Un studiu anual arata ca englezii isi petrec mai mult de sapte ore din zi consumand diferite produse media. Navigheaza pe internet, vorbesc la telefonul mobil sau fix, asculta radioul ori se uita la televizor mai mult de sapte ore pe zi. In total, intr-o luna, britanicii petrec aproximativ 50 de ore consumand produse media.

Raportul anual al pietei de comunicare publicat de Organismul britanic de reglementare si control al industriei media audiovizuale (Ofcom) arata ca britanicii petrec, in medie, mai mult de sapte ore pe zi consumand diferite produse media noi sau traditionale.

New media castiga teren

Studiul arata ca o persoana petrece, in general, cel putin 36 de minute pe zi on-line. Totodata, timpul petrecut vorbind la mobil a crescut la patru minute pe zi, in timp ce la telefonul fix a scazut in 2006, britanicii petrecand, in medie, sapte minute pe zi.

Britanicii nu mai arata acelasi interes fata de mass-media traditionale, consumul de radio, de exemplu, scazand cu doua procente fata de 2005, la o medie de 2 ore si 50 de minute pe zi. Nu la fel se intampla cu programele televizate.

Potrivit studiului, mai mult de 75% dintre copiii de 11 ani au propriul lor televizor, telefon mobil si console cu jocuri. Aproximativ 15% dintre copiii cu varste cuprinse intre 13 si 15 ani au declarat ca au propriul webcam.

Pentru copii, jocurile video, DVD-urile si videoclipurile au facut trecerea catre telefoanele mobile si playerele digitale de muzica. Acum doi ani, 40a dintre copii ascultau radio, iar anul trecut, numai 20% mai erau interesati de acest mijloc de comunicare.

Educatie si distractie

Pentru 34% dintre copiii chestionati de Ofcom, internetul reprezinta un mijloc de „a gasi si de a invata diverse lucruri”, precum si un mod de a se distra. Numai un copil din zece spune ca internetul il ajuta sa-si largeasca orizontul.

integral in EvZ