„Washington Post“ este unul dintre cotidienele americane de top care au inteles ca spatiul virtual aduce profit. 11% din profiturile ziarului sint incasari aduse de site-ul acestuia. Mai mult, veniturile de pina acum pe 2007 sint duble fata de cele obtinute in 2006.

Aria de acoperire a editiilor tiparite ale ziarelor a scazut anul trecut cu aproape trei procente, potrivit studiului „Statutul noilor media“, publicat pe site-ul Journalism.org. Un trend mai ingrijorator este insa acela al cititorilor, care isi cauta informatia in alte medii.

Chiar daca publisherii nu au gasit inca o metoda eficienta de contraatac, o solutie temporara este Internetul.

Tot mai multe cotidiene americane contracareaza pierderile acordind atentie site-ului si adaugindu-i continut video, asa cum sustine cercetarea „Cotidienele americane si Internetul: amenintare sau oportunitate“, realizata de Bivings Group, firma producatoare de aplicatii web din SUA.

De altfel, site-urile de stiri cu video content sint cea mai populara categorie in rindul consumatorilor de media, potrivit unui alt studiu, realizat in 2007 de Pew Internet&American Life Project, numit „Comportamentul userilor online din Statele Unite ale Americii“.

Din cele 100 de cotidiene de top din Statele Unite ale Americii analizate in cercetare, 92% gazduiesc continut video pe site-urile lor, in conditiile in care, anul trecut, doar 61% ofereau acest serviciu. Clipurile sint preluate de la agentia de presa Associated Press, altele sint productii proprii ale editiilor online sau sint cumparate de la posturile locale de televiziune.

Blogurile jurnalistilor si posibilitatea cititorilor de a comenta articole sint alte avantaje virtuale de care se folosesc publicatiile. Atuurile pe care blogurile jurnalistilor le aduc cotidienelor sint destul de evidente, spun cei de la Bivings Group: „Permit ziaristilor libertatea de a aborda diferite subiecte pe care politica editoriala a publicatiilor nu le-ar permite“.

Numarul si calitatea blogurilor jurnalistilor s-au imbunatatit in 2007: 95% din ziare au cel putin un blog in care scrie un membru din redactie, fata de 80%, cit era nivelul anul trecut. 93% dintre aceste bloguri permit comenturi, la fel ca o treime dintre publicatiile americane, cu 4 procente mai mult fata de anul 2006.

Mai mult, blogurile jurnalistilor si-au cistigat si faima printre cititori, precum cel al lui David Pogue, jurnalist la „New York Times“, ce abordeaza teme legate de modificarile importante din domeniul tehnologiei, sau cel pus pe picioare de Steve Rubel, jurnalist la „USA Today“, care sint cunoscute ca fiind un ingredient al succesului variantelor online.

Integral in Cotidianul

de Andreea Lupu