Mai multe companii aeriene lowcost sustin ca sunt nemultumite de serviciile oferite de aeroporturile Baneasa si Otopeni. Oficiali ai Blue Air si MyAir au anuntat ca pe perioada in care au fost transferate de pe aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni au inregistrat pierderi de milioane de euro.

Fapt pentru care intentioneaza sa isi recupereze in instanta pierderile suferite. Insa nu este clar daca vor cere despagubirile aeroportului Otopeni sau celui din Baneasa.

De cealalta parte, reprezentantii aeroportului Baneasa sustin ca majoritatea companiilor low cost le datoreaza sute de mii de euro. Iar scadenta este astazi.

Inchis pentru modernizare din luna mai, aeroportul Baneasa a fost redeschis oficial miercuri, iar traficul pentru aeronavele mari va fi reluat din 19 august. In aceasta perioada, operatorii low cost au fost transferati temporar pe aeroportul din Otopeni.

"In cele trei luni cat am operat pe Otopeni am avut pierderi de trei milioane de euro din cauza diferentelor de tarif de operare dintre cele doua aeroporturi si a intarzierilor curselor. Am intarziat sute de ore in ultimele luni.

Utilizam o aeronava in medie 16 ore pe zi si, daca intarziem la prima cursa, intarziem si la a doua si astfel suntem nevoiti sa platim despagubiri pasagerilor pentru situatiile in care avem decalaje mai mari de patru ore", a declarat, pentru Mediafax Nelu Iordache, directorul general al companiei Blue Air.

El a mai spus ca intarzierile cele mai mari sunt cauzate de incapacitatea aeroportului de a respecta planul de marketing intocmit de companii, fapt care se explica si prin lipsa de profesionalism a angajatilor.

Integral in Curierul National

de Georgeta Filip