Coca-Cola este cel mai valoros brand la nivel mondial, fiind urmat de Microsoft si de IBM, se arata intr-un studiu realizat de compania americana de consultanta Interbrand si revista Business Week, potrivit paginii de internet a The Money Channel. Studiul, numit "Top 100 Global Brands", arata ca din primele zece marci, sapte sunt americane.

Singurele branduri europene din top 10 sunt Nokia si Mercedes. Toyota isi face si ea loc in top 10, dupa ce in 2003 ocupa locul 11.

Europa se afla in Top 100 Global Brands cu masinile germane, marcile franceze L’Oreal, Chanel si Danone sau cu brandurile italiene de lux Gucci si Prada. De asemenea, Elvetia se regaseste in top 100 cu Nescafe, UBS, Nestle si Rolex, Marea Britanie, cu HSBC, Reuters, BP, Smirnoff si Shell, Olanda, cu Philips si ING, iar Suedia cu IKEA.

Primul brand in clasament, Coca-Cola, inregistreaza in acest an o valoare de 65,324 miliarde de dolari, cu 3% mai mica decat in 2006.

Cea mai bine cotata companie din afara Statelor Unite este producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, care s-a situat pe locul cinci, cu o valoare de 33,69 miliarde de dolari.

Cele mai mari cresteri ale valorii afacerii au inregistrat-o companii precum Google, cu un avans de 44% fata de anul trecut, urmat de brandul spaniol Zara. Pe a treia pozitie se afla Apple, cu o crestere a valorii brandului de 21 %, datorita noului iPhone.

Ford, Gap, Kodak si Pizza Hut au coborat in acest an in clasamentul brandurilor.