Drumul Bucuresti-Cluj trece prin iadul soferilor si raiul incompetentei

de Cristian Covaci     HotNews.ro
Vineri, 10 august 2007, 0:00


In plin sezon turistic, unul din cele mai importante drumuri ce leaga sudul de nord-vestul Romaniei este paralizat de constructii. Sapte santiere pe drumul Bucuresti-Cluj fac drumul mai lung cu cateva zeci de minute iar in zilele de week-end, aglomeratia si cozile de la semafoare pot adauga chiar doua ore timpul normal de calatorie. Situatia e departe de a fi rezolvata.

Harta lucrarilor (click pentru zoom)
foto: rovt.ro

Primul obstacol al soferului ce merge la Cluj e faimosul kilometru 36 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti. La doar un an dupa ce acel tronson a fost reabilitat si garantat de constructor pentru trei ani de zile, o noua lucrare se afla in plina desfasurare in acea zona.

Podul ce traverseaza raul Arges este acum suspus unui proces de reparatii.

Absurdul situatiei consta in faptul ca oficialii de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR) stiau inca din 2005 de necesitatea consolidarii podului.

Intr-un raspuns formulat la o solicitare inaintata de HotNews.ro, oficialii CNADNR precizeaza ca “lucrarea Reparatii pod pe A1 km 36+266 peste raul Arges la Podereni, este cuprinsa in lista de obiective calamitate in anul 2005. Acesta pozitie, respectiv kilometrul 36+266 NU a fost prinsa in reabilitarea executata in anul 2006”.

Bucuretsi-Pitetsi, un santier etern/Rompres

La lucrarile de anul trecut, traficul pe autostrada a fost paralizat timp de cateva luni. Acum, oficialii de la CNADNR declara ca situatia va dura patru luni de zile.

„Lucrarile vor dura patru luni, doua luni va fi inchis sensul de mers de la Pitesti la Bucuresti si doua luni va fi inchis celalalt sens“.

Reabilitarea de anul trecut a costat Guvernul romaniei 31 de milioane de euro si a fost executata de consortiul PA&CO International SRL , Euroconstruct Trading 98 SRL si Search Corporation SRL.

Anul acesta, costul reabilitarii podului este tinut secret.

“Conform legislatiei in vigoare si a prevederilor contractuale, Clauza 8, punctul 8.1 si 8.2 aceste valori sunt confidentiale”, se mai arata in raspunsul CNADNR

[c:1:d]Pe o distanta de cateva sute de metri circulatia se desfasoara pe doar 2 benzi, timpul de asteptare, in special in zilele de week-end, depsind o jumatate de ora.

Daca iesi cu bine din Pitesti, urmatoarea oprire neprogramata va avea loc in comuna Zamfiresti, unde circulatia, pe un tronson de cateva sute de metri, se desfasoara pe un singur fir. Nu iesi bine din Zamfiresti si dai de Cotmeana.

Si aici, drumul national se afla in lucru din cauza unor alunecari de teren ce au avut loc la inceputul lunii iulie.

Contactati de HotNews, dispecerii de la CNADNR au declarat ca nu se stie cat vor mai dura lucrarile si nici stadiul in care se afla acestea.


Dupa Cotmeana drumul e liber insa numai pana la intrarea in Ramnicu Valcea, unde lucrarile intinse pe cateva sute de metri obliga soferii sa circule doar pe un singur sens de mers.

Treci de Valcea, intri pe Valea Oltului, unde se efectueaza lucrari de reabilitare a unui pod. Se circula pe un singur sens, prioritatea fiind stabilita prin semafor. Incepute in luna aprilie 2007, lucrarile vor fi finalizata in martie anul viitor.

Al saselea obstacol e intalnit langa localitatea Miraslau, judetul Alba. Podul rutier ce traverseaza paraul Valea Miraslaului a fost rupt tot la inceputul lunii iulie insa lucrarile de reparare vor incepe abia in luna septembrie.

Timpul indelungat este justificat prin procedurile de selectare a constructorului precum si prin dificultatea sporita a interventiilor necesare.

La scurta distanta, apare ultimul jalon. La intrarea in localitatea Unirea se asfalteaza, intr-un ritm destul de rapid. Pama la finalizarea lucrarilor soferii trebuie sa se lupte pentru cucerirea unui singur sens.

Mesaje primite de la cititori:

Onesti-Adjud
Mihai Iancovici

1. Traficul se desfasoara cu greutate pe tronsonul "Brasov- Sercaia" din cauza lucrarilor de reabilitare a DN 1. Circulati cu atentie pentru a evita vreun defect al automobilului,din cauza diferentelor de nivel al asfaltului. Reduceti viteza,respectati semnele de circulatie provizorii. O zi buna !!!!!!
RAFFY.....

2. Si soseaua Onesti-Adjud arata groaznic!
Mihai Iancovici

3. Pe drumul european E 81 Zalau - Cluj Napoca se efectueaza lucrari de reparatii la covorul asfaltic (pe sensul de mers dinspre Zalau spre Cluj) in localitatile Mera si Mihaesti ( jud. Cluj). Circulatia se desfasoara pe un singur sens; intre localitatile Topa Mica si Sanpaul, acelasi drum E 81 se consolideaza cu griblura;








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


3768 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    epeen enlargement (Vineri, 10 august 2007, 17:23)

    cetateanu [anonim]

    Sunteti extraordinari.
    Capra e plina de raie dar tot tine coada sus.
    Daca nu se repara drumurile sau nu sunt bine semnalizate lucrarile, pac un articol pe tema asta. Daca sunt semnalizate pac un articol pe tema asta. Presa din romania prezinta orice chichita in tente negativiste in 99% din cazuri. Ultima data cand am deschis televizorul era pe antena 1 la observator. Duduia respectiva era revolatat ca in nush ce localitate nush ce conducta de gaz s-a fisurat si echipa de interventie a avut nevoie de 3 ore sa fixeze problema. Parca traiti in alta lume. Nu aveti simtul realitatii nici cat e negru sub unghie. 90% din asa zisii ziaristi se cred dumnezei .... v-ai dar cum si-a permis basescu (nu ca as agrea personaju) sa ii zmulga la dudia respectiva telefonul. Sincer as fi facut la fel, poate chiar mai rau. Ce dreacu tre voi sa va bagati peste tot ... Inainte de 89 era securitatea care vroia sa stie tot .... acu sunt ziaristii ....

    In legatura cu acest articol, acu 1 saptamana am facut drumul constanta - cluj napoca, in exact 9 ore cu opriri etc. 9 ore pentru 700 km nu cred ca e mult, avand in vedere ca doar 300 sunt pe autostrada. Nu va inteleg problema domnule reporter. Ma mir cum de nu s-a plans presa ca sunt 40 de grade in bucuresti , trebuiau sa dea vine pe guvern si politicieni si pe oamenii care au mai multi bani ca si ziaristii... ca de doar voi sunteti dumnezeu ... voi sunteti ingineri in constructii, economisti , doctori ... va pricepeti la toate. hai pa si mai multa demagogie va rog, pentru ca denota coeficientul vostru de inteligenta.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu sunt pedepse... (Vineri, 10 august 2007, 17:24)

    cata [anonim]

    Dupa parerea mea cand alegi o societate sa faca un drum ... o pui sa dea intai o proba...sa faca 300 de metri din drum...apoi o testezi...vii tu utilaje grele, platesti 2-3 firme chiar concurente sa analizeze calitatea...etc. Si apoi faci contract pentru tot drumul. Daca la sfarsit drumul nu seamana cu proba nu dai banii. Asa se face... De unde apar tot atatea contracte dubioase...nici nu stii cat costa nici cine face drumul...de ce este permis asa ceva...de ce nu sunt in inchisoare cei care semneaza asa contracte...ministrul transporturilor, primi ministru...
  • 0 (0 voturi)    
    ati uitat sibiul (Vineri, 10 august 2007, 17:27)

    sibiu [anonim]

    acea centura celebra care se tot construieste de catre guvern....
  • 0 (0 voturi)    
    Starea drumurilor din tara (Vineri, 10 august 2007, 17:37)

    Adi [anonim]

    Informatii despre starea drumurilor din Romania (cate s-au adunat pana acum): pe http://www.infodrumuri.ro
    Comentati si dati date despre drumurile pe care ati mers pe blogul InfoDrumuri la adresa http://infodrumuri.blogspot.com
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi si raportul SAR (Vineri, 10 august 2007, 17:40)

    Georgica [anonim]

    acum o saptamana publicati raportul unei organizatii anonime, SAR, privind necesitatea (sau nu) de autostrazi in Romania. Dragilor, Germania era plina de autostrazi de pe vremea lui Hitler, cand o masina era un super lux. Doar cine e orb nu vede ca traficul infernal de masini si TIR-uri justifica pe deplin autostrazi spre Arad, Cluj si nordul Moldovei. In Austria, Ungaria, Franta si Italia se fac super-bani din exploatarea autostrazilor datorita taxelor care se platesc pentru utilizare, in conditiile in care toata lumea e multumita de viteza de deplasare si de confortul oferit de acestea. O sa ajungem la un blocaj economic numai datorita blocajului rutier, atat in Bucuresti cat si pe minunatele drumuri ale patriei, concepute in 1960 pentru circulatia catorva mii de Dacia 1100 cu 70 km/h.
  • 0 (0 voturi)    
    E vina noastra (Vineri, 10 august 2007, 19:08)

    bucuresti-marea copsa mica [anonim]

    E vina noastra ca acceptam sa fim bataia de joc a acestor mari "politicieni", "drumari",etc , oameni care s-au imbogatit din fiecare drum la care au furat materiale si fiecare noua lucrare pe care au executat-o prost stiind ca nu vor fi penalizati si vor mai avea de lucru si data viitoare.
    In primul rand cred ca e nevoie din ce in ce mai mare ca toate problemele rutiere sa fie mediatizate si sa se mentina o presiune publica puternica pt ca numai asa se rezolva ceva in tara asta, desi sunt dese cazurile in care mediatizarea e in van.

    E o rusine ca in 17 ani de la comunism sa construesti ceva atat de irelevant in comparatie cu nevoile oamenilor care te-au votat si implicit te-au lasat sa furi tot ce s-a putut.

    Clasa politica din ziua de azi e plina de paraziti si de hoti iar ideea de politica se rezuma la a mintii cat mai frumos pentru a-ti ascunde propiile interese.
  • 0 (0 voturi)    
    6-7 ore (Vineri, 10 august 2007, 19:45)

    paul [anonim]

    nu va mai plingeti, ca bistrita-suceava (204km) se fac in 6-7 ore
  • 0 (0 voturi)    
    @1 (Vineri, 10 august 2007, 19:58)

    farfuridi [anonim]

    ba esti un redus mintal dak spui asa ceva despre presa din romania,nu ai avut cum sa faci 700 de km in9 ore inseamna ca ai scos o medie de 77 de km pe ora ar fi tb sa mergi mereu cu 120 si nici atunci la afurisitul ala de pod de pe arges am stat o ora ,si am mai stat pe valea oltului suficient si in sibiu e nenorocire plus ca in constanta si eforie N a fost criminal ,da eu am circulat civilizat precum mataluta ,parca vad ca ai audi cu aer conditionat si lasi geamurile deschise sa se auda manelele,rusine
  • 0 (0 voturi)    
    Hm ... (Vineri, 10 august 2007, 22:23)

    duffy duck [anonim]

    A tranzitat cineva pe ruta Brasov - Sfantu Gheorghe? E beton! (sfaramat)
  • 0 (0 voturi)    
    prea multe comentarii care nu isi au rostul (Sâmbătă, 11 august 2007, 0:17)

    C_C [anonim]

    Oameni buni, orice stire s-ar da va legati de clasa politica.
    Clasa politica e asa cum e ea, o ceata de maimute lenese.

    Este o problema si cu asfaltarea strazilor. Dar voi cand vreti sa asfaltam strazile astea?
    Pe canicula nu se poate, ca ar fi moarte de om sa mai lucrezi cu bitum fierbinte; cu 40 de grade la umbra ar rezulta mai mult de 100 de grade pe astfalt. Pe timp de ploaie nu se poate asfalta ca nu face priza buna. Cand e prielnica vremea atunci trebuie asfaltat.

    Parerea mea ar fi sa nu mai dati stiri de genul: " In plin sezon....." . Tot timpul e sezon pe strazile astea, nu numai cand plecam in concediu si ni se pare grozav cand vedem atatea utilaje care "incurca traficul".
  • 0 (0 voturi)    
    mostenirea (Sâmbătă, 11 august 2007, 7:52)

    rasputin [anonim]

    E BINE. Cred ca stiti ca nu avem o lege a investitiilor. Legea nr.9 din perioada anterioara rev. a fost abrogata printre primele si s-a bagat ceva reglementari in legea/hotararea privind achizitiile publice.
    Baieti destepti stiu de ce. Si mai stiu si ca proiectarea poate fi 10% din valoarea lucrarii.
    Deci sa nu ne miram. Cine trebuie cunoaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Cetateanu Inteligentul @1 (Sâmbătă, 11 august 2007, 9:32)

    S,olea [anonim]

    Se pare ca esti ori primul ministru ori ministrul transporturilor sau unul din acei hoti care fac afaceri cu asfalt pt. ca din ce ai scris denota prostia, incompetenta si tupeul primilor 2 sau ai probleme de constiinta si te macina ca vei ajunge in IAD la cate blesteme ai primit de la soferi si rudele celor morti din cauza asfaltului prost pe care l-ai turnat . Ziaristul se refera la problema incometentei , deoarece se putea face asfaltarea in extra sezon , iar daca tu ai facut 9 ore pe acel trseu inseamna ca ai mers cu 250 km / ora in cei 300 de km [ probabil ca ai un Ferari ] iar restul de 400 i-ai facut in 7 ore si 55 de minute.
  • 0 (0 voturi)    
    Drumuri rele rau (Sâmbătă, 11 august 2007, 9:54)

    M [anonim]

    Am fost in concediu in Croatia. Cu masina.
    Croatii au niste autostrazi de intepenesti!
    Am venit intr-o singura zi de la Zagreb pana la Bucuresti.
    1000km din care 600km pe autostrazi.
    In Romania a fost crunt! De la Pitesti la Drobeta Turnu Severin ai toate sansele sa mori de o mie de ori din cauza drumurilor proaste si marcate aiurea.

    Ma intreb: oare impertinentul ala de ministru al transporturilor (care alta treaba nu are decat sa opreasca autostrazile pornite de Berceanu - vezi Bucuresti - Ploiesti!) impreuna cu bunul lui prieten Tariceanu (care fac exercitii de imagine la podurile de la Baneasa, care trebuiau sa fie gata de acum 6 luni) oare acesti oameni nu stiu care e situatia in aceasta parte a tarii?
    Oare nu-si dau seama ca fara o autostrada Bucuresti - Drobeta Turnu Severin - Timisoara SV tarii va ramane mult innapoiat?

    Inca un sfat: evitati drumul Calafat - Drobeta Turnu Severin (DN56A) este absolut zdrente!
  • 0 (0 voturi)    
    drumul buc (Sâmbătă, 11 august 2007, 10:42)

    bibi [anonim]

    Poate nu stiti ca atunci cand ploua .lucrarile la autostrada se opresc. Atunci ce mai astepti de la lucrarile de la drumurile nationale????
  • 0 (0 voturi)    
    fenomenal ! (Sâmbătă, 11 august 2007, 11:10)

    Liviu [anonim]

    Domnilor, dar este fenomenal, starea drumurilor este jalnica. Mai sunt si lucrari pe tronsoanele importante , de ce nu se fac aceste lucrari primavara , toamna , si chiar iarna...ca doar iarna la noi acuma este blinda. Incep vacantele , multi merg in concedii, si tot acuma se lucreaza pe drumurile importate si supraaglomerate. Stiti ceva? La noi toate4 drumurile trec prin sate, comune si orase.....in Occident toate drumurile sunt in afara localitatiilor si sunt construite autobenzi , daca vrei sa intri in oras , iesi de pe autobanda si te directionezi spre acel oras. Adevarul? Infrastructura soselelor este subdimensionata fata de numarul mare al masinilor! si daca mai socotim si lucrarile care se fac in plin sezon....vedeti ce se intimpla! Numai la noi se intimpla asa ceva.....Traiasca ministrul incompetent al transportului!
  • 0 (0 voturi)    
    fenomenal ! (Sâmbătă, 11 august 2007, 11:10)

    Liviu [anonim]

    Domnilor, dar este fenomenal, starea drumurilor este jalnica. Mai sunt si lucrari pe tronsoanele importante , de ce nu se fac aceste lucrari primavara , toamna , si chiar iarna...ca doar iarna la noi acuma este blinda. Incep vacantele , multi merg in concedii, si tot acuma se lucreaza pe drumurile importate si supraaglomerate. Stiti ceva? La noi toate drumurile trec prin sate, comune si orase.....in Occident toate drumurile sunt in afara localitatiilor si sunt construite autobenzi , daca vrei sa intri in oras , iesi de pe autobanda si te directionezi spre acel oras. Adevarul? Infrastructura soselelor este subdimensionata fata de numarul mare al masinilor! si daca mai socotim si lucrarile care se fac in plin sezon....vedeti ce se intimpla! Numai la noi se intimpla asa ceva.....Traiasca ministrul incompetent al transportului!
  • 0 (0 voturi)    
    @ 9 (Sâmbătă, 11 august 2007, 11:43)

    Claude [anonim]

    De drumul ala sa se ocupe minoritarii nostri care se cer mai nou autonomi...Sa puna mina si sa refaca drumul , sa nu mai stea la "mila" Bucurestiului. Numai de afaceri cu lemn le e gindul....
  • 0 (0 voturi)    
    CE explicatie e ? (Sâmbătă, 11 august 2007, 13:04)

    rrr [anonim]

    Noi (poporul votant ) angajam pe cineva (guvernul-parlamentul, ) sa gestioneze (pe banii nostri-din impozite) administrarea tarii.
    Pe langa faptul ca o fac foarte prost, mai au tupeul sa introduca si clauze de confidentialitate privind folosirea banilor !!?
    Chiar e posibil ? Nu cred !!
  • 0 (0 voturi)    
    UNDE sunt banii pe vigneta si impozit auto (Sâmbătă, 11 august 2007, 18:23)

    mihail [anonim]

    Stimati concetateni, spunet ca sunteti o tara democratica de 17 ani de zile incoace. Unde va sunt banii pe taxele de impozit auto, vigneta si taxa de drum in romanica. Daca sunteti o tara democratica cum va place sa va numiti, dece nu trageti pe cei de sus la raspundere. Noi platim impozitele, taxele etc., intr-o tara cu democratie salariatii statului trebuie sa stea la dispozitia celui care plateste contributia. De ce nu mergem pe strazi si sa cerem justificarea contributiei. Vorbim numai de coruptie, dar dupa parerea multora suntem toti corupti.
  • 0 (0 voturi)    
    giurgiu (Sâmbătă, 11 august 2007, 23:18)

    catalin [anonim]

    eu am o mostenire,o casuta cei drept cam darapanata+700 mp in Greaca, jud. Giurgiu.....ce vreau sa punctez....am fost de 3 ori acolo dar mi-am rupt efectiv Dacia si mi-am luat si amenda de la Garcea dupa ce am iesit cu toba terci dintre gropi....drumul normal are 60 km,dar de cand intru din Frumusani pe un DJ zici ca intri in Irakul bombardat,nu am crezut ca poate exista asa ceva....asa ca acum m-am mai dus o data dar pe ocolite ca DN 5 arata destul de bine si pe urma un DJ acceptabil.....fac 30 de km in plu....asa ca f**k mostenirea; cred ca vand.....si era asa de frumos acolo.....
  • 0 (0 voturi)    
    bani publici confidentiali? (Sâmbătă, 11 august 2007, 23:46)

    clujean [anonim]

    cum isi poate permite cineva sa semneze un contract public cu clauze de confidentialitate? orice firma care cere asta ar trebui exclusa definitiv de la licitatii! de ce? pt ca aceasta confidentialiate este, 100%, semn ca se da spaga, deci lucrarile nu vor fi de buna calitate! trebuie inceputa o campanie masiva de interzicere a oricarei confidentialitati cand e vorba de bani publici!!!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by