Dintre producatorii auto, cea mai semnificativa crestere a inregistrat-o Toyota cu 15%, dar cea mai mare a fost consemnata la Audi cu 17%.

Spunem ca Toyota a inregistrat cea mai semnificativa crestere pentru ca se afla in primii 10, pe pozitia a 6-a, si pentru ca este primul dintre producatorii auto. Astfel, primul producator auto la nivel mondial, se gaseste si in fruntea listei ca valoare de brand, suma la care este estimata ajungand la 32 de miliarde de dolari.

Diferenta fata de locul doi, dintre brandurile auto, este importanta. Mercedes ocupa locul 10 la general si locul 2 printre marcile auto cu o valoare de brand de 23 de miliarde de dolari.

Studiul a consemnat o crestere importanta pentru cei de la BMW. Bavarezii au fost prezentati ca un exemplu pentru succesul valorii de brand, reusind sa-si mentina trendul ascendent. Japonezii revin in clasamentul marcilor auto cu Honda, pozitionata pe locul 19 la general.

Daca BMW are o valoare de brand de 21 de miliade de dolari si Honda o valoare de brand de 19 miliarde de dolari, urmatoarea marca din clasamentul auto, Ford abia ajunge in 2007 la o valoare de 8 miliarde de dolari. Observam ca intre locul 4 si 5 exista o prapastie considerabila.

Dintre marcile auto aflate in top 100, Ford este singura care a intregistrat o scadere semnificativa, de circa 19 procente, fiind expusa ca exemplu negativ in ceea ce priveste eforturile pentru imbunatirea valorii de brand. Urmatoarele locuri in clasamentul auto sunt ocupate de VW si Audi, cu cate 6,5 respectiv 4,8 miliarde, valoare de brand.

In mod surprinzator, coreeenii de la Hyundai ocupa un onorabil loc 8 in clasamentul auto si un loc 72 la general cu o valoare de brand de 4,4 miliarde dolari. Hyundai este urmata la general indeaproape de Porsche. Top 10 auto este incheiat de Lexus, divizia de lux de la Toyota, care ocupa locul 91 la general si prezinta o valoare de 3,3 miliarde de dolari.

In top 100 al marcilor se mai gaseste un producator auto. Este vorba despre Nissan, care se afla in picaj si care ocupa locul 98 la general.

integral in Automarket