Povestea imigrantului roman care si-a dat foc in Spania

de George Florea     HotNews.ro
Vineri, 7 septembrie 2007, 0:00


Nicolae Mirita, romanul care si-a dat foc
Foto: Rompres

I s-a povestit ca jumatate de milion de compatrioti traiau foarte bine in Spania. A ajuns in Castellon acum trei luni, impreuna cu sotia si cei doi copii, convins ca urma sa gaseasca acolo ceea ce nu avea in Romania: casa, loc de munca, bani si fericire.

I-a platit unei organizatii mafiote drumul si "taxa" pentru un loc de munca, dar nu a intalnit nici una dintre aceste fericiri de care i se vorbise la Bucuresti.

Aceasta este - pana la un punct - povestea lui Nicolae Mirita, romanul care si-a dat foc in Castellon, iar acum traieste doar datorita aparatelor.

Pacalit de mafioti

A trait prost vanzand racoritoare, i-au spus ca aceasta munca este ilegala, nu a putut plati chiria apartamentului in care locuia cu o alta familie si a ajuns in strada. Fericirea era o iluzie pentru el, scrie cotidianul El Pais, citat de Rador.

A hotarat atunci sa se intoarca acasa. Mai bine sa traiasca sarac in tara lui decat marginalizat in strainatate. A luat legatura cu mafiotii pentru biletul de avion. L-au inselat din nou. A ramas fara un euro. Nu vroia sa fure. A cerut ajutor Crucii Rosii, autoritatilor locale. Avea nevoie de 400 euro ca sa-si plateasca intoarcerea in Romania. Nu i-a obtinut.

Marti, a hotarat sa-si dea foc in fata sediului guvernului din Castellon, in prezenta sotiei si a copiilor. Are arsuri de gradul trei. Se afla in stare foarte grava. Familia sa a fost instalata provizoriu intr-un centru de primire din Valencia. Daca va iesi din aceasta situatie, nu va avea o amintire atat de placuta incat sa repete experienta spaniola.

Drama lui, in afara de nesolidaritate, arata marele cancer al mafiilor care fac trafic nepedepsite, adesea cu complicitatea functionarilor corupti. A pune capat incheierii de contracte ilegale cu imigrantii este la fel de important cu a taia din radacina activitatea criminala a escrocilor.

Starea imigrantului este in continuare foarte grava

Fiica ranitului a declarat ca tatal sau, care are arsuri pe 70% din suprafata corpului, este conectat la respiratie asistata, de aceea nu poate vorbi. "Daca politia din Castellon si serviciile sociale ne-ar fi ajutat, nu s-ar fi intamplat asa ceva", spune ea. "Toata lumea ne spunea ca ne va ajuta si - nimic", adauga.

Autoritatile au luat act de situatia familiei si studiaza modalitatea de facilitare a intoarcerii in Romania, indata ce tatal se va recupera. O posibilitate ar fi apelarea la o organizatie non-guvernamentala care sa plateasca biletele de drum, administratia neavand solutii intr-un asemenea scop.

Institutiile din Valencia au luat legatura cu Consulatul Romaniei in privinta demersurilor de intoarcere in tara. In acest timp, lideri ai principalelor partide din Spania au inceput sa se certe pe tema imigratiei.


"Tatal meu moare, solidaritatea nu ne mai ajuta la nimic"

Sotia si copiii lui Nicolae Mirita stau zi de zi la spitalul La Fe din Valencia asteptand vesti despre situatia delicata in care se afla ranitul. Isabela, fiica mai mare si singura din familie care vorbeste spaniola, are 16 ani, dar pare mult mai matura.

Cu aceleasi haine ca in ajun, o punga de plastic cu putinele lucruri ale familiei si cu fata obosita si incruntata. "Vreau doar sa-l vad pe tata, sa stiu cum este, sa-l pot ajuta si sa stau ziua si noaptea cu el. Tata moare, nu ne mai ajuta la nimic solidaritatea", a declarat Isabela pentru cotidianul ABC, citat de Rador.

Miercuri au fost numeroase dovezile de simpatie fata de familie. La poarta spitalului, spontan, numeroase persoane s-au apropiat de Isabela, de mama si fratele ei - pe care i-au recunoscut dupa imaginile tv si dupa ziaristii stransi in jurul lor - pentru a-i imbarbata si a le da vreun ajutor.

In putine minute, micutul familiei, in varsta de 3 ani, avea mainile pline de bancnote de 50, 20 si 10 euro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


434 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Despre mafia care transporta clandestini: (Vineri, 7 septembrie 2007, 9:50)

    nick [anonim]

    Acum cativa ani am hotarat sa fac o vizita in Italia de 2 saptamani. Fiind din Vrancea, am ales o companie de transport cu autocarul ROBI TOUR. Am luat bilet dus-intors, asa cum era firesc. Fiind singurul din autocar care avea bani de aratat la vama, soferul m-a luat la ochi. Credea ca sunt spion de-al politiei... nu ma lasau sa urc in autocar cat timp facea smecherii cu pasagerii (le dadea bani sa arate la vama). In fine, la intoarcere bineinteles ca nu mai era bun biletul, a trebuit sa platesc altul. Desi patronul firmei de transporturi a zis ca imi face o reducere, am ales sa platesc mai mult dar sa ma intorc cu altcineva. Traim in Romania...

    @articol: Imi pare rau ca se intampla astfel de lucruri, dar asta nu e singurul caz nefericit cu romani plecati in strainatate. Nu e deloc roz viata acolo (pentru marea majoritate). "Fie painea cat de rea, tot mai bine'i in tara ta".
  • 0 (0 voturi)    
    Ispitele vietii (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:08)

    ALex [anonim]

    Imi pare extrem de rau insa nu pot sa nu vad ceea ce este de fapt evident: dorinta de imbogatire rapida. O vad peste tot prin Romania: de la marii patroni pana la cei mai mici angajati, vesnic bucurosi sa ciupeasca cate ceva (pana si femeia de serviciu e fericita cand si-l inseala pe patron ca nu a pus sapun nou si ca l-a pastrat pentru ea).

    Da, este posibil sa pleci din tara si sa iti refaci viata in alta tara. Dar pentru asta iti trebuie vointa, evaluare corecta a propriilor forte si incredere in sine. Iar daca vrei sa faci si ceva bani trebuie sa te descurci, sa afli cai prin care sa iti rezolvi problemele. Mai mult, cand intr-o familie se ia o astfel de decizie si nu exista certitudinea unui trai mai bun, atunci pleaca la inceput unul, nu toti odata. Acel om va avea unde sa se intoarca in cazul unui esec, caci mai rau decat i-a fost inainte nu are cum sa ii fie.

    Iar din tot ce am spus inainte, se vede ca trebuie sa ai un oarecare simt de aventura, sa iti iei viata in propriile maini, nu sa te lasi manipulat de altii. Tu iti faci viata si nu altii, asa ca de ce sa te increzi in ei.

    Si mai am o intrebare: cati din respectiva familie vorbeau spaniola ? Asta pentru a-si "face vorba" la angajare.

    Exista multe motive in viata din cauza carora poti esua, insa probabil doar unul datorita caruia sa ai succes. Din pacate acest om nu l-a avut. Si ce a facut ? Si-a dat foc, chinuindu-se si pe sine si pe familie. Think big, start small.
  • 0 (0 voturi)    
    ai dreptate nick nr #1 (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:09)

    claudel_irlanda [anonim]

    :-( asa este sa stii... in strainatate nu e asa bine.. cu toate ca primesti o gramada de bani, dar nu te simti asa de bine, te simti de parca ai fi intro puscarie si nu poti sa scapi de ea, cu toate ca sunt de 8 ani jumate in Irlanda, la anul vreau sa ma intorc in tara mea de tot pentru ca m-am saturat de vremea nasoala de aici...si de plictiseala de aici, in romania de bine de rau ai ce sa faci daca ai un banutz cat de cat decent.
  • 0 (0 voturi)    
    despre sindromul "statul asistent social" (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:12)

    karellen [anonim]

    imi scapa de ce autoritatile spaniole ar trebui sa "ajute" - in sensul de acte de caritate sociala - imigrantii. au venit pe proprie raspundere, au fost pacaliti si nu de catre spanioli, deci de ce ar fi responsabilitatea lor cand lucrurile nu merg bine?
  • 0 (0 voturi)    
    cum sa-i ajutam? (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:31)

    anna [anonim]

    De ce oficialii din Bucuresti nu fac nimic ? Chiar nu au inima ?Sunt interesati numai de cum sa-si inmulteasca banii furati de la amarati ca cei din articol .Mi-au dat lacrimile cand am citit articolul as vrea sa-i ajut dar nu stiu cum .
  • 0 (0 voturi)    
    @ #4 ->Fiindca suntem oameni. (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:32)

    B [anonim]

    Si ce ne-a salvat, pana acum de la a ne omori reciproc e solidaritatea in momente grele. Nu zic ca cei care nu vor sa se ajute singuri trebuie ajutati - vezi cei care sunt apti sa munceasca si prefera sa cerseasca sau sa fure, dar daca ai fost prezent(a) la orele de religie, daca crezi ca cei slabi trebuie ajutati sa stea deasupra liniei de plutire, daca ai un Dumnezeu (oricum l-ai numi ) - nu ai posta asemenea ineptii. Iti respect parerea, dar bineinteles ca nu sunt de acord cu ea. Acest om, a cautat un "mai bine" in alt loc - nu l-a gasit.Daca poate fi ajutat cu un minim de efort - de ce sa nu fie? Din rautate? Din complexul de superioritate pe care il avem noi astia care stam la o tastatura, la caldura , feriti de ploaie, cu copii satui si neveste coafate?
    Nu ma contrazic si spun ca disperarea plus ceva probleme psihice l-au facut sa isi dea foc.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. Karellen (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:33)

    Clau [anonim]

    Ptr. ca nu sunt capabili sa starpeasca mafia, spaniola sau straina de pe teritoriul lor. Si ptr. ca de aia platim impozite, pentru a nu fi obligati ca tot noi sa dam apoi din buzunare cand ni se face mila de cei cu mai putin noroc decat noi. Statul este esential in igienizarea societatii iar lupta cu marfiile si ajutorarea celor cu probleme sunt 2 fatete ale acestei 'igienizari'.
  • 0 (0 voturi)    
    pai uite de ce (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:35)

    @4 [anonim]

    pai ar cam fi responsabilitatea lor, pentru ca imigrantii sunt luati in calculele autoritatilor spaniei, italiei etc. atunci cand vine vorba de estimarea fortei de munca disponibile. de ce nu ar fi luati in calcul si dpdv al asistentei? pentru ca, se stie, imigrantii vor accepta conditii de munca mai grele, mai putini bani si vor face "ciocu mic", de multe ori cu rezultate si eficienta sporite fata de ne-imigranti. situatia este acceptata de ambele parti, supusa regulilor cererii si ofertei. problema este ca o asemenea "specula" cu forta de munca nu face cinste nici unuia dintre statele "civilizate" ale europei, drept pentru care nu se instituie un cadru legal cu caracter exceptional pentru imigranti. si uite-asa statul "tolereaza" sau incurajeaza munca la negru. spaniolii o stiu, italienii o stiu, iar cine e plecat de-acasa in vreuna din tarile-astea o stie si o poate confirma.
  • 0 (0 voturi)    
    tzigani (Vineri, 7 septembrie 2007, 10:53)

    Marin-Ion [anonim]

    nu mai mediatizati gratuit fenomenul rrom! daca ar fi avut curaj adevarat, ar fi facut ceva bun pentru el in tara. faptul ca si-a dat foc e o expresie a lasitatii si disperarii in care l-a dus naivitatea de a duce un trai mai bun peste hotare. PESTE TOT E LA FEL DACA NU MUNCESTI!

    LA MUNCA!!!!! NU LA SPANIA!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    arbeit macht frei @ 9 (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:10)

    gigi [anonim]

    nu Marine? da-ti-ai foc ba micutule.
  • 0 (0 voturi)    
    Shame on us:( (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:20)

    Wolfie2angel [anonim]

    Rusine, rusine, rusine....Rusine pentru noi, ca am ajuns aici. Rusine pentru noi ca am permis sa se ajunga aici, in aceasta situatie. Chiar nu avem putere sa ne ridicam?
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia s eplateste scump... (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:25)

    fanfan [anonim]

    Lasand la o parte ca-i urez sanatate nu pot s anu remarc naivitatea in a te increde in unii oameni care umbla cu banii tai. Vina pierderii banilor ii apartine exclusiv.
    2. In Romania acum se ivesc numeroase oportunitati de a muncii si pe bani buni mai ales in constructii si nu numai. Romani in special cei mai sarmani nu mai emigrati degeaba Spania nici macar nu e una din tarile civiliyate ale Europei si ce au in plus este doar o infrastructura construita in 25 de ani de altii din interes turistic. Salariile nu sunt cu mult mai mari ca in romania si nu merita scarificiul de a sta departe de tara si de prieteni pt 50 de euo in plus si a trai si a fi sclav la altii care ca intelect sunt cu mult sub noi. Romani, compatrioti va spun nu merita sa va chinuiti familiile intr-un Eldorado spaniol este un miraj. Acu cativa ani poate era altceva dar acum in Romania lucrurile si economia se misca , nu datorita lui basescu sau tariceanu ci d ela sine aveti incredere in economia romaniei si cautati de lucru in tara in orice caz ve-ti fi mai respectati ca in alta tara si prin asta si Romania ca tara.
  • 0 (0 voturi)    
    ambasada Romaniei la Madrid ce pazeste? (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:32)

    sempere [anonim]

    Autoritatile de la Bucuresti mimeaza ca sunt ingrijorate de fenomentul emigrationist si ne vorbesc frumos ori de cate ori se iveste ocazia de "Strategii de intoarcere a casa a romanilor plecati", niste strategii care nu se stie pe cine vizeaza de vreme ce nici macar cei care sunt disperati sa se intoarca nu au suportul din partea ambasadei sau a Statului roman.

    Am studiat in Spania 1 an de zile si prin intermediul unei asociatii de romani am cunoscut o multime de "capsunari", adica romani amarati plecati la munca pentru bani.
    In ro se vorbeste prea putin de faptul ca multi au luat teapa plecand in strainatate, chiar daca nici in tara n-o duceau mai bine. Am vazut oameni care veneau sa intrebe unde se afla cantina saracilor pentru ca intre doua job-uri la negru nu aveau nici sa manance. Multi dintre ei locuiau ingramaditi, cate 10 de insi intr-un apartament de 3 camere in zone marginase. Nu mai vorbesc de unii care ajunsesera sa "locuiasca" pe sub poduri si prin parcuri. Am cunoscut un cuplu din Galati, tineri fara prea multa scoala, care venisera la munca in Spania iar cand au ajuns s-au trezit si fara munca si cu banii luati. Dormisera o saptamana intr-un parc din Barcelona apoi se imprietenisera cu un camionagiu caruia i s-a facut mila de ei si i-a luat acasa la el. Nevasta camionagiului, femeie de serviciu, venise la asociatia romanilor ca sa le caute celor doi de munca si sa-i ajute.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru nr. 9 (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:39)

    Lucian [anonim]

    Titlul e oarecum gresit fata de continutul articolului. Citind titlul ma asteptam la un tupeist care si-a dat foc pentru ca n-are Mercedes. Din articol reiese ca sarmanul om a fost pacalit de niste mafioti si a ramas fara nici un ban, fara nici un adapost, cu o familie cu copil. Nu vad sa scrie undeva ca e rrom, si chiar daca ar fi, a incercat sa munceasca si lucrul asta e demn de respect.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce? (Vineri, 7 septembrie 2007, 11:45)

    Adrian [anonim]

    De ce ne pasa de oameni pe care nu-i cunoastem? Daca ni se prezinta un accident rutier ne pare rau fara macar sa ne punem problema daca in spatele volanului nu se afla vreun dobitoc care merge de ani de zile cu viteza? De ce a plecat omul ala cu tot cu familie din Romania fara sa stie unde anume pleaca? Cate intrebari "Dar daca... ?" si-a pus inainte de a pleca? Si daca nu si-a pus de unde aceasta lipsa totala de simt critic (scoala, parinti, societate, biserica???)?
    Sute de oameni mor in razboaie efectiv degeaba, doar pentru ca s-au aflat intr-o zona prin care o coloana militara tocmai trecea. De ce nu ne dam de ceasul mortii pentru astfel de victime inocente si le plangem de mila celor care cer ajutorul mafiotilor dupa ce tocmai fusesera pacaliti de mafioti?
    Singura victima in tot acest eveniment este copilul care a fost bagat cu forta si care va suferi de pe urma asta si in viitor.
    Cat despre cei care tot aduc in discutie pe dumnezeu am sa le spun doar atit: daca dumnezeu are "ochi" si priveste aceste tragedii este un monstru care il face pina si pe Hitler sa para un "sfant". Cum spunea un profesor de filozofie: daca esti crestin si problema existentei raului in lume nu te tine treaz noaptea inseamna ca n-ai inteles-o.
  • 0 (0 voturi)    
    ...in prezenta sotiei si a copiilor (Vineri, 7 septembrie 2007, 13:02)

    Potato world [anonim]

    "Marti, a hotarat sa-si dea foc in fata sediului guvernului din Castellon, in prezenta sotiei si a copiilor. "
    Nu incerc sa minimalizez situatia in care se afla familia. Se afla intr-o tara straina, fara resurse financiare de a se intoarce acasa, au fost inselati de diferite persoane si au simtit ca nu primesc nici un ajutor din partea autoritatilor sau organizatiilor de caritate.
    Insa, in opinia mea, gestul tatalui de a isi dea foc in prezenta sotiei si a copiilor, ridica semne de intrebare asupra abilitatilor lui de parinte si poate indica semnea ale unei afectiuni psihice.
    Situatia in care se afla familia pana la incident, putea vi rezolvata (aparent) prin oferirea unui sprijin financiar pentru achizitionarea biletelor de avion.
    Dupa incident, situatia este mult mai complexa. Privind situatia din perspectiva copiilor, ei au fost de fata cand tatal lor isi da foc pentru ca nu are bani sa se intoarca acasa.
    Copii invata din experientele prin care trec. Exista riscul pentru copii de a invata ca asta este modul in care se rezolva problemele. Cine le va oferi suport terapeutic necesar in urma traumei prin care au trecut?
    Cred ca probleme ridicate de gestul tatalui au fost superifical tratate. Articolul este focalizat pe probleme financiare are familiilor, mafia, lipsa de ajutor din partea Spaniei sau Romaniei, drama celor plecati la munca in strainata. Evident, exista si posibilitatea ca autorul articolului sa fi dorit sa prezinte numai aceste aspecte....
  • 0 (0 voturi)    
    Aventuri in Spania (Vineri, 7 septembrie 2007, 13:37)

    Gh [anonim]

    De ce o fi plecat cu catel si purcel in Spania, fara sa stie limba si o meserie mai acatarii? Inconstienta probabil. Ce a rezolvat ca si-a dat foc? A complicat si mai mult situatia. De ce s-a complicat cu mafiotii cind se poate calatori fara "ajutorul" lor?
    Deh, daca n-a belit ochii, beleste...punga (goala, acum). Nu stia ca prostia si lenea se plateste? Mai rau e ca a bagat si pe altii in rahat. Iar acum asteapta ajutor de la tiganii Europei...
    Pacat. Sper sa se insanatoseasca, sa povesteasca lectia si pentru altii. S-auzim de bine
  • 0 (0 voturi)    
    Am gasit video cu toata scena in you tube (Vineri, 7 septembrie 2007, 13:45)

    Gabor [anonim]

    http://uk.youtube.com/watch?v=QratOkJCoFY sau cautati roman isi da foc in spania
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fie sanatos ! (Vineri, 7 septembrie 2007, 14:27)

    Catalin [anonim]

    Tigani. Mersi lui Gabor pt clipul de pe youtube. Sincer imi pare rau ca s-a ajuns chiar in situatia asta cu imigrantii romani. Nu inteleg un lucru: si aici si afara tot atata trebuie sa munceasca. Ce nu le place in Romania ?? Ei au impresia ca pleaca in Spania, muncesc 1 an, 2,3 si se intorc blindati de bani, isi cumpara Mercedes S Klasse, sau un BMW seria 7, isi construiesc o casa cu 70 de camere, cinemateca, jacuzii, alea.. alea.. Daca ar avea si ei o scoala, o facultate ceva, altfel ar sta situatia, dar asa normal toti zidarii, faianterii, instalatorii si restul adunaturii de inculti, impreuna cu tziganii si toti repetentii din licee,pleaca in spania sau alte tari la lucru si ne fac tara de rusine. Daca ar fi dupa mine, toti imigrantii astia acolo i-as lasa. Dom'le.. or plecat... sa fie sanatosi ! Nu i-o pus nimeni. Cum muncesc acolo, si aici pot munci la fel de bine, si pot trai la fel de bine si aici. Un lucru trebuie sa mentionez: au trecut vremurile cand mergeam la lucru pe ora 8 si ieseam la ora 16. Acum intram la 8 si se iese pe la 6-7-8. In ziua de azi trebuie sa areti patronului ca esti capabil de munca respectiva, numai asa ai si salar mai mare, si esti si avansat in functie. Spor la munca, si la studiu copii !!
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu #15 (Vineri, 7 septembrie 2007, 14:36)

    Flo [anonim]

    Adrian, ai dreptate. Lipsa discernamantului in evaluarea pericolelor in viata, lipsa judecatii sanatoase la asumarea riscurilor, caracteristicile astea nu prea pot fi suplinite de solidaritatea sociala.
    Si eu am fost victima hotilor de buzunare in tramvai. Trebuia sa-mi dau foc ? Si am fost si asuprit cand eram mic, pentru ca eram mai pipernicit. Trebuia parintii mei sa-si dea foc ?
    La urma urmei, in ce masura e statul roman responsabil pentru ce a patit fraierul Nicolae Mirita ? In ce masura i-ar trebui platita spitalizarea / intoarcerea / pensia, din contributia MEA la buget ?
    Eu vreau sa platesc la buget pentru o Politie si o Justitie eficienta, pentru a PREVENI asemenea intamplari. E ineficient sa platim retroactiv, reparatiile fraierilor deja intepati. Haideti sa gandim pozitiv, in viitor.
  • 0 (0 voturi)    
    Fobii (Vineri, 7 septembrie 2007, 15:07)

    Vassy [anonim]

    Voua nu va miroase un pic a "pute"?

    Sunt foarte curios de ce voia omul neaparat bani de avion. Avea frica de mers pe autocar (microbuz)?

    De ce ne afundam precum un card de gaste in discutii despre principii, filantropii... etc.?

    De ce sa nu deschidem mai bine ochii?
    De ce nu ne punem cateva intrebari de baza:
    - De ce a luat copiii cu el?
    - De ce a luat nevasta?
    - Motivul: bani de AVION
    - Chiar sunt asa mafioti care sa te fraiereasca si apoi sa-i mai gasesti, sa mergi sa le ceri banii si apoi sa te refuze (politicos)?
    - Stia doar sa vanda suc?
    - Unde au trait fara bani atata vreme (cu copil, nevasta...)?
    - nu cumva se mai ocupa si de altceva?
    - Nu cumva a urmarit prea mult stirile PRO-TV cum sar oamenii pe cei ce "vor sa-si de foc" si sunt impiedicati intr-un spectacol in care spectatorii sunt si actorii?
    - cati dintre noi nu au fost in situatii disperate?

    Nu miroase macar un pic a ALBA-NEAGRA?

    PS: Insanatosire grabnica ii doresc, la urma urmei e si el om intr-o societate "bolnava".
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo #4 (Vineri, 7 septembrie 2007, 15:40)

    Mihai [anonim]

    Corect: de ce ar trebui statul ca din impozitul platit de mine (si de toti cei care muncesc) sa le dea bani tuturor tiganilor si romanilor deopotriva care nu vor sa munceasca ? Mai bine sa construiasca spitale, drumuri, puscarii si sa-i dezvete pe "morokari" de asteptat pomana de la stat. Si hai sa fim seriosi ca s-au dus la munca in Spania, de muncit se gaseste si in Romania numai ca in Spania se mai gaseste si cate ceva de ciordit pe langa ...
  • 0 (0 voturi)    
    pt. Alex #2 (Vineri, 7 septembrie 2007, 16:14)

    Vali [anonim]

    "...nu pot sa nu vad ceea ce este de fapt evident: dorinta de imbogatire rapida".
    Nu e vorba de imbogatire rapida, aici e vorba doar de dorinta fireasca a unor oameni de a avea un trai decent. Intr-un stat de tip mafiot, asa cum e Romania de azi, a devenit greu pentru foarte multi sa aiba macar ce pune pe masa. In timp ce alti "romani" nu se mai satura "tunuri" de milioane de euro, vile, limuzine, excursii in locuri exotice...
    O sa le iasa pe nas la toti, intr-o buna zi...
  • 0 (0 voturi)    
    Care inima ?! (Vineri, 7 septembrie 2007, 16:19)

    Ileana [anonim]

    "...De ce oficialii din Bucuresti nu fac nimic ? Chiar nu au inima ?"
    Majoritatea sunt niste gunoaie ordinare, ocupati zilnic doar de excrocheriile lor marunte ! Ca doar n-or ajuge oamenii cinstiti "oficiali" in Ro !
  • 0 (0 voturi)    
    Toti bolnavii psihici (Vineri, 7 septembrie 2007, 16:34)

    George [anonim]

    Trebuie sa fii idiot sa pleci intr-o tara straina, cu toata familia, fara sa stii limba si sa mai fii si puturos pe de alta parte. Dar ca sa-ti dai foc trebuie sa ai ceva probleme psihice. Un om normal incearca cat de cat sa gaseasca o solutie alta decat sa se sinucida.

    Apropo de guvernul care nu face nimic sa-i aduca pe emigranti acasa. Va inselati daca credeti ca e vina guvernului in totalitate pentrui faptul ca romanii plecati afara nu vor sa se mai intoarca in tara, Nu este vorba numai de banii mai multi castigati afara cat si de mediul civilizat in care traiesti, Da, poate este adevarat ca in Spania nu poti castiga mult mai mult decat in Romania dar imi este greu sa cred ca in Spania domina mizeria, nesimtirea si birocratia care este in Romania. De fiecare data cand ma intorc in Romania, prima reactie pe care o am este sa ma urc in primul avion si sa ma intorc in America. Marea majoritate a romanilor care au parasit Romania au facut-o din motive economice. Dupa ce traiesti insa cativa ani intr-o astfel de tara iti este imposibil sa te mai intorci definitiv in Romania si asta din cauza mizeriei si nesimtirii
  • 0 (0 voturi)    
    oameni fara minte (Vineri, 7 septembrie 2007, 16:45)

    ionel [anonim]

    Exista un principiu dupa care se ghideaza cei care duc romani la munca in vest: "IN FIECARE ZI PLEACA CATE UN PROST DE ACASA. IMPORTANT ESTE SA FII TU CEL CARE II IESE IN CALE".
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Ionel de la 26 (Vineri, 7 septembrie 2007, 17:20)

    George [anonim]

    Intotdeauna oamenii destepti sau smecheri au profitat de prosti.Gandeste-te numai la toate jocurile piramidale sau la asa numitele fonduri de investitii.
    In 1990 ma uitam la TV la emisiunile care aratau romani care dormeau pe peroanele garilor din Austria sau Germania si imi spuneam cam asa: trebuie sa fii un mare idiot sa pleci din tara ca sa dormi in gari cand ai putea sa traiesti bine si in Romania. Ma gandeam la acea data ca odata cazut comunismul Romania se va dezvolta si va fi bine si pentru romani. Mi se parea o aberatie sa mai emigrezi.
    Acum imi dau seama ce prost am fost atunci si ca defapt aia care dormeau prin gari erau mai destepti decat mine. Sunt in America de 7 ani si nu m-as mai intorce in Romania nici daca mi-ar da cineva 5000 euro pe luna.
    Odata ce apuci sa traiesti intr-o tara civilizata nu-ti mai trebuie Romania in veci. Am fost in tara de doua ori si nu-mi mai trebuie. Sa fii tot timpul vigilent ca sa nu uiti ceva la vedere in masina ca risti sa-ti sparga masina, sa vezi gunoaie peste tot, sa vezi nesimtirea functionarilor publici, mitocania oamenilor , manelisme peste tot, prostie si aroganta in mass media .
    Sa fiu nevoit sa platesc o camera de hotel la SInaia, intr-un hotel considerat de 4 stele dar cu servicii execrabile mai mult decat inre-un mare oras american mi se pare o aberatie.
    Pretul unui metru patrat de teren in Bucuresti mult mai mare decat in New York sau Los Angeless , asta mi se pare o idiotenie.
    Din pacate cam asa simt toti cei care locuiesc in afara tarii si se intorc in concediu in Romania. Guvernul Romaniei nu poate sa faca nimic pentru cei plecati ca oricum nu se vor mai intoarce. Cand traiesti cativa ani intr-o tara civilizata nu mai ai nevoie de ROmania
  • 0 (0 voturi)    
    roman (Vineri, 7 septembrie 2007, 17:32)

    oameni necajiti [anonim]

    cum puteti comenta atat de sarcastic o asemenea drama umana???chiar nu aveti mila, compasiune sau umanitate? va dati toti cu parerea care e de vina, guverne, societate, psihic instabil...dar nu va ganditi ca omul ala moare acum si familia lui e disperata!!!
  • 0 (0 voturi)    
    eu nu inteleg ceva (Vineri, 7 septembrie 2007, 18:22)

    gabriel [anonim]

    de ce a trebuit sa apeleze la niste mafioti, in loc sa se duca pur si simplu sa-si cumpere un bilet de intors in tara? ciudat.....eu cred ca tipul nu era sanatos la cap, altfel nu ar fi procedat asa.
  • 0 (0 voturi)    
    amarati... (Sâmbătă, 8 septembrie 2007, 11:05)

    sile [anonim]

    E bine de tinut minte ca doua lucruri se platesc in viata: Prostia si Fudulia.

    Compasiune pentru prosti nu exista nicaieri pe lumea asta ci doar pentru cei care ,din motive independente de voita lor,se afla intro situatie dificila.
  • 0 (0 voturi)    
    cine stie meserie indiferent ce face bani buni in romania.... (Duminică, 9 septembrie 2007, 22:51)

    yo [anonim]

    dar daca le place furatul .......
  • 0 (0 voturi)    
    @ 16 (Duminică, 9 septembrie 2007, 23:18)

    alex [anonim]

    total de acord cu tine, mi se pare un punct de vedere foarte bun.

    Am impresia ca autorul articolului incearca sa trezeasca emotii in randul cititorilor. Din cate stiu eu rolul stirilor e de informare.
  • 0 (0 voturi)    
    Fanfan (Luni, 10 septembrie 2007, 0:30)

    wjwjisd [anonim]

    Tu chiar compari Spania cu Romania?si ce vb de 50 de euro diferenta de salarii?mai pui 50 si e un salariu in Romania si preturile sunt mult mai ridicate ca in strainatate.In Spania romanilor li se dau 800,1000 salariul si intr-un restaurant.Si sa nu vorbim doar despre bani,e vorba si de oameni,foarte diferiti de noi,romanii...Unii isi dau foc ca nu sunt in stare sa munceasca si mai i-au si persoane dupa ei fara sa aiba ceva sigur inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    s-a ars de viu? (Luni, 10 septembrie 2007, 18:01)

    Aureliana Iosub [anonim]

    Ce inima poate avea un parinte, sa isi oblige copilul sa ii vada propria maltratare fizica? Si daca i-ar fi mers bine cu legaturile mafiote, atunci ne arata la toti degetul mijlociu, sau ce facea? Toti plecam din Romania cu anumite dorinte, sperante si visuri, dar sa fim sinceri, cui i s-au indeplinit mai mult de 30 %? Mie nu! Si nu am facut rau nimanui, traiesc cum pot, muncesc ce pot si fac ce pot pentru restul familiei ramase in tara. Numai excrocii si naivii pleaca din tara cu vise nereale si cand nu si le pot indeplini cauta un vinovat si-l fac raspunzator pentru nereusita avuta sau cauta un mijloc sa faca paguba cuiva ca lui sa-i mearga mai bine. Acum in starea sanatatii lui, ce mai poate face pentru ai lui?
    Sa-i dea Dumnezeu insanatosire grabnica si mai putina naivitate si mai multa minte.
  • 0 (0 voturi)    
    e o minciuna (Luni, 17 septembrie 2007, 13:02)

    ecaterina [anonim]

    Locuiesc in Spania de doi ani si nu inteleg de ce presa romana da o versiune si presa spaniola alta!Daca era in Spania de trei luni cum a declarat cun ca fata lui stia sa vorbeasca asa de bine spaniola?A declarat ca a venit aica ajutat de fratele sau si acum ca l-a adus o organizatie de mafioti?Este o minciuna ca s-a dus la Crucea Rosie si nu a vrut sa-l ajute.Eu fac voluntariat pentru Crucea Rosie din Granada si am ajutat foarte multi romani sa se intoarca in tara si sa-si rezolve problemele.Imi pare rau ca se scrie minciuni in ambele tari doar ca sa se scuata in evidenta stirea si nimeni nu incearca sa afle realitatea.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by