Analiza HotNews.ro

Autostrada Soarelui cu benzina si sandvisuri. Poate din 2008

de     HotNews.ro
Miercuri, 15 august 2007, 0:00


Panouri electronice decorative
Foto: C.C./HotNews.ro

Serviciile de intretine si spatiile de servicii vor fi scoase la licitatie, cel mai devreme, in 2008. Abia atunci ar putea fi Autostrada Soarelui intretinuta profesionist, cu tot ce inseamna aceasta: de la asfalt, indicatoare, marcaje si sisteme de comunicatii pana la toalete ingrijite, restaurante si benzinarii.


Informatia pe scurt:

• Ani de zile, statul a dovedit ca nu se poate ocupa de intretinerea autostrazilor.
• In cazul „Autostrada Soarelui”, desi necesitau sume infime raportat la costul constructiei (care va ajunge aproape de 1 miliard de euro), intretinerea si spatiile de servicii lipsesc cu desavarsire.
[c:1:d]• Au esuat mai multe licitatii, astfel ca, desi nu au putut gestiona ruta, reprezentantii CNADNR nici nu au predat stafeta unei firme private.
• Pentru 2007, reprezentantii Companiei de Autostrazi sustin ca nu au primit nici un leu pentru intretinerea celor doua autostrazi.


Oficiali din Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) spun ca va fi platita o firme pentru intretinere, in cadrul unui plan pe 4 ani, cu bani de la bugetul de stat (cateva zeci de milioane de euro anual).

Situatia spatiilor de servicii (benzinarii, moteluri, restaurante) e neclara: fie vor fi scoase separat la licitatie (firmele interesate sa le valorifice urmand sa plateasca pentru ele), fie vor fi concesionate tot companiei care preia intretinerea (si care le-ar putea le inchiria mai departe celor interesati), afirma surse din CNADNR.

Avantaj firmele straine

Acestea sunt liniile planului la care lucreaza compania de consultanta WS Atkins, angajata de CNADNR pentru a intocmi contractele, pe care trebuie sa le prezinte pana in primavara anului viitor, a declarat pentru HotNews Florin Dascalu, seful Directiei Intretinere si Administrare din CNADNR, aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Guvernul a aprobat, recent, un memorandum pentru concesionarea constructiilor si serviciilor de administrare si intretinere a autostrazilor unei firme private specializate. Anuntul de licitatie se va da pana la sfarsitul acestui an, iar licitatia va avea loc in primavara, conform oficialilor Ministerului Transporturilor.

Proiectul va reveni unei firme care a mai administrat autostrazi. “Fiind primul proiect pe intretinere din Romania, rezulta ca ar avea mai multe sanse firmele straine”, spune Dascalu.

In cazul intretinerii propriu-zise lucrurile sunt mai clare decat in cel al spatiilor: Consiliul de Administratie al CNADNR a aprobat, recent, achizitia intretinere, paza, salubrizare, refacerea sistemelor de comunicatii, conform lui Florin Dascalu.

Aceleasi probleme si in cazul autostrazii Bucuresti-Pitesti. Cele doua rute insumeaza 226 de kilometri, pentru a caror intretinere CNADNR estimeaza un necesar de 50 de milioane de euro anual.

Proiectul “Sedusa si abandonata”

Unul dintre telefoanele de urgenta nu a functionat
Foto: C.C/HotNews.ro

  • Ani intregi, statul a dovedit ca nu se poate ocupa de intretinerea autostrazilor. In cazul „Autostrada Soarelui”, desi necesitau sume infime raportat la costul constructiei (care va ajunge aproape de 1 miliard de euro), intretinerea si spatiile de servicii lipsesc cu desavarsire.

    Au esuat mai multe licitatii, astfel ca, desi nu au putut gestiona ruta, reprezentantii CNADNR nici nu au predat stafeta unei firme private.

    „Pentru 2007, am primit zero lei pentru intretinerea celor doua autostrazi”, sustine Florin Dascalu , agitand o hartie pe care scrie „Necesarul de fonduri pentru 2007”. „Am cerut 50 de milioane de RON (n.r.-in jur de 16 milioane de euro). Iar acesti bani reprezentau doar 36,6 la suta din cat aveam nevoie pe un an”.

    Totusi, de unde bani pentru proiectul de intretinere? Taxarea soferilor e exclusa de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, intr-un interviu pentru Le Monde Diplomatique: „Pe Autostrada Soarelui (...) nu se va pune taxa deoarece este construita din finantari externe, cu efortul bugetar al statului”.

    Oricum, “experienta din regiune arata ca ar fi nerealist”, a declarat pentru HotNews.ro Sorin Ionita, director de cercetare la Societatea Academica Romana (SAR)- care a elaborat recent un raport critic cu privire la infrastructura rutiera. El estimeaza ca, pana la urma, tot de la buget va fi platita firma de intretinere.

    Plasa de sarma de pe margine smulsa in unele locuri
    Foto: C.C./HotNews.ro

    Aceasta intrucat cheltuielile nu se pot face nici din finantarile internationale, precum cele pentru constructiile propriu zise. „Cad asadar la fundul listei de prioritati si se fac de la an la an, dupa cum bate vantul”, spune directorul SAR.

    “Din esenta consultantei pentru intretinere reiese ca un astfel de contract ar trebui sa fie multianual, asa ca s-ar putea sa avem surpriza ca pana la urma el sa nu se mai faca deloc din cauza procedurilor bugetare traditionale amintite, incompatibile cu recomandarile tehnice de buna practica”, mai spune Ionita.

    A vrut-o si Umbrarescu

    Cateva intentii au mai existat, si tot de la buget, cu planuri multianuale, fie ele pe 7 sau pe 20 de ani. In anii 2005 si 2006, au avut loc mai multe tentative de a da in grija Autostrada Soarelui unei firme, insa ele au esuat. Statul si firmele se acuza reciproc de nerespectarea regulilor.

    La cateva licitatii s-a prezentat o singura companie, UMB Spedition, controlata de Dorinel Umbrarescu, „regele asfaltului”. „Nu poti tine licitatie cu o singura firma”, au spus oficialii. Umbrarescu ne-a declarat ca s-a prezentat de trei ori, in 2005 si 2006, insa nu stie motivele pentru care nu s-a calificat.

    Aceasta intrucat, spune el, legea permitea atribuirea unei lucrari chiar daca exista un singur ofertant.

    Conform legislatiei privind achizitiile publice, exista posibilitatea ca autoritatea contractanta sa anuleze aplicarea procedurii pentru atribuirea unui contract daca “nu a fost posibila asigurarea unui nivel satisfacator al concurentei”, adica numarul de firme inscrise e mai mic decat minimul prevazut pentru fiecare procedura.

    Intretinere privata cu masinile statului

    Inca o incercare a apartinut francezilor de la Colas, in ianuarie 2005, spune Dascalu. „S-a opus ministrul Transporturilor de atunci, Gheorghe Dobre”. Decizia a fost inexplicabila, sustine oficialul CNADNR. Aceasta intrucat, spune el, Banca Europeana de Investitii (BEI) ar fi acordat 7 milioane de euro statului roman pentru a cumpara utilaje.

    Statul le inchiria firmei castigatoare, sa se ocupe de intretinerea si operarea autostrazii. Surse apropiate lui Dobre declara ca ministrul a respins ideea intrucat a considerat ca statul roman nu trebuie sa achite creditul pentru utilaje.

    „Cumparesera caietul de sarcini Colas si austriecii de la Strabag, care nu aveau utilaje multifunctionale, dar exista posibilitatea achizitionarii masinilor de catre stat, prin creditul de la Banca Europeana de Investitii. Ministrul Dobre a considerat incorect acest lucru, cerand ca firmele sa vina cu propriile utilaje. Conditia era in caietul de sarcini”, au precizat sursele citate.

    „Nu am avut o strategie”

    O toaleta pe cale de a se inunda
    Foto: C.C./HotNews.ro

    Fosti oficiali de la Transporturi declara ca, de fapt, desi s-au incercat cateva licitatii, nu a existat niciun plan ca la finalizarea tronsoanelor autostrazii constructia sa fie si intretinuta.

    „Lucrarile au fost predate la cheie de catre constructori, dar statul nu a avut nicio strategie legata de ce va face dupa ce ia in primire tronsoanele de autostrada”, ne-a spus Adrian Ionescu, fost director general pentru Relatii Publice la Ministerul Transporturilor.

    El considera ca nu-i de mirare din moment ce si la constructie, problemele s-au tinut lant: de la cele cu exproprierea, cu suplimentarea de fonduri pentru constructie, pana la defectiunile actuale. Oficialii CNADNR au confirmat ca pe ruta Bucuresti-Lehliu au aparut unele fisuri si crapaturi, pe care constructorii trebuie sa le remedieze. Suma e estimata la cateva milioane de dolari, suportate de constructori.

    Solutie europeana

    [c:2:d]Asadar, statul nu a reusit sa intretina autostrada. Si nici nu a gasit, pana acum, vreo firma pentru asta. Adrian Ionescu spune ca a treia varianta ar fi fost ca o companie sau un consortiu sa preia cu totul lucrarea. Ar fi insemnat sa se ocupe, de la inceput, atat de proiectare si executie, cat si de intretinere.

    „Exista exemple in Austria, Franta si Germania. Diferenta este ca, in aceste cazuri, pentru constructia propriu-zisa a rutelor au fost alocati numai bani de la bugetele celor trei tari, nu si din cel comunitar-asa cum s-a intamplat in cazul Autostrazii Soarelui”, explica Ionescu.

    Pe langa populata cale spre Litoral, toate guvernele din ultimii ani au anuntat construirea altor sute de kilometri de autostrazi, care costa miliarde de euro.

    „Dar tendintele recente sunt de-a dreptul alarmante, in special cand vorbim de capacitatea autoritatilor publice de a dezvolta si administra infrastructura publica de transport”, se arata in recent publicatul raport SAR „Drumuri in lucru”.


    Asfalt de 1 miliard de euro

    Autostrada Soarelui (A2) are 152 de kilometri operationali. Inca 50 km vor fi construiti incepand cu anul 2008, intre Cernavoda si Constanta, procedurile pentru lansarea licitatiei fiind in curs. Peste 800 de milioane de euro va costa, la final, autostrada, luand in calcul si tronsonul neconstruit.

    Inca 22 de kilometri vor fi construiti pentru ocolirea orasului Constanta, proiect numit „Autostrada Centura Constanta”.
    Banii au venit si vor veni din imprumuturi, direct de la buget si din asistenta UE. Socoteala este provizorie, dat fiind ca, de obicei, la sumele alocate la inceput se adauga alti bani, pe care constructorii ii pretind pentru diferite lucrari suplimentare.


    Petele negre de pe Autostrada Soarelui

    La volanul automobilului sau Mazda, tanarul Catalin Campeanu ruleaza pe Autostrada Soarelui. Poate ajunge la Constanta si intr-o ora si jumatate, ceea ce e un lucru extraordinar. In rest, numai probleme. „Uite, acolo nu e plasa de sarma! Ar putea intra oricand animale pe sosea...”, spune el. Remarca, mai incolo, un telefon de urgenta distrus. Panourile electronice nu functioneaza.

    Isi mai aduce aminte si ca vara aceasta, cand a condus de mai multe ori spre Constanta, a vrut sa mearga la toaleta si a dat numai peste locuri infecte si fara apa. Acum are noroc: WC-ul e ingrijit. Este dintre cei care au condus pe autostrazi din Germania si Austria, asa ca poate compara. Aceasta nu sunt conditii europene, trage el linia.

    Nici macar nu il deranjeaza prea tare ca nu are in drum o benzinarie unde sa alimenteze, ori un restaurant unde sa manance o omleta si sa bea o cafea.

    Soferii isi fac griji pentru viata lor, mai ales dupa ce au vazut in direct la TV carnagiul din iulie, cand un om a murit iar 12 au fost raniti, din cauza fumului produs de focul de pe miristi. Atunci, n-au functionat avertizarile electronice, si nici politia rutiera...

    Ciocnirea, care a provocat o dezbatere nationala, a pus sub lupa functionarea sistemului: taranii au dat foc la miristi fara sa-i opreasca cineva, politistii nu au stopat circulatia, accidentul nu a fost semnalizat pe panourile de avertizare (fusesera furate cablurile), telefoanele de urgenta de pe marginea drumului nu functionau, si nici camerele video pentru monitorizarea traficului.

    Au cazut capete la varful Politiei Rutiere, iar administratorul rutei, CNADNR, a dat vina, pentru tot ce nu insemna eroare umana, pe furturi-care ar fi subminat sistemul de comunicatii, precum si pe lipsa banilor. A fost nevoie de un accident grav pentru ca autoritatile sa promita ca se vor ocupa de aceste probleme.

    Am mers pe tronsonul Bucuresti-Fundulea, pentru a vedea cate din probleme s-au remediat dupa accidentul din iulie. Iata ce am gasit:
  • panouri electronice decorative (foto1)
  • unul dintre telefoanele de urgenta nu a functionat la apasarea butonului verde, ce trebuie sa alerteze autoritatile (foto2)
  • plasa de sarma de pe margine smulsa in unele locuri (foto 3)
  • o toaleta pe cale de a se inunda (foto4)






  • Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


    576 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      autostrazi (Miercuri, 15 august 2007, 9:30)

      andrei [anonim]

      Haosul total din administratie, impreuna cu lupta pentru contractele de stat, ne afecteaza direct. Platim mai mult si beneficiem de servicii proaste (sau deloc). E povestea "noii Romanii". Schimbarea nu se poate face decat treptat, dar, din pacate, e atat de lenta incat probabil ca vom fi pensionari cand administratia va fi eficienta si mai putin corupta.
      Raspuns la intrebare: statul ar trebui sa cedeze intretinerea autostrazilor. Daca trebuie platita o taxa pentru ca lucrurile sa mearga bine, atunci s-o platim.
    • 0 (0 voturi)    
      VAXXX! (Miercuri, 15 august 2007, 9:42)

      kioroo [anonim]

      Proiectul de buget pt. 2008 aloca 0(zero) autostrazilor din Romania. Poate s-o gandi cineva saa le vanda sau sa le concesioneze unui Cocos care sa ofere covrigi la intrare, in schimbul taxei.
    • 0 (0 voturi)    
      kilometru (Miercuri, 15 august 2007, 9:45)

      km [anonim]

      Costurile pentru construirea unui kilometru de autostrada in Romania sint diferite, ca de la cer la pamant. Cam 4 milioane de euro la Bucuresti-Constanta, peste 10 milioane la autostrada Bechtel......De ce o diferenta asa mare? Si asta in conditiile in care la toate lucrarile se umfla devizul initial. E o afacere de afacere pentru unii, tzeapa pentru contribuabili
    • 0 (0 voturi)    
      menestrelul e inconstient (Miercuri, 15 august 2007, 9:54)

      rica midona [anonim]

      nu poti sa stai pe scaunul ministrului transporturilor in timp ce oameni mor pe autostrada decat daca esti inconstient, repet INCONSTIENT nu iresponsabil ceea ce ar fi prea putin; gardul de protectie nu mai exista pe portiuni foarte mari, cainii traverseaza autostrada de la o parcare la cea de vis a vis, sunt deja o sumedenie de caini morti pe autostrada, oameni pe marginea autostrazii care fac autostopul, tarani care traverseaza autostrada cu sapa sau furca la spinare, ce mai un pericol extrem prezinta acest drum; delasarea autoritatilor poate fi comparata cu o crima cu premeditare !!! se lauda autoritatile ca de la anul totul se va rezolva, dar ce facem pana atunci, privim cu nepasare cum oamenii se indreapta spre eternitate; daca nu sunteti in stare de a rezolva urgent problema autostrazii, atunci luati decizia inchiderii ei pana la punerea in regula a tuturor problemelor sau limitarea vitezei de circulatie la 80 km/h, daca nici aceasta decizie nu sunteti in stare sa o luati, atunci plecati de unde ati venit, altfel va vor goni cetatenii la primele alegeri !!! ceea ce este de dorit !!!
    • 0 (0 voturi)    
      statul (Miercuri, 15 august 2007, 10:35)

      bogdan [anonim]

      statul roman , aceasta "firma" care ar trebui sa dea faliment demult...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu exista solutie (Miercuri, 15 august 2007, 12:05)

      Claudiu [anonim]

      Cat timp totul merge pe spagi, pile si smenuri, nimic nu se va face in tara asta.
      Am cateva exemple extrem de proaspete in minte, dar nu le dau pentru ca sunt convins ca va voi plictisi prin banalitate. Da, am ajuns sa le consideram banalitati, trivialitati, cotidian, normalitate. Pana nu se schimba mentalitatea, tot asa o vom duce.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce nu se aplica ceea ce se poate? (Miercuri, 15 august 2007, 13:15)

      Lucian* [anonim]

      in mod normal nu ar trebui facut mare lucru. Doar trebuie aplicata legea!
      *trece un idiot autostrada - se amendeaza.
      *se fura ceva - trebuie gasiti hotii si condamnati la munca civica, puscarie si niste amenzi.
      *nu-si face treaba un politist referitor la ceea ce este mai sus - sanctionat o data, a doua oara i se desface contractul de munca.
      * nu stiu care responsabil din Minister nu-si face treaba sau nu are nici un plan de preluare in administrare - i se desface contractuol de munca si este pus pe o lista neagra cu oamenii incompetenti pt functii de raspundere si nu mai este angajat de guvern in nici o functie.
      Daca se face ce am zis, atunci in maxim 2 ani s-au rezolvat problemele! Este chiar asa de greu sa aplici legea si regulamentele? NU.
      NU SE VREA!
    • 0 (0 voturi)    
      Vai de noi (Miercuri, 15 august 2007, 13:34)

      M [anonim]

      Vara asta am fost in concediu in Croatia.
      Intr-o tara care a fost in razboi si care are un relief mult mai accidentat decat avem noi s-a construit o retea de autostrazi mai buna si decat in Germania.
      In Romania este jale!

      In locul vizitelor de partid si a atacurilor la presedinte, dl. ministru Orban ar trebui sa-i concedieze pe toti incompetentii din minister si CNADNR care au semnat documentele de acceptanta pt segmentele de pe autostrada soarelui si sa angajele in locul lor project manageri din Croatia pt ca au demonstrat ca stiu cum sa faca treaba buna!!!!
      Daca nu este in stare sa-si dea el demisia.
      Oricum abia astept alegerile!
      Trebuie sa amendam acest guvern de paraziti care au distrus tot ce au facut bine ministrii PD.
      Cred ca toata lumea isi aduce aminte ca dl Orban a angajat in consiliile de administratie de la aeroporturi oameni din publicitate pt ca l-au ajutat in campania anti-Basescu.
      Asta e ca si cand ai angaja un sudor pe post de dentist.
      I n c o m p e t e n t i si nesimtiti!
    • 0 (0 voturi)    
      pt. M (Miercuri, 15 august 2007, 15:37)

      edy [anonim]

      ca transporturile au mari probleme, o stim de 20 de ani. dar draga M chiar nu va puteti abtine macar o data sa politizati tot ce misca? chiar asa frustrati si obsedati sunteti? ce au facut bine ministrii PD mai M?
    • 0 (0 voturi)    
      menestrelul e trompeta (Miercuri, 15 august 2007, 16:21)

      rica midona [anonim]

      char nu vedeti ca menestrelul e trompeta lui tariceanu ! chiar nu vedeti ca nu-i in stare de nimic concret in afara de zanzanie care de cele mai multe ori arata ca obraznicie curata ! chiar nu vedeti cum va duceti de rapa (la PNL ma refer) ! chiar nu va e frica de alegatori ! sau de DNA ! ca pana la urma acolo veti ajunge cu patriciu si tariceanu in frunte, ca acolo va e locul !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Citeste si da mai departe! (Miercuri, 15 august 2007, 17:59)

      Avram Iancu [anonim]

      http://www.formula-as.ro/reviste_706__144__la-odorhei,-in-inim%20a-rom aniei.html
    • 0 (0 voturi)    
      pt edy (Joi, 16 august 2007, 10:36)

      M [anonim]

      Berceanu a dat drumu la autostrada Bucuresti - Ploiesti
      Orban a oprit constructiile (cred ca nici azi nu s-au reluat lucrarile) pt a-si aroga 'paternitatea' acestei autostrazi.
      Deja a modificat traseul. De ce oare?

      Berceanu a facut strategia de autostrazi pana in 2013. (o poti gasi pe site-ul MT cu slide-uri datate februarie 2007)
      Orban s-a grabit sa zica ca-i apartine

      Berceanu a dus tratative avansate cu Sky Team.
      Orban, bineintele, a blocat totul si vrea sa negocieze cu Star Alliance (care nu sunt interesati de Tarom-ul nostru)

      Draga edy, intr-adevar sunt frustrat cand vad cat de in urma suntem si in loc sa facem ceva sa recuperam decalajul care ne separa de celelalte tari europene, ai nostri minunati guvernanti stau si o freaca in sedinte de partid si cumetrii, iar cand se trezesc se mai iau putin la cearta.
      Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Asa, privatizati! (Joi, 16 august 2007, 16:45)

      Unchiu Bob [anonim]

      Uhuh.... cu siguranta daca o privatizeaza fa fi mult mai bine pentru buzunarul nostru..

      Daca acum costa X lei de intretinut, dupa privativare va costa X lei PLUS profitul firmei...

      De ce exact va trebui sa platim, pe langa intretinerea autostrazii si profitul firmei? Solutia nu e de hranit inca o adunatura de sarmani actionari miliardari, ci de APLICAT LEGEA si vegheat ca organele guvernamentale care se ocupa de intretinerea autostrazii sa o intretina. Fura? Luati la pulan si bagati la puscarie. Coruptie? La fel... Pana cand vor veni la guvern unii care inteleg cu ce se ocupa exact guvernul...

      Parca nu ne aducem aminte toate demagogiile alea retarde cu "privatizati totul si o sa se ieftineasca si o sa fie lapte si miere"...

      Au privatizat energia electrica. Acum, in loc de furnizor -> distribuitor - > consumator, e furnizor -> distribuitor->distribuitor->distribuitor->distribuitor (...)-> consumator, fiecare distribuitor mai pune inca un pic acolo, profit... 1%, 2%... Ia calculati relativ la inflatie si la puterea de cumparare si comparati pretul energiei electrice inainte de privatizare si acum...

      Daca ai o masina si la volan e un betiv psihopat care merge aiurea, calca oameni si se face zob intr-un pom, nu e fiindca e masina proasta. La fel, solutia minune pentru orice problema nu e privatizarea. "De stat" merge prost ca fura aia ca porcii...
      Asta nu inseamna ca "de stat" e prost. Inseamna ca trebuie aplicate legile - ca legi sunt o groaza pentru absolut toate cazurile de coruptie si frauda - astfel incat indivizii care vin la guvern ca sa bage mana si sa fure fara nici un fel de jena sau interes pentru cetatenii care platesc taxe, sa ajunga la puscarie...

      Tot ce trebuie e sa se aplice legile. Solutia cu "privatizarea" e echivalentul cu "am furat ca porcul si acum o dau la altii, ca sa ma spal pe maini de toate"... De ce dracu mai avem guvern, parlament si constitutie? Hai sa privatizam tot, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      menestrelu-i (Vineri, 17 august 2007, 10:32)

      rica midona [anonim]

      el, "buricu pamantului", cum era sa lipsesca "marte din post" si de la inaugurarea pasajului baneasa; cine credeti ca a trecut primul ? pai cine, chiar "buricu", ca sa-l vada tot "boboru", pe cine ? pe el "buricu" cu trompetica minunata prin care latra ca ei si numai ei (PNL) sunt in stare de ceva, da asa e sunt in "stare de inconstienta", dar ii va trezi "boboru" si asta cu prima ocazie !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Simplu, iluzii sau bani!? (Vineri, 17 august 2007, 10:55)

      demolatoru' [anonim]

      Nu cred ca trebuie sa va mai dati cu parerea ce ar trebui deoarece este inutil. Credeti ca ia cineva in seama opiniile constructive? Vax! Nu iese banul pentru partid si pentru buzunarul propriu nu se da si nu se face nimic. Si atunci, fiti siguri ca, daca se da cuiva sa faca ceva acel cineva ( presoana fizica sau juridica) trebuie sa-si scoata spaga si de unde credeti voi ca o va scoate? Exact, din proasata efectuare a serviciilor sau lucrarilor.
      Asa ca, eu cred ca e simplu! Nu s-au inteles la spaga, nu se da lucrarea si implicit banul public. Eeee, banul nostru si al nimanui pana trece in buzunarul cuiva. Cineva trebuie sa mananca, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Autostrada lu` peste ... (Vineri, 17 august 2007, 17:50)

      Xerxes [anonim]

      ...bani aruncati pe fereastra... Bine ca au construit autostrada aia "strategica", ca sa aiba pe ce sa lasa paragina si ce sa fie vandalizat ... Au construit-o, si mai departe D-zeu cu mila... De banii aia mai bine reparau niste drumuri "de rand", ar fi fost mai folositor ...
      ... imi aduc aminte de un atricol tot de pe hotnews, legat de unul din "celebrele" accidente petrecute in vara asta pe respectiva autostrada, in care Politia declara ca desi in zona respectiva existau montate camere video, erau inutilizabile, deoarece le-au fost furate cablurile ... Ma tot intreb de atunci , cum naiba e posibil sa dispara "chestii" de o autostrada construita la standarde europene, si tocmai cablurile care deservesc camerele de supraveghere ... Cand li s-a intrerupt imaginea de pe monitoare, dispecerii respectivi au stat cu mainile-n san, si au asteptat sa vada ce mai urmeaza, sau cum ? ... Vai & amar ...

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Întâlniri on-line | #deladistanță

    Top 10 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



    powered by
    developed by