In goana lor pentru acapararea unor felii cat mai mari pe marile piete aflate in plina expansiune din Asia, constructorii cauta sa incheie aliante cu producatori de la fata locului. Astfel, FIAT a anuntat incheierea unui parteneriat cu Chery Automobile, care prevede furnizarea de catre producatorul chinez a peste 100.000 motoare pe an, pentru FIAT.

Chery va fabrica motoare de 1,6 si 1,8 litri ce nu vor fi produse doar in China. Parteneriatul vine in contextual in care colaborarea cu Nanjing Automobile nu l-a ajutat pe FIAT sa-si consolideze pozitia pe piata chineza, spre deosebire de concurentii sai Volkswagen sau General Motors.

Targetul FIAT este de a vinde 300.000 de unitati anual pana in 2010, insa pana acum volumul atins este de doar 31.300, pe 2006, adica de opt ori mai putin decat Volkswagen.

La randul lor, francezii de la Renault s-au inteles cu producatorul indian Bajaj Auto. Acesta va dezvolta un motor pentru un viitor model Renault de clasa mica. Bajaj este al doilea producator indian de motociclete din India, tara in care Renault a demarat deja cooperarea cu producatorul de automobile Mahindra & Mahindra, pentru Logan.

Tandemul Renault - Bajaj si-a propus sa produca impreuna un automobil de doar 3.000 de dolari, care ar urma sa fie principalul concurent al celor de la Tata Motors, care au anuntat lansarea unui model care va costa doar 2.000 de dolari.