Constructorul francez Renault a prezentat ieri, la Frankfurt, un nou model de masina pentru segmentul economic de pret, destinat sa continue succesul modelului Logan, lansat de constructorul francez pe platforma de la Mioveni, in 2004.

Modelul, botezat Sandero, va purta marca Dacia, va fi produs in America de Sud si va fi comercializat in Europa din primavara anului viitor. Modelul este o combinatie intre Clio si Logan, mai spatios decat Loganul si cu garda mai sus decat modelul Clio, Sandero se aliniaza tendintei din industria auto - masinile eco, cu emisii reduse de dioxid de carbon.

„Comercializata si in Europa”

„Modelul Sandero va fi produs in uzina de la Curitiba, din Brazilia, insa ar putea fi asamblat pe oricare alta platforma Logan din lume. Este o masina dedicata pietei sud-americane, insa va fi comercializata si in Europa”, a declarat Carlos Ghosn, presedintele grupului Renault Nissan, ieri, intr-o conferinta de presa, la Frankfurt.

Automobilul - echipat cu un motor de 1,6 litri si 16 valve, o capacitate a portbagajului de 320 de litri si lung de 4,02 metri - va fi comercializat incepand cu luna decembrie, in Brazilia si Argentina, iar din primavara va ajunge si in Europa.

„Automobilul va purta, pentru inceput, marca Renault, urmand ca, din primavara, sa fie comercializat sub marca Dacia”, a declarat Patrick Pelata, director de Strategie, Produse si Programe in cadrul Renault si responsabil al grupului francez pentru Europa.

Modelul Sandero a fost prezentat ieri, la Frankfurt, sub marca Renault. Oficialii companiei au declarat ca modelul Sandero va asigura segmentul economic al grupului Renault, unde grupul a avut succes cu modelul Logan, dar au subliniat ca francezii nu sunt doar producatori de masini ieftine.

„Succesul pe care l-am avut cu Logan ne-a demonstrat ca vorbim despre o piata care nu poate fi neglijata, iar daca nu am fi prezenti in acest segment nu am fi competitivi. Daca nu am construi noi masini low-cost, ar face-o altii. Pentru producatorii de automobile, provocarea nu este de a construi o masina ieftina, ci de a construi o masina buna, ieftina, si din care sa faci bani.

Dar grupul Renault nu este doar producator de masini ieftine, iar noua Laguna este cel mai bun exemplu”, a spus Carlos Ghosn, presedintele Renault Nissan.

Grupul francez a prezentat ieri modelele New Laguna - „emblema calitatii Renault”, pentru care au muncit 14.000 de tehnicieni in ultimii doi ani, dar si modelele Laguna Coupe, Kangoo Compact si Clio Sport.

integral in EvZ