Reprezentantii Ford si cei ai Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului s-au intalnit in fiecare zi din aceasta saptamana pentru a finaliza negocierile privind achizitionarea pachetului majoritar de actiuni pe care statul le detine la Automobile Craiova.

Intalnirile au durat de fiecare data pana seara tarziu, pentru ca Ford doreste sa revizuiasca toate clauzele contractului de privatizare, astfel incat totul sa fie clar dupa preluarea societatii.

Potrivit unor surse din piata, la intalnirea de marti, care s-a terminat dupa miezul noptii, au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzactiei, urmand ca ieri sa se revizuiasca intregul document. "Contractul va fi semnat, cel mai probabil, saptamana viitoare, sau cel mai tarziu in penultima saptamana din aceasta luna", ne-au declarat sursele.

Presedintele AVAS, Teodor Atanasiu a anuntat marti ca a discutat foarte mult cu Ford, pentru ca in joc nu este o tranzactie obisnuita. "Practic, cand vinzi o afacere nu vinzi doar locul unde sa faci productia, ci vinzi si utilajele si know-how-ul si piata de afacere.

De data aceasta, Ford vine cu propria lui piata de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu investitii majore, de 675 mil. euro, deci practic ei iau doar locatia in care sa-si desfasoare activitatea si forta de munca calificata. Tranzactia va fi una speciala, in care ei vor plati pentru ceea ce iau de fapt, locatia unde o sa-si desfasoare activitatea si forta de munca.

Vor plati o suma de bani care va fi plata pentru pachetul de actiuni pe care il vindem", a mai spus Atanasiu.

Potrivit datelor postate pe site-ul AVAS, in cadrul negocierilor n-a fost vorba despre nicio datorie pe care ar fi trebuit s-o accepte Ford, odata ce Autoritatea a prezentat corect societatea, atat in privinta activelor, cat si a pasivelor.

In ceea ce priveste terenul Daewoo, Atanasiu a aratat ca Ford nu vrea sa faca afaceri imobiliare, fiind interesat doar de locatia unde-si vor desfasura activitatea. "Vor plati o suma de bani care va fi plata pentru pachetul de actiuni pe care il vindem.

Si fiindca nu vor sa faca afaceri imobiliare, am gasit o formula prin care, dupa vanzare, terenurile care s-ar fi pretat la astfel de afaceri sa treaca intr-o societate la care AVAS va fi proprietar proportional cu cota care ii revine ca actionar cu 72 la suta la Automobile Craiova", a precizat presedintele AVAS.

Fleming: Partile au convenit asupra pretului

La finele saptamanii trecute, surse apropiate negocierilor afirmau ca partile au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei.

integral in Curierul National