Tranzactia derulata intre Petrom si MOL Romania, in urma careia firma ungara a pierdut 19 benzinarii, s-a reflectat asupra vanzarilor de combustibil ale MOL Romania, care au scazut cu 3,8% in primul semestru al anului curent.

Potrivit raportului semestrial al grupului MOL, ungurii au pierdut 1,2% din cota de piata detinuta in Romania, market share-ul ajungand la valoarea de 11,7%. Volumele totale din retail ale grupului MOL au scazut cu 0,4% in primele sase luni ale acestui an, pe fondul scaderii vanzarilor de combustibili in Romania cu aproape 4%.

Totodata, vanzarile de motorina au inregistrat o crestere de 9,1% in intervalul ianuarie-iunie 2006, fata de perioada echivalenta a anului trecut, insa vanzarile de benzina au scazut cu 19,2%. Totusi, vanzarile medii pentru fiecare benzinarie au urcat cu 11,4% in prima jumatate a acestui an fata de acelasi interval al anului trecut, datorita eficientei mai mari a retelei.

Afacerile au scazut cu 7%

"Eficientizarea retelei de statii de carburanti MOL Romania, precum si swap-ul realizat cu Petrom, in cadrul caruia MOL a vandut catre Petrom 30 de statii si a cumparat 11, a condus la o reducere a cifrei de afaceri cu 7% in primul semestru al anului 2007, comparativ cu aceeasi perioada din 2006", se arata intr-un comunicat remis de MOL Romania.

Valoarea afacerilor OMV Romania a atins, astfel, 255 de milioane de euro. Eficientizarea retelei a condus insa la o crestere de 6% a profitului net.

Pentru anul 2007, MOL Romania si-a bugetat o suma de 15,4 milioane de euro care va fi destinata investitiilor. Banii vor fi alocati extinderii retelei de benzinarii cu 9 statii, atat prin investitii greenfield, cat si prin achizitii. In momentul de fata, MOL ocupa locul al patrulea, dupa numarul de benzinarii, in urma Petrom, Lukoil si Rompetrol.

La sfarsitul lunii mai, Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania, declara ca MOL vrea sa cumpere in acest an, de pe piata romaneasca, mai multe benzinarii particulare si nu exclude achizitia unei retele de statii, care sa ajute firma sa-si urce cota de piata din Romania la 20%.

Zsolt Szalay a mai afirmat ca societatea tinteste in acelasi timp si cresterea eficientei benzinariilor si a subliniat ca vanzarile de carburanti per statie au sporit cu 11,4% in primele trei luni din 2007, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Totodata, MOL spune ca va investi in Romania peste 23 milioane de euro, in 2007 si 2008, pentru optimizarea retelei de distributie, prin achizitionarea si/sau construirea a cel putin 15 noi benzinarii.

Integral in Curierul National

de Liviu Florea