Un Rolls Royce Phantom cu ampatament marit costa la dealer 380.000 de euro fara taxe, iar un Maybach 62S trece si el de 310.000 de euro, tot fara taxe, asa ca varianta cumpararii unor asemenea automobile noi pica din start pentru categoria, destul de numeroasa, a celor care-si pot permite sa dea cam 150.000 de euro pe o masina.

Afaceristii anonimi dar cat de cat prosperi se confruntau cu o adevarata criza, cand samsarii descurcareti de la noi au avut revelatia faptului ca in Europa se mai produce o marca al carei prestigiu este similar cu cel al Rolls-ului sau Maybach-ului, dar ale carei produse sunt mult mai ieftine, in special daca au trecut deja prin mana unui proprietar.

Este vorba despre Bentley, producator cu nume foarte greu pe piata limuzinelor de superlux. Cum insa un Continental GTC decapotabil nou sare binisor de un sfert de milion de euro, dar la mana a doua coboara spectaculos, in Romania au inceput sa-si faca aparitia tot mai multe astfel de masini.

Evident, principalul criteriu dupa care sunt alese autovehiculele importate in Romania este pretul cat mai mic, iar criteriul sine qua non este existenta modelului respectiv in productia curenta a firmei.

Cu alte cuvinte, bogatasii mai de mana a doua cumpara doar Bentley-uri second-hand pe care sa poata sustine ca le-au luat de noi, ca doar nu le cere nimeni talonul sa verifice anul de fabricatie.

Succesul acestui inedit comert este uluitor: pe unul din site-urile de profil erau la vanzare, saptamana trecuta, sapte asemenea Bentley-uri cu preturi intre 145.000 si 177.000 de euro, iar ieri mai ramasera doar doua!

Asta in conditiile in care Porsche Romania, firma care, din 2008, va importa oficial in Romania marca Bentley, spera sa vanda anul viitor cam 20-30 de unitati, conform declaratiei directorului sau general, Gunther Seifert.

Integral in Gandul