Toate ziarele nationale au inregistrat cresteri de audienta. Nu pe segmentul traditional, ci pe internet. In ultimele 12 luni, unele site-uri au cunoscut evolutii de pana la 100%.

Te scotocesti in buzunare si nu gasesti maruntis la taraba din statie. Si ai pierdut autobuzul... Te chinuiesti sa ajungi la pagina de Sport in aglomeratia de la orele de varf din vagonul de metrou. Fortezi sa deschizi, dar, ops!, s-a rupt pagina cu rezultatele din Liga I... E trecut de ora 10 si postasul inca nu ti-a indesat ziarul in cutia postala. Il pandesti la fereastra, injurandu-l...

Mananci la fast-food cartofi prajiti si nu-ti vine sa dai pagina de teama sa nu te murdaresti de tus.

Mai bine il inviti pe vecinul de la masa, care oricum „o mananca din ochi" pe Monica Columbeanu pe prima pagina... Cititul ziarelor pe internet te scuteste de toate aceste „neplaceri". Dar nu aceste motive imping consumatorii de presa spre editiile online ale ziarelor.

Insasi ideea ca internetul ofera informatii gratuite, cu mare rapiditate, in timp real, asigura succesul de audienta al acestor site-uri.

Chiar si luna august, cand vacantele sunt in toi si consumul de presa si televiziune atinge limitele inferioare ale anului, este reprezentativa pentru a observa cresterile numarului de vizitatori ale ziarelor online.

In luna trecuta, potrivit monitorizarilor trafic.ro, site-ul Gazetei Sporturilor a inregistrat in medie 3,3 milioane de vizitatori, cu 31% mai mult fata de numarul inregistrat in luna august 2006.

Al doilea site in clasamentul audientei pe luna august a fost prosport.ro, cu o crestere de 78%. De altfel, toate editiile online ale primelor 10 ziare au inregistrat cresteri ale numarului de vizitatori. „Ziarul Financiar" a obtinut o crestere de 121%.

De ce cresc audientele publicatiilor pe internet? Site-urile publicatiilor nu se rezuma doar la simpla afisare a stirilor. Acestea sunt actualizate continuu, in functie de evenimente, iar varianta tiparita, de a doua zi, reprezinta „fotografia" la un moment dat a editiei online.

Sorin Tudor, director de comunicare la NetBridge, explica aceste evolutii pe seama cresterii numarului de conexiuni, imbunatatirii continutului, a postarii informatiilor in timp real si a gradului ridicat de interactivitate.

integral in Adevarul