Obiectivul sau este, potrivit editorilor de la Mediapro (nicio legatura cu compania din Romania), atragerea cititorilor din ambele segmente.

Pariul „Publico” este „seducerea” celor care sunt obisnuiti sa ridice cate un ziar gratuit de la iesirea din metrou, dar care sa fie in acelasi timp dispusi sa scoata din buzunar 50 de eurocenti pentru un produs de calitate. Un ziar de stanga, „gratuit de lux”, asa cum a fost poreclit, „Publico” tinteste mai ales tinerii din mediul urban.

Publicatie-hibrid

„Publico” va avea mai multe poze si infografii si texte mai scurte decat un ziar contra cost traditional, a explicat Ignacio Escolar, directorul publicatiei, intr-o conferinta de presa. Dar, in acelasi timp, cu cele 64 de pagini color ale sale, va fi mult mai consistent decat un ziar gratuit, care numara maximum 20 de pagini.

Reteta „Publico” se bazeaza, potrivit editorilor, pe materiale indeosebi din zona sportului, a culturii si a stiintei. „In niciun caz nu vom dedica cel mai mult timp si efort politicii”, a spus Escolar.

„Putem sa catalogam aceasta publicatie drept un hibrid”, a explicat pentru AFP Carlos Lozano, presedintele Asociatiei de Studiu al Mijloacelor de Comunicare (AIMC). In Spania, spune Lozano, explozia recenta a gratuitelor „a provocat o revolutie. A integrat noi cititori.

Presa contra cost atrage mai ales adulti de peste 30-35 de ani, din paturile superioare ale societatii”.

Integral in Evz