Practic, vehiculul a evoluat in proportie de aproape 100% pentru a-si imbunatati calitatile. De conceptie noua sunt: lantul cinematic cu o componenta majora, motorul, suspensiile, sasiul, cabina si sistemul de franare.

De asemenea, noul Renault Kerax este mai usor cu 80 kg decat vechiul model, in ciuda suplimentarii greutatii datorate echipamentelor cerute de reglementarile E4.

Trei versiuni de cabine

Cabina exista in trei versiuni: scurta (deosebit de compacta potrivita pentru autosasiuri cu ampatamente scurte), Global (destinata celor care au nevoie de spatiu) si cuseta (pentru utilizari mixte atat pe santier cat si pe drumuri mai lungi).

Bara de protectie este din otel, are o grosime de 2,5 mm si este formata din trei parti. Partea centrala se deschide pe sapa centrala de remorcare.

Pentru mai multa rezistenta la socuri, farurile sunt retrase si sunt protejate de grile de protectie robuste si eficace. Tot pentru cresterea rezistentei s-a adaugat un sabot inferior care permite mai buna protejare a radiatorului de socuri.

Cabinele pot fi dotate pe partea soferului sau a pasagerului cu portiere de tip "vision" cu geam pana la baza portierei, pentru a oferi o mai buna vizibilitate.

In tabloul de bord, afisajul vitezei si al presiunii pneurilor este digital, unic pe piata, iar comenzile din cabina sunt electrice, ceea ce asigura o functionare silentioasa, optima si sigura.

Un nou motor - DXi11

Renault Kerax este echipat cu noul motor DXi11. Cu o capacitate de 10,8 litri, acest motor cu 6 cilindri in linie este disponibil in noile versiuni Euro 4 cu trei variante de putere: 370, 410 si 450 CP. Cel mai puternic propulsor din gama are o putere maxima de 331 kW (450 CP) la 1900 rpm si cuplul maxim de 2140 Nm de la 1.100 la 1.300 rpm.

Unitatea este dotata cu injectie electronica de inalta presiune cu pompe injectoare si turbo compresor cu "wastegate" pentru puteri cuprinse intre 410 si 450 CP.

Cutia de viteze manuala SUPER H asigura un confort deosebit in schimbarea vitezelor. Pentru a trece de la o viteza la alta, este suficient sa fie actionat butonul aflat pe schimbator. Rapoartele se dedubleaza in jumatati de viteza pentru a fi mai aproape de puterea motorului si pentru a optimiza consumul.

Integral in Curierul National