezent, un mecanic german castiga aproximativ 1.800 de euro, cu mult mai putin decat colegii lui de breasla din Europa.

In Olanda, spre exemplu, salariul lunar este de 2.420 de euro, in Spania- 3.140 de euro, in timp ce in Elvetia remuneratia ajunge chiar la 4.800 de euro!

Luand act de cererile angajatilor, unul dintre principalele sindicate ale mecanicilor de tren, mai exact GDL, a cerut DB- AG o majorare salariala cu 25 procente, de la 1.970 euro la 2.500 euro.

Numai ca directorul DB- AG, Hartmut Mendorn, nu s-a lasat catusi de putin impresionat de revendicarile salariale ale mecanicilor si chiar i-a acuzat ca va lua masuri impotriva lor, daca vor pune in pericol siguranta pasagerilor prin intermediul grevei.

Drept replica, aproape 96% din cei 12.000 de membri ai sindicatului GDL au votat in favoarea organizarii unei greve, liderul sindical Manfred Schell anuntand ca urmatorul pas va fi acela de a decide cand, unde si la ce scara ea se va produce.

Un articol de M.T.

Integral in Gandul