Piata mondiala de publicitate va creste cu 6% in acest an, pana la 433 miliarde dolari si cu 7% in 2008 pana la valoarea de 462 miliarde dolari, potrivit ultimului studiu “This year, next year”, realizat de catre GroupM, cel mai mare grup de media din lume, citat de iann pe blogul sau.

In Noua Europa, piata de publicitate va creste cu 20% pana la 19 miliarde dolari, mai mult decat in America Latina, cea mai mare parte a veniturilor revenind Rusiei, care ocupa locul 12 mondial, ca si piata.

La nivel mondial, TV-ul va atrage jumatate din venituri, interesant desi internetul inregistreaza pe multe piete cresteri mari procentuale el va scadea global de la 32% in 2006 la 28% in 2008, in schimb vor creste veniturile din sponsorship.

Rusia va atrage anul acesta 8,4 miliarde de dolari [+ 26%] si va avea o crestere estimata de 21% in 2008 urmand ca in 2009 sa patrunda in top 5 european si sa detroneze spania ca si piata de publicitate. anul acesta spre tv vor merge jumatate din bani [4,2 miliarde $] apoi 16,7% pe outdoor, 15,4% in presa scrisa [ziare si reviste], 5,1% pe radioul iar 3,9% pe internet. GroupM reuneste agentiile de media MindShare, Mediaedge:cia, MediaCom si Maxus.